Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Som jag förstår det så hänvisar MeMajk till PM h*n fått utan att gå in på vad och av vem. Vad jag inte förstår är varför någon som skickar PM till MeMajk inte lägger ut det i tråden? Varför skulle MeMajk vara en samlingspunkt för att samla in information från anonyma?!
Utan att veta hur det är i detta fall så är det ju inte alldeles ovanligt att det finns folk som sitter på information som inte vill skriva själva eftersom de är rädda för att röja sig.
Om det i detta fall t ex skulle vara så att hela historien är en intern Nora-historia så är Nora inte så stort. Alla känner inte alla i Nora. Men många känner många.
Jag har själv fått några PM som detaljerat beskriver litet bakgrundsinfo som kan vara relevant i detta fall. I några fall har jag blivit ombedd att lägga ut det i tråden och då har jag gjort det. I andra har jag blivit ombedd att inte lägga ut något i tråden. Och då gör jag inte det. Ett par gånger har jag uppmanat PM-aren att tipsa polisen.
Tror att de som skickar sådana PM oftast är folk som faktiskt har riktig information och som vill väl men som är osäkra på vad de ska göra med den eller helt enkelt vill kunna diskutera anonymt med någon.