2019-04-28, 14:42
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Jag har hört från samma säkra källa att f.d arbetsgivaren ordnat jobb åt Bosse så han skall kunna betala sina skulder.
Han ska få leda och producera Lilla Sportspegeln nu till hösten.

Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Ja det låter som ett väldigt passande gig för Bosse, hans sportintresse är ju allmänt känt, hoppas bara Bosse kan hålla händerna i styr i fortsättningen.
Observera att mitt inlägg enbart var ironi. Vill inte medverka till att sprida fler villfarelser i den här tråden.
Citera
2019-04-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nu tror jag att Bosse är skyldig men tänker spela djävulens advokat.
Att Bosse valde en plea bargain säger ingenting egentligen. Nästan alla brottmål avgörs på det viset i USA.
Bosse var ställd inför två val.
1. Säg att du är skyldig och åk hem i morgon (typ).
2. Ta det till rättegång och riskera år i fängelse.
Jag hade valt alternativ 2 , hur jävla oskyldig jag än var.
Har du gjort någon volta någon gång?
Citera
2019-04-28, 14:50
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Tack. Men detta är ju bara något som Aftonbladet påstår. Ingen annan har överhuvudtaget nämnt detta intressanta faktum vad jag vet.
Så, var finns rapporten?

Jag vet inte mer än vad som stod i artikeln. Du får själv värdera hur mycket eller lite du vill tro på det.

Själv tycker jag journalister ofta gör ett extremt dåligt jobb, särskilt när det gäller att sammanfatta eller beskriva saker.

Det finns ju även exempel på journalister som suttit hemma på kammaren och hittat på hela intervjuer. Tex "brandmannen från Boden".

I detta fallet skriver Aftonbladets journalist att han har en kopia på en officiell polisrapport som han citerar direkt ifrån.

Tror du journalisten skarvar eller översätter fel?
Citera
2019-04-28, 15:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nu tror jag att Bosse är skyldig men tänker spela djävulens advokat.
Att Bosse valde en plea bargain säger ingenting egentligen. Nästan alla brottmål avgörs på det viset i USA.
Bosse var ställd inför två val.
1. Säg att du är skyldig och åk hem i morgon (typ).
2. Ta det till rättegång och riskera år i fängelse.
Jag hade valt alternativ 2 , hur jävla oskyldig jag än var.

Alternativ 1 var alltså: erkänn ett mindre, ej sexualrelaterat, brott och bli villkorligt frigiven.

Du hade alltså valt alternativ 2? Du menade väl 1?
Citera
2019-04-28, 15:19
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Alternativ 1 var alltså: erkänn ett mindre, ej sexualrelaterat, brott och bli villkorligt fri.

Js, naturligtvis, blev fel där
Citera
2019-04-28, 15:21
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
I torsdags. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/707w98/har-landar-tv-profilen-i-sverige-mar-hyfsat

Aftonbladet rapporterar dåligt (länk).
"Den svenske tv-profilen har suttit häktad i Florida, misstänkt för sexuellt ofredande mot en tonårig pojke.

Mannen har nekat till alla anklagelser, men erkände sig slutligen skyldig till ringa misshandel."
Rätt översatt: "misstänkt för sexuellt övergrepp", "erkände sig slutligen skyldig till sexuellt ofredande".

Bosse var först anklagad för ett grövre brott ("Lewd or Lascivious Molestation"), men erkände sig skyldig till ett mindre grovt brott ("Battery").

"Lewd or Lascivious Molestation" motsvarar närmast "sexuellt övergrepp" i svensk lag.

"Battery" motsvaras här närmast av "sexuellt ofredande" i svensk lag.

I Sverige skiljer lagen på misshandel och sexuellt ofredande. I Florida kan "battery" betyda båda sakerna:
"Actually and intentionally touches or strikes another person" (källa)
"In the United States, criminal battery, or simple battery, is the use of force against another, resulting in harmful or offensive contact, including sexual contact." (källa)

Mer felaktigheter från Aftonbladets artikel:
"Tv-profilen ska då ha försökt hjälpa pojken i träningen och tagit på hans ben."
Så här står det i förhöret (länk):
"[Bosse] then intentionally touched [pojkens] penis over his clothing using the palm of his hand. [Pojken] described the touching as a back and forth motion on his penis."
Inte direkt att Bosse bara "tagit på hans ben".

Enligt anmälan var Bosse dessutom efterhängsen, och var på pojken flera gånger.
Citera
2019-04-28, 15:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711

Lika förbannat väljer du att tro på Aftonbladet och refererar till dem när det passar dina egna åsikter.

Citat:

Mycket tveksam formulering som också passar dina syften. BH har, enligt tillgängliga uppgifter, försökt hjälpa pojken att göra situps samt irriterade sig på att pojken var så dålig.
Citera
2019-04-28, 15:28
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Alternativ 1 var alltså: erkänn ett mindre, ej sexualrelaterat, brott och bli villkorligt frigiven.

I USA inkluderar "battery" även sexualrelaterade brott.
Citera
2019-04-28, 15:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Aftonbladet rapporterar dåligt (länk).
"Den svenske tv-profilen har suttit häktad i Florida, misstänkt för sexuellt ofredande mot en tonårig pojke.

Mannen har nekat till alla anklagelser, men erkände sig slutligen skyldig till ringa misshandel."
Rätt översatt: "misstänkt för sexuellt övergrepp", "erkände sig slutligen skyldig till sexuellt ofredande".

Bosse var först anklagad för ett grövre brott ("Lewd or Lascivious Molestation"), men erkände sig skyldig till ett mindre grovt brott ("Battery").

"Lewd or Lascivious Molestation" motsvarar närmast "sexuellt övergrepp" i svensk lag.

"Battery" motsvaras här närmast av "sexuellt ofredande" i svensk lag.

I Sverige skiljer lagen på misshandel och sexuellt ofredande. I Florida kan "battery" betyda båda sakerna:
"Actually and intentionally touches or strikes another person" (källa)
"In the United States, criminal battery, or simple battery, is the use of force against another, resulting in harmful or offensive contact, including sexual contact." (källa)

"Tv-profilen ska då ha försökt hjälpa pojken i träningen och tagit på hans ben."
Så här står det i förhöret (länk):
"[Bosse] then intentionally touched [pojkens] penis over his clothing using the palm of his hand. [Pojken] described the touching as a back and forth motion on his penis."
Inte direkt att Bosse bara "tagit på hans ben".

Det är föga förvånande om AB rapporterar dåligt men mitt enda syfte med länken var att visa en frågeställare att Bosse varit hemma ett par dagar. Så vad var syftet med ditt inlägg? Hade AB fel angående Bosses hemkomst?
Citera
2019-04-28, 15:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
I USA inkluderar "battery" även sexualrelaterade brott.

Det han erkände var simple battery som definieras med: offensive touching or physical injury, alltså avsiktlig beröring eller åsamka fysisk skada.

Det behöver således inte inkludera en sexuell handling.
Citera
2019-04-28, 15:38
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Lika förbannat väljer du att tro på Aftonbladet och refererar till dem när det passar dina egna åsikter.

Jag värderar varje sak för sig. Det som är intressant i detta fallet är följande:

1) Tror man att Aftonbladets reporter talar sanning om att han fått tag på en officiell polisrapport?

2) Tror man reportern försökt och lyckats översätta den korrekt?

Här tror jag reportern talar sanning om att han fått tag på rapporten.

De citerade styckena innehåller ingen text som är svår att översätta. Jag tror han har försökt översätta efter bästa förmåga, och lyckats återge vad som stod där.

Men vad tror du?

Citat:
Mycket tveksam formulering som också passar dina syften. BH har, enligt tillgängliga uppgifter, försökt hjälpa pojken att göra situps samt irriterade sig på att pojken var så dålig.

Här är pojkens berättelse i polisförhöret: https://imgur.com/a/hRsjgF2

Enligt den gjorde pojken först en övning, där Bosse försökte tafsa på honom. Pojken gick därifrån, varpå Bosse gick efter och sedan lyckades smeka honom på penisen.

Vad är det som är fel med "var på honom flera gånger"?
Citera
2019-04-28, 15:40
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är föga förvånande om AB rapporterar dåligt men mitt enda syfte med länken var att visa en frågeställare att Bosse varit hemma ett par dagar. Så vad var syftet med ditt inlägg? Hade AB fel angående Bosses hemkomst?

Jag har inget att invända mot ditt inlägg, citerade det eftersom det var där jag såg AB-artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in