2019-02-24, 17:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Det är inte en enskild händelse. Han gjorde någonting liknande nästa dag. Därför finns det probable cause.

Ja herregud, han skulle enligt anmälan ha försökt känna på musklerna. Bara vansinniga talar om fängelse för sådant.
Citera
2019-02-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja herregud, han skulle enligt anmälan ha försökt känna på musklerna. Bara vansinniga talar om fängelse för sådant.

Han har inte åtalats för detta men faktum att han gjorde det innebär att det finns probable cause, typ skälig misstanke, för det han anklagades för att ha gjort första dagen. Han verkar besöka parker dagligen och tar i tonårspojkar på olika sätt. Brottsrubriken varierar......

Det finns misstanke att en person stal något från en bil i en parkering, men det finns oklarheter. (Dessutom är det osäkert om något stals även om det finns en anklagelse att han tog en mobiltelefon från en olåst bil.) Dag 2 observerades han gå runt på en annan parkering och titta i bilar.....

Jag vill också påpeka att jag kan har ingen uppfattning om han är skyldig eller ej. Det är möjligt att han är en udda typ som vill gå runt och hjälpa ungdomar med träning. Fifty fifty.
Citera
2019-02-24, 17:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Han har inte åtalats för detta men faktum att han gjorde det innebär att det finns probable cause, typ skälig misstanke, för det han anklagades för att ha gjort första dagen. Han verkar besöka parker dagligen och tar i tonårspojkar på olika sätt. Brottsrubriken varierar......

Det finns dessa två anmälningar om enskilda och diskreta händelser, där den andra är en bagatell. På vilket sätt finns det fetmarkerade dokumenterat?

Citat:
Det finns misstanke att en person stal något från en bil i en parkering, men det finns oklarheter. (Dessutom är det osäkert om något stals även om det finns en anklagelse att han tog en mobiltelefon från en olåst bil.) Dag 2 observerades han gå runt på en annan parkering och titta i bilar.....

Vem misstänks ha stulit något från en bil?
Citera
2019-02-24, 21:57
Medlem
Suck....Det var ett exempel på probable cause.

Ett annat exempel kunde vara att man hittade ett nyhetsbrev från North American Man Boy Love Association utanför hans hotellrum, eller i hans hotellrum om de har en warrant för husrannsakan. Det är inte olagligt men det skapar probable cause.

https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_Man/Boy_Love_Association

Kanske NAMBLA har konferens i Coral Springs trakten över jul varje år?

Citat:
Det finns dessa två anmälningar om enskilda och diskreta händelser, där den andra är en bagatell. På vilket sätt finns det fetmarkerade dokumenterat?

Vem misstänks ha stulit något från en bil?
Citera
2019-02-24, 22:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Suck....Det var ett exempel på probable cause.

Du behöver inte beskriva vad skäligen misstänkt är. Problemet är att USA tillåter sig att frihetsberöva skäligen misstänkta på oskäligt lång tid. Det är fallet Hansson ett av många exempel på.
Citera
2019-02-24, 23:16
Medlem
Till skillnad från de flesta av oss andra, njuter Bosse i behaglig 25 gradig värme och ligger förmodligen vid poolen och läser uppmuntrande brev och kort som vi skickat till honom. En lovande idé att sälja rätten till en exklusiv intervju till högstbjudande.
Citera
2019-02-25, 14:07
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Till skillnad från de flesta av oss andra, njuter Bosse i behaglig 25 gradig värme och ligger förmodligen vid poolen och läser uppmuntrande brev och kort som vi skickat till honom. En lovande idé att sälja rätten till en exklusiv intervju till högstbjudande.
Han får nog dessvärre njuta av allt det vackra - från fönstret. Inga besök till poolen.
Citera
2019-02-25, 18:26
Medlem
Citat:
Du behöver inte beskriva vad skäligen misstänkt är. Problemet är att USA tillåter sig att frihetsberöva skäligen misstänkta på oskäligt lång tid. Det är fallet Hansson ett av många exempel på.

Vänta. Probable cause motsvarar sannolika skäl. Det är viktigt att understryka. Jag skrev fel tidigare. I Sverige kan åklagare o polis agera under skäligen misstänkt och frihetsberöva. I USA måste man gå upp en till en högre nivå med probable cause för att anhålla, skaffa warrant, osv.

Och jag poängterade att hans agerande med de äldre grabbarna skapade probable cause, d v s sannolika skäl. Man kan straffas för att gå upp och klämma på en persons arm. Det hitter simple battery. Och grabbarna anmälde detta till polisen. Probable cause prövas av domstolen från början och Bosses advokater har förmodligen försökt med att argumentera att det saknas. Den 18 mars finns det en möjlighet igen.

Din vänstermotiverade antiamerikanism ligger bakom dina konstiga uppfattningar om amerikansk och engelsk lag, som skyddar individens rättigheter på ett bättre sätt än svensk lag.

Dessutom är Bosse inte häktad. Han sitter på ett hotell..... Borgen saknas i Sverige. Det betyder att ett brott av en utlänning hade inneburit häkte i Sverige, även om det gäller brott med fängelse under 1 år. Punkt slut. Sverige har kritiserats av Council of Europe, osv., för dess häktnings system. I Danmark, med ungefär samma system, kan jag citera rekordhäktningen på 5 år av en person som var anklagad för ett ekobrott.
Citera
2019-02-25, 18:28
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
En anställd på Karolinska som ska ha varit med hävdade för mig att det rörde sig om en grön badanka. Jag är skeptisk!
Det är bara en skröna
Citera
2019-02-25, 19:10
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
En anställd på Karolinska som ska ha varit med hävdade för mig att det rörde sig om en grön badanka. Jag är skeptisk!

Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Det är bara en skröna

Egon Flintskalle som skötte hissarna på den tiden hävdar bestämt att det rörde sig om en gaffeltruck.
Men den var inte grön utan gick snarare mer åt det beiga hållet.
Kan detta få vara sista inlägget i den här fåniga skrönehistorien?
Citera
2019-02-25, 20:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Din vänstermotiverade antiamerikanism ligger bakom dina konstiga uppfattningar om amerikansk och engelsk lag, som skyddar individens rättigheter på ett bättre sätt än svensk lag.

Nej, jag är långt från vänster. USA är däremot i många stycken ganska mycket vänster när det gäller vissa delar. Mest är det dock en intellektuellt sett underutvecklad kultur.

Citat:
Dessutom är Bosse inte häktad. Han sitter på ett hotell...

Jag skrev frihetsberövad, om du är läskunnig?
Citera
2019-02-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Det är bara en skröna

Jaha.... Tack för klargörandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto