2019-01-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Bosse har kallats bög och varit del i många bögskämt sedan jag var liten.... och det var på den tiden tv hade 2 kanaler och teskedsgumman gick på den svartvita tv:n, så det är ju några år sedan.

Bög har han alltid varit, och det är det nog ingen som bryr sig om. Nu har han ju gått över gränsen och ingen behöver tveka om hans sjuka sinne. Bosse är bög, och hebefil eller vad det heter. Alla får drömma om minderåriga och det är ju inte förbjudet, men att ta på ett barn otillbörligt är mycket förbjudet... och jag har inte någon källa på det.
Men det där är ju bara rent skitsnack. Jag hörde BH på radio 1965 när han började med sportreferat. Sedan gick han över till TV när det var en kanal. Att han skulle vara bög är rent skitsnack. Varför har han då en kvinnlig sambo? Du får tro vad du vill.
Citera
2019-01-09, 23:07
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Påminner lite om Cosby som också åkte dit i hög ålder. Man kan undra hur många resor farbror Bosse gjort genom åren och det skulle vara intressant att se en sån lista. Reser han alltid ensam kan man också undra. Det kryper fram kontinuerligt vilka udda och ljusskygga personer det arbetar inom sport, radio, musik, film och Tv-branschen. Han får i alla fall umgås med likasinnade en tid framöver tills han blir utburen. Tror inte dom släpper honom då föraktet mot pedofiler är stort i staterna och speciellt om det kommer en gamma utlänning. Som man bäddar får man ligga men alldeles försent troligen när det gäller farbror Bosse.

Är väl inte likt Cosby överhuvudtaget? Cosby dömdes dessutom för bra gamla saker han gjort, varken i en park eller mot killar/barn.
Citera
2019-01-09, 23:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Bosse har kallats bög och varit del i många bögskämt sedan jag var liten.... och det var på den tiden tv hade 2 kanaler och teskedsgumman gick på den svartvita tv:n, så det är ju några år sedan.

Bög har han alltid varit, och det är det nog ingen som bryr sig om. Nu har han ju gått över gränsen och ingen behöver tveka om hans sjuka sinne. Bosse är bög, och hebefil eller vad det heter. Alla får drömma om minderåriga och det är ju inte förbjudet, men att ta på ett barn otillbörligt är mycket förbjudet... och jag har inte någon källa på det.

Jag var med på 2-kanalerstiden (och före det). Visste tidigt att både Lennart Swahn och Bo Hansson var bögar. Det var aldrig ifrågasatt. Det var bara något man visste. Och då var jag ändå inte från Stockholm och det fanns inget internet.

Däremot har jag inte hört tidigare att han skulle vara intresserad av unga gossar. Det var en fullständig nyhet. Chockade mig mer än Göran Z:s fyllekrock.
Citera
2019-01-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Påminner lite om Cosby som också åkte dit i hög ålder. Man kan undra hur många resor farbror Bosse gjort genom åren och det skulle vara intressant att se en sån lista. Reser han alltid ensam kan man också undra. Det kryper fram kontinuerligt vilka udda och ljusskygga personer det arbetar inom sport, radio, musik, film och Tv-branschen. Han får i alla fall umgås med likasinnade en tid framöver tills han blir utburen. Tror inte dom släpper honom då föraktet mot pedofiler är stort i staterna och speciellt om det kommer en gamma utlänning. Som man bäddar får man ligga men alldeles försent troligen när det gäller farbror Bosse.
Jag tror ändå han är hetero. Han har i alla fall en kvinnlig sambo.
Citera
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är inte säkert. Finns faktisk flera exempel på personer i hög ålder med begynnande eller fortskriden demens som inte gjort något åt det homosexuella hållet tidigare, men plötsligt gör det.

Säkert är det inte givetvis, men det är extremt sannolikt.

Om man som obducent tas på bar gärning med kuken i vädret två veckor innan pension och har jobbat på arbetsplatsen i 40 år så får man förmoda att det inte är första gången. Om man har haft en ordnad ekonomi hela livet och tas på bar gärning som 85-åring med en påse gott och blandat i fickan får man nog förmoda att det då eventuellt kan ha hamnat fler saker i fickorna genom åren och på samma sätt får man nog förmoda att en gubbe på 85 som smyger runt i Florida och tar på pojkar i två olika parker vid två olika tillfällen har gjort det förut.

Det är ju åldern här som gör mig rädd, jag vet inte om jag skrev det förut men fy fan vad den här människan kan ha äcklat sig när han hade en högre sexueldrift. Nu är det Bjerring eller vad fan han heter och Hansson på ett år, vad har vi mer för gobitar? Vilka har Hansson rekommenderat anställning och lagt ett gott ord för senaste 60 åren månne och vad har dessa personer haft för sig?
Citera
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
På 80-talet minns jag att det ryktades om att Bosse och Lennart Svahn hade en relation med varandra. Hur sant detta var har jag dock ingen aning om.

Osannolikt.

Swahn var sambo med David Bonnier.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lennart_Swahn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är du som påstår, inte jag. Jag har hört dessa skrönor om Bosse, men är ju inte så urbota att jag tar rykten och påståenden som sanning.

Är det Christer Ulfbåges bror?
Vad är det som jag påstår?
Kan du vara snäll ochcitera inlägget ?
Så jag ordagrant kan se vad det är du blir så upprörd över.
Citera
2019-01-09, 23:10
Medlem
Madgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Är inte det en gammal skröna, minns att jag hörde detta ryktet på 80-talet.

Jo, en skröna, som aldrig kommer att dö ut. Finns även en version med Jan Svanlund som havandes ett stearinljus uppstoppat i stjärten.
Citera
2019-01-09, 23:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Men det där är ju bara rent skitsnack. Jag hörde BH på radio 1965 när han började med sportreferat. Sedan gick han över till TV när det var en kanal. Att han skulle vara bög är rent skitsnack. Varför har han då en kvinnlig sambo?Du får tro vad du vill.

Bo bor ensam. Har ingen sambo.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-01-09 kl. 23:14.
Citera
2019-01-09, 23:11
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Är väl inte likt Cosby överhuvudtaget? Cosby dömdes dessutom för bra gamla saker han gjort, varken i en park eller mot killar/barn.
Det jag menade var att dom åkt dit sent i livet för sina övertramp. Kan inte vara kul att dom sista åren i livet betraktas och avslöjas som en sexförbrytare. Alla vill dö och kommas ihåg som en fin människa.
Citera
2019-01-09, 23:14
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Men det där är ju bara rent skitsnack. Jag hörde BH på radio 1965 när han började med sportreferat. Sedan gick han över till TV när det var en kanal. Att han skulle vara bög är rent skitsnack. Varför har han då en kvinnlig sambo? Du får tro vad du vill.
Det finns ingen sambo, är du säker på att du tänker på samma Bosse som tråden handlar om? Vad heter denna sambo du tänker på?
Citera
2019-01-09, 23:14
Medlem
MassiveBs avatar
Citat:
Jag tror ändå han är hetero. Han har i alla fall en kvinnlig sambo.

Peter Jöback och Magnus ”Barbados” Carlsson har haft flickvänner. De är alltså då hetero? Eller menar du att man blir gripen för att tafsa på unga pojkar är ett typiskt heterosexuellt beteende?

Sedan har han väl ingen sambo? Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in