2019-02-23, 15:50
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
USA landet där det tar 30 år att häkta seriepedofilen R Kelly som hållit sina offer under år, och en dag för att häkta Bosse Hansson för att eventuellt tagit en pojke utanpå kläderna.

Dessutom riskerar R Kelly bara 3-7 år...

Bisarrt.

Money talks.
Så öppnar han upp plånboken ordentligt och plötsligt står offren där och dreglar över alla pengarna. Plötsligt var det ju inte så farligt och ärendena läggs ner och munkavle sätts på alla inblandade.
Citera
2019-02-23, 17:35
Medlem
von Hindenburgs avatar
En annan nyhet från Florida är att en prostitutionsring har sprängts med asiatiska massageställen. En av de misstänkta kunderna är amerikanska fotbollslaget New England Patriots ägare Robert Kraft. Verkar som att han teoretiskt riskerar ett års fängelse men ingen tror han kommer behöva sitta inne utan det blir lite böter.

Kan jämföras med potentiella straff för Bosse.
Citera
2019-02-23, 18:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
En annan nyhet från Florida är att en prostitutionsring har sprängts med asiatiska massageställen. En av de misstänkta kunderna är amerikanska fotbollslaget New England Patriots ägare Robert Kraft. Verkar som att han teoretiskt riskerar ett års fängelse men ingen tror han kommer behöva sitta inne utan det blir lite böter.

Kan jämföras med potentiella straff för Bosse.

Ja, USA i ett nötskal. Rik och känd person som driver prostitution får lite böter. En 85-årig person som misstänks för att ha vidrört skrevet utanpå byxorna bedöms kunna få 15 års fängelse.
Citera
2019-02-23, 23:35
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, USA i ett nötskal. Rik och känd person som driver prostitution får lite böter.

Om du med rik och känd person åsyftar Kraft så är han om jag inte är felunderrättad alltså misstänkt för det fasansfulla brottet att ha erbjudit kontanter istället för bara middag, drinkar och taxi för att få ha ömsesidigt frivilligt sex.

Kraft är alltså haffad som torsk, inte som hallick eller dylikt. Man kan spekulera i huruvida faktumet att han är rik och känd snarare gjorde att han togs som trofé av rättsväsendet, medan han om han hade varit en Average Joe skulle ha ignorerats, då det torde ha varit prostitutionsligan som var av störst polisiärt intresse.
Citera
2019-02-24, 01:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Om du med rik och känd person åsyftar Kraft så är han om jag inte är felunderrättad alltså misstänkt för det fasansfulla brottet att ha erbjudit kontanter istället för bara middag, drinkar och taxi för att få ha ömsesidigt frivilligt sex.

Kraft är alltså haffad som torsk, inte som hallick eller dylikt. Man kan spekulera i huruvida faktumet att han är rik och känd snarare gjorde att han togs som trofé av rättsväsendet, medan han om han hade varit en Average Joe skulle ha ignorerats, då det torde ha varit prostitutionsligan som var av störst polisiärt intresse.

Jag åsyftar egentligen blott och bart det absurda i att en misstanke om en enskild händelse där någon påstås ha snuddad vid skrevet utanpå byxorna på allvar relateras till 15 års fängelse.
Citera
2019-02-24, 13:40
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Jag åsyftar egentligen blott och bart det absurda i att en misstanke om en enskild händelse där någon påstås ha snuddad vid skrevet utanpå byxorna på allvar relateras till 15 års fängelse.
Spelar ingen roll om han får 5 eller 15 år. Han kommer aldrig ut därifrån oavsett. Lite mer slösande av livets resurser endast ju längre han ska åtnjuta föda.
Citera
2019-02-24, 13:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Spelar ingen roll om han får 5 eller 15 år. Han kommer aldrig ut därifrån oavsett. Lite mer slösande av livets resurser endast ju längre han ska åtnjuta föda.

Spelar ingen roll för dig, men det beror ju på att du är tappad bakom en vagn.

Han ska inte ha en sekund för det som anmälts. Dina feberfantasier har ingenting med detta att göra. Det visar bara vilken förvirrad galenpanna du är.
Citera
2019-02-24, 14:49
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Är det någon som vet om det i det amerikanska rättssystemet finns någon motsvarighet till "Falsk tillvitelse" (Att lämna osanna uppgifter om en annan person till polis, åklagare eller någon annan myndighet) i den svenska Rättsbalken, som skulle kunna vara tillämplig, om det visar sig att det Familjen Gonsalez anfört inte skulle vara sant. Om så (rent teoretiskt) skulle Bosse kunna driva ett civilmål med skadeståndskrav mot familjen. Tror i och för sig inte att han vill eller orkar, men det skulle kunna vara ett sätt att återfå en del av alla kostnader som han haft.

Anledningen till min fråga grundar sig framförallt i att Bosse själv förnekar att han kommit åt pojkens genitalier när han skulle hjälpa honom med träningen.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-02-24 kl. 14:49. Anledning: språk korrigering
Citera
2019-02-24, 15:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Är det någon som vet om det i det amerikanska rättssystemet finns någon motsvarighet till "Falsk tillvitelse" (Att lämna osanna uppgifter om en annan person till polis, åklagare eller någon annan myndighet) i den svenska Rättsbalken, som skulle kunna vara tillämplig, om det visar sig att det Familjen Gonsalez anfört inte skulle vara sant. Om så (rent teoretiskt) skulle Bosse kunna driva ett civilmål med skadeståndskrav mot familjen. Tror i och för sig inte att han vill eller orkar, men det skulle kunna vara ett sätt att återfå en del av alla kostnader som han haft.

Anledningen till min fråga grundar sig framförallt i att Bosse själv förnekar att han kommit åt pojkens genitalier när han skulle hjälpa honom med träningen.

Det finns något som heter false incrimination, men det kräver att den som anser sig drabbad anmäler detta. Det kommer alltså inte automatiskt att ingå i den ursprungliga utredningen. Hansson kan alltså driva detta om han orkar, vilket jag inte tror att han gör.

Jag tror att detta landar i en uppgörelse där han förklarar sig skyldig till ett olämpligt uppträdande och får en påföljd med ett mindre bötesstraff.
Citera
2019-02-24, 16:29
Medlem
Ja, jag här nämnt detta tidigare. Der är en klass 1 misdemeanor i Florida med upp till 1 års fängelse. Men de kan dessutom stämmas av Bosse. Det kompliceras kanske av att anklagelsen kommer från en minderårig. Kan han stämma familjen?

I Illinois straffas det hårdare. Det finns en svart bög och skådespelare med namn Smollett i Chicago som har varit i nyheterna eftersom han iscenesatte en påhittad attack där han anklagade Trumpanhängare! Nu riskerar han 3 års fängelse.

Lagen i Illinois.....

False fire alarms, false crime reports, fake 911 complaints, fake child abuse or neglect reports or false requests for ambulances are all Class 4 felonies, punishable up to 3 years in state prison, as well as up to $25,000 in fines.

Jag vill också påpeka att en grand jury har åtalat Herr Smollett. Så ska det fungera. ....

På tal om Illinois så tror jag att R Kelly riskerar 3 till 7 år per fall inte totalt. Jag kollade upp lagen i Illinois. Han måste vara anklagad för indecent solicitation of a child. Det beror kanske på att det hände för länge sen och bevisbördan är lägre för indecent solicitation. Det är också en klass 2 felony som Bosses fall men straffas inte lika hårt i Illinois.

3 till 7 år är för indecent solicitation med uppsåt till criminal sexual assault, till exempel våldtäkt. I Illinois får man endast 4 till 15 år för criminal sexual assault. Men det är en vänsterstat......

Däremot finns det predatory criminal sexual assault of a child med straff 30 till 60 år för barn under 13 år. Jag har inte kollat fallet Kelly men tyvärr saknas kanske bevis och vet ej om han har gett sig på flickor under 13.

Det är också anmärkningsvärt att Kelly har problem med borgen på 100k.

Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

Citera
2019-02-24, 16:31
Medlem
Citat:

Det är inte en enskild händelse. Han gjorde någonting liknande nästa dag. Därför finns det probable cause.
Citera
2019-02-24, 16:32
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
nä inte än, men det kanske man skulle göra, men vad skriver man till ett peddo ?

Rök utan eld ? eller var det tvärt om hmm

Jag skickade ett brev till Bo Hansson att han lika gärna kan gå ut offentligt och exempelvis ge AB eller Expressen ensamrätt på historien mot att de betalar honom! Dyrt porto 21:-! Jag talade om för honom att det bara är att Googla på hans namn så kommer allt upp, han har följdaktligen ingenting att förlora på att sälja sig till någon av dessa lögnblaskor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in