2019-01-09, 18:55
Medlem
Jo, men får han ändå spärras in.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har han psykiska besvär och inte vet vad han gjorde borde han inte straffas. Varför är hans hår blont? Han är 85 år!!! Kan det vara en hint om att något inte står rätt till??
Citera
2019-01-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har han psykiska besvär och inte vet vad han gjorde borde han inte straffas. Varför är hans hår blont? Han är 85 år!!! Kan det vara en hint om att något inte står rätt till??

Hans hår har sett ut sådär länge och det är mestadels vitt/grått. Han är från början svarthårig.
Citera
2019-01-09, 18:57
Medlem
Wajis avatar
Rykten om Bosse har florerat i många år som många tidigare skrivit. Jag tror han är tok skyldig till detta och jag tror att hans ambition var att ingen skulle anmäla och han skulle klara sig med tanke på att det var USA.

Jag tror nog att detta kan bli en Gary Glitter historia. DVS det kommer bara komma upp mer och mer. Med tanke på att Bosse är en ensamvarg och rest mycket de senaste åren så finns det nog en del att kräva.

Tror Bosse Hansson är Q1 2019 mest omskrivna person när vi sammanfattar 2019 i början av april
Citera
2019-01-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Djupt surrealistiskt med "safety alert" i USA för att "park predator" Bosse Hansson stryker omkring och känner på unga pojkkroppar.

Tycker inte fängelsestraff är rimligt när man är så gammal och blott har tafsat. En obehaglig upplevelse för de drabbade men inget som ska sätta några djupare spår. Skadestånd, en ursäkt, portning från USA och sen hem till Sverige igen.

Vill han inte sitta i fängelse kan han låta barn och ungdomar i parker leka och träna ifred, och hålla tassarna borta från deras kroppar. Hade han bara hållit fingrarna i styr hade inget av detta hänt. I USA dessutom, alla vet att straffen är hårda i USA. Det är inte synd om honom!
Citera
2019-01-09, 18:59
Medlem
"Not guilty until convicted in a court of law." Eller?
Citera
2019-01-09, 19:01
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Rykten om Bosse har florerat i många år som många tidigare skrivit. Jag tror han är tok skyldig till detta och jag tror att hans ambition var att ingen skulle anmäla och han skulle klara sig med tanke på att det var USA.

Jag tror nog att detta kan bli en Gary Glitter historia. DVS det kommer bara komma upp mer och mer. Med tanke på att Bosse är en ensamvarg och rest mycket de senaste åren så finns det nog en del att kräva.

Tror Bosse Hansson är Q1 2019 mest omskrivna person när vi sammanfattar 2019 i början av april
Risken finns för det. Eftersom han hållt på och bögat och äcklat sig i många decennier så måste det bara finnas mer historier.
Citera
2019-01-09, 19:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Aldrig hört talas pm denna sportjournalist, vilken kanal har han kört på?

Bosse Hansson var gammal "nyhetsuppläsare" under skitmånga år på Sveriges Television. Alltså sportjournalist på Sportnytt/Sportspegeln.

Här är ett exempel på Bosse på TV från 1990.

Edit: Han var alltid korrekt, hade inte en "skitjobbig röst" ens i sportrefereringar under pågående matcher/lopp, han var bra helt enkelt. I samma klass som Hegerfors. (De var för övrigt samtida).

-Dagens sportsändningar får jag migrän av, när jag hör "journalisternas" röster..
End edit.
Senast redigerad av kraftfoder 2019-01-09 kl. 19:07.
Citera
2019-01-09, 19:03
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
"Not guilty until convicted in a court of law." Eller?
Ingen rök utan eld!
Citera
2019-01-09, 19:05
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Med tanke på att Bosse är en ensamvarg och rest mycket de senaste åren
:

Berätta mer! För det är väl inte så att du bara hittar på?
Citera
2019-01-09, 19:09
Medlem
I Sverige hade han inte varit i närheten av fängelse för detta. Straffskalan är böter eller fängelse upp till två år men det är väldigt ovanligt med fängelsestraff för att tafsa. Eftersom han är förstagångsförbrytare hade han kommit ännu enklare undan. Nu var det i USA och då kan det mycket väl bli en tid bakom galler.

Sorgligt på något vis även om det är hemskt det som hänt (om det nu är som det beskrivs). Ska han bli ihågkommen så här och kanske sitta sina sista år av livet i amerikanskt fängelse...

Har många nostalgiska minnen av hans kommenterande vid fotbolls-VM och den blå kavajen under sportspegelnsändningarna.
Citera
2019-01-09, 19:09
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det där säger en hel del om dig; du är uppenbart för ung och för ointresserad av sådant som hänt i världen innan du själv blev en del av den. Dylik historielöshet är farlig, unge hen. Bosse var otroligt stor på sin tid.

Bosse och Hegerfors var klart bäst!

(Sedan tog de in tjejer och liknande.. Men det är en annan historia..)
Citera
2019-01-09, 19:10
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Berätta mer! För det är väl inte så att du bara hittar på?

Driver du med mig? Googla vet jag och läs lite om honom vet ja

Ett exempel bara idag i aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2ROM4/tv-profilen-aker-ofta-till-usa-pa-vintrarna

Citat:
Detta är en mänsklig tragedi. Han var en trivsam arbetskamrat, och har en väldig kunskap. Han är som ett levande bibliotek.

Denna kollega berättar om tv-profilens stora intresse för resor:

– Han var en energisk medarbetare. När han tog ledigt åkte han ofta på resor, ofta ensam. Han är en person som gillar att vara ensam. Stora umgängen är inte hans likör.

Kollegan vet väldigt lite om tv-profilens privatliv:

– Han är väldigt diskret med sig själv, väldigt sluten. Han talar väldigt lite om sitt privatliv.

En tredje kollega säger att ”det här är en tragisk historia” och beskriver tv-profilen:

– Han har alltid varit hemlig med sitt privatliv. Han var duktig som tusan i sitt jobb, men sedan hade han en mörkare sida också.

Nöjd med det svaret eller behöver jag posta 10 länkar till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in