Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Du behöver inte beskriva vad skäligen misstänkt är. Problemet är att USA tillåter sig att frihetsberöva skäligen misstänkta på oskäligt lång tid. Det är fallet Hansson ett av många exempel på.
Vänta. Probable cause motsvarar sannolika skäl. Det är viktigt att understryka. Jag skrev fel tidigare. I Sverige kan åklagare o polis agera under skäligen misstänkt och frihetsberöva. I USA måste man gå upp en till en högre nivå med probable cause för att anhålla, skaffa warrant, osv.
Och jag poängterade att hans agerande med de äldre grabbarna skapade probable cause, d v s sannolika skäl. Man kan straffas för att gå upp och klämma på en persons arm. Det hitter simple battery. Och grabbarna anmälde detta till polisen. Probable cause prövas av domstolen från början och Bosses advokater har förmodligen försökt med att argumentera att det saknas. Den 18 mars finns det en möjlighet igen.
Din vänstermotiverade antiamerikanism ligger bakom dina konstiga uppfattningar om amerikansk och engelsk lag, som skyddar individens rättigheter på ett bättre sätt än svensk lag.
Dessutom är Bosse inte häktad. Han sitter på ett hotell..... Borgen saknas i Sverige. Det betyder att ett brott av en utlänning hade inneburit häkte i Sverige, även om det gäller brott med fängelse under 1 år. Punkt slut. Sverige har kritiserats av Council of Europe, osv., för dess häktnings system. I Danmark, med ungefär samma system, kan jag citera rekordhäktningen på 5 år av en person som var anklagad för ett ekobrott.