2019-02-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Nej du! Han får inte gå utanför dörren mer än en halvtimme i veckan för att åka med vakter och handla konserver. Inget gym eller simmande och ännu mindre störa andra gäster i matsalen.

Tuffa tag där borta. Samma förfarande som en som blivit dömd till straff med fotboja här hemma typ va? Om inte värre. Känner en som fick gå ut en timme/dag för att hugga ved åtminstone.
Citera
2019-02-16, 02:16
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Tuffa tag där borta. Samma förfarande som en som blivit dömd till straff med fotboja här hemma typ va? Om inte värre. Känner en som fick gå ut en timme/dag för att hugga ved åtminstone.
Absolut tuffa tag over there. Värre lär det bli när han ska fängslas. Blir livstid för hans del oavsett. Mellan 4 - 15 år är vad som gäller och då är han närmare 100 vid muck.
Senast redigerad av Zoom008 2019-02-16 kl. 02:18.
Citera
2019-02-16, 04:22
Medlem
Om kriminella och civila rättegångar förlöper parallellt, då ber försvarsadvokaten om en stay (sorry vet inte vad det heter på svenska) tills den kriminella har konkluderat. Och det går domstolen alltid med på.

Jag skulle endast rekommendera en civil process mot Bosse på provisionsbasis och då går advokaten aldrig med på att stämma honom förrän han är dömd kriminellt.

Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Det finns en risk för Bosse om målsägaren stämmer honom civilt en tid innan det blir en kriminell rättegång och vinner skadestånd. Då kan de ta hans pass om han inte betalar, men det blir en dyrbar historia för målsägaren. Tvivlar på att en advokat tar det fallet.
Citera
2019-02-16, 04:29
Medlem
Citat:
Nej du! Han får inte gå utanför dörren mer än en halvtimme i veckan för att åka med vakter och handla konserver. Inget gym eller simmande och ännu mindre störa andra gäster i matsalen.

Jag trodde du hade fel, men hittade detta på en FL advokats sajt. If you live in an apartment complex, you cannot go to common areas like the pool, rec room, or mail area.

Undrar om han käka frukost på hotellet? Troligen inte. Inte så roligt på ESA i alla fall........
Citera
2019-02-16, 08:24
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Undrar om han käka frukost på hotellet? Troligen inte. Inte så roligt på ESA i alla fall........
Room service, men det brukar kosta skjortan
Citera
2019-02-16, 10:43
Medlem
Citat:
Absolut tuffa tag over there. Värre lär det bli när han ska fängslas. Blir livstid för hans del oavsett. Mellan 4 - 15 år är vad som gäller och då är han närmare 100 vid muck.

Nja, det tror jag då inte. Men jag har noll insyn och kunskap i rättssystemet over there så jag ska nog inte yttra mig 😊
Citera
2019-02-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Room service, men det brukar kosta skjortan

Ha! Han bor på Extended Stay America. Kanske han kan be personalen att hämta upp något. Typ några skumgummi muffins.

Jag undrar vilken precision denna fotbojas GPS har och när den signalerar att han har lämnat sin husarrest. Tyvärr brukar sådana hotell vara ganska utspridda.
Citera
2019-02-16, 16:37
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ha! Han bor på Extended Stay America. Kanske han kan be personalen att hämta upp något. Typ några skumgummi muffins.

Jag undrar vilken precision denna fotbojas GPS har och när den signalerar att han har lämnat sin husarrest. Tyvärr brukar sådana hotell vara ganska utspridda.
Gissningsvis bör han kunna röra sig fritt inom hotellet.
Citera
2019-02-16, 16:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Om kriminella och civila rättegångar förlöper parallellt, då ber försvarsadvokaten om en stay (sorry vet inte vad det heter på svenska) tills den kriminella har konkluderat. Och det går domstolen alltid med på.

Jag skulle endast rekommendera en civil process mot Bosse på provisionsbasis och då går advokaten aldrig med på att stämma honom förrän han är dömd kriminellt.

Den juridiska termen stay är på svenska lika med inställd.
Citera
2019-02-16, 17:28
Medlem
Stay är uppskov. Som jag sade tidigare får Bosse säkert äta frukost i matsalen på hotellet och använda gymmet och poolen. De har dock bara frukost så därför får han lämna hotellet och handla mat en gång i veckan som han kan laga till på rummet. Systemet funkar så här.

https://youtu.be/T5-vk7QkMsI
Citera
2019-02-16, 17:38
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Stay är uppskov. Som jag sade tidigare får Bosse säkert äta frukost i matsalen på hotellet och använda gymmet och poolen. De har dock bara frukost så därför får han lämna hotellet och handla mat en gång i veckan som han kan laga till på rummet. Systemet funkar så här.

https://youtu.be/T5-vk7QkMsI
Varför tror du att han gör all sin träning på rummet om han har tillgång till gym? Det är ingen semester han är på, han har husarrest med fotboja.
Citera
2019-02-16, 17:47
Medlem
Många som är på husarrest tar bilen till jobbet och jobbar som vanligt. I Bosses fall gäller det att han håller sig på hotellet, eller han blir rökt. Förmodligen sitter han vid poolen nu och röker en cigarr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in