2019-01-31, 18:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Ja enligt tidigare inlägg i tråden hade han mer än en anmälan på sig under 70 och 80-talet. Men vaaaar är beviiiiiiiiisen....
Ja sånt trams som bevisning är väl oväsentligt för en lynchmobb. Men de som påstod detta borde ju naturligtvis ha egna erfarenheter av honom att dela med sig? Sån serieförbrytare som han påstås ha varit måste det ju finnas drösvis med förstahandsuppgifter, vittnen och brottsoffer som kan träda fram...
Senast redigerad av DreamTwister 2019-01-31 kl. 18:51.
Citera
2019-01-31, 19:21
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Ja enligt tidigare inlägg i tråden hade han mer än en anmälan på sig under 70 och 80-talet. Men vaaaar är beviiiiiiiiisen....

Jag bemödade mig nu om att gå igenom alla inlägg i tråden fram till årets gripande. Knappt tvåhundra inlägg. Det rörde sig om det gamla vanliga: vandringssägner om uppstoppade föremål som antagligen förekommit i alla länder i alla tider gentemot förment homosexuella, samt jämförelser med andra kända personer som antagits vara homosexuella utan att officiellt gått ut med detta, såsom t.ex. Liberace.

Vad som däremot helt saknades i dessa inlägg var anklagelser om tafs, ofredanden och pedofili. Inte heller några ögonvittnesskildringar om Bosse och andra män tillsammans. Mest snack om frimärkssamlande, tabellbitande och svettlukt. Och det i en skvallertråd om en av Sveriges mest profilerade sportjournalister som alla innehavare av en tv-apparat (ca) 1970-1995 med säkerhet skulle kunna peka ut på gatan.

Som sagt hittade jag inget om anmälan på 70- eller 80-talet och jag undrar om du kunde vara så snäll att peka ut det inlägg, förmodligen från i år, där det talades om anmälningar.
Senast redigerad av Prora 2019-01-31 kl. 19:48.
Citera
2019-01-31, 20:04
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Precis, du ger inga bevis för att det inte finns några.
Har jag någonsin påstått det?
Det enda jag påstår är att är att det är väldigt mycket som talar för att han är skyldig samt att detta inte är första gången.
Citat:
Att du tycker dig kunna extrapolera rykten till absoluta sanningar visar bara på vilken simpel nivå du argumenterar.
Hela du är som en polerad nivå.
Citera
2019-01-31, 20:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har jag någonsin påstått det?
Det enda jag påstår är att är att det är väldigt mycket som talar för att han är skyldig samt att detta inte är första gången.

Ja, bildning kan ha den bieffekten, liksom brist på densamma kan ge pöbelmentalitet som bieffekt. Men bra att du medger att det enda du har att komma med är skvaller men berätta mer om "första gången" som du tydligen är så insatt i. Eller någon av de andra gångerna... eller något faktabaserat öht...

Att du avskyr homosexuella har (över)tydligt framgått men menar du alltså att de ska särbehandlas negativt av rättsväsendet?
Citera
2019-01-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fria fantasier taget ur luften. Måste vara tungt att vara så fobisk. Kommer inte att bli som du tror.
He he..vi får väl se. Jag är övertygad om att farbror Bosse aldrig mer kommer sätta sina fötter på svensk mark. Han kommer ruttna bort i fängelset och användas som kuksugare om han har tur.
Citera
2019-01-31, 20:22
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ja, bildning kan ha den bieffekten, liksom brist på densamma kan ge pöbelmentalitet som bieffekt. Men bra att du medger att det enda du har att komma med är skvaller men berätta mer om "första gången" som du tydligen är så insatt i. Eller någon av de andra gångerna... eller något faktabaserat öht...
Bildning har även den effekten att man tränas i att dra korrekta slutsatser.

Inte ens du som bögälskare kan väl tvivla på att Bosse är skyldig? Råder dig att läsa igenom hela tråden och se objektivt på det som kommit fram hittills.

Citat:
Att du avskyr homosexuella har (över)tydligt framgått men menar du alltså att de ska särbehandlas negativt av rättsväsendet?
Ja.
Citera
2019-01-31, 20:28
Medlem
Citat:
Vad du är upptagen av min ålder, med ditt resonemang så tippar jag på att jag är äldre än dig.
Visst upppkommer det falska rykten, absolut, men i Bosses fall handlar det om decennier av rykten och iakttagelser från oberoende personer som varken har påverkat eller känner varandra. Det är fakta. Punkt.
Att du sedan sitter, som en jävla idiot, och skyddar den här sortens beteende är anmärkningsvärt.

Nej rättssystemet i USA fungerar inte så. De har höga straff och tar i med hårdhandskarna mot homofiler och andra brottslingar. Är inte det bra menar du, skulle du skyddat Bosse om han kladdat på småbarn och krupit omkring i buskarna på lekplatsen där du bor?
Du är dum på riktigt, totalt kodum.

Vänsterideér.

Hade du tyckt att det var en skitsak om Bosse kladdat på ett barn som var närstående till dig?

Ted Gärdestad var misstänkt för detta har jag för mig. Samtidigt kan du inte jämföra honom och judejävlar med Bosse.
Men förstår din poäng här, dock så har ingen av dessa personer decennier av rykten omkring sig som Bosse. Det är stor skillnad.

Homofiler och andra brottslingar?
Anser du att homosexualitet är brottsligt?
Citera
2019-01-31, 20:30
Medlem
Proras avatar
Citat:

Jag tolkar detta som en kommentar av ofrivillig Åsa-Nisse-karaktär.

Extrapolering är ett intressant begrepp, att utifrån ett givet mätmaterial försöka uppskatta det som finns vid sidan av. Som vanligt är den engelska wikipediasidan bäst:
https://en.wikipedia.org/wiki/Extrapolation
Citera
2019-01-31, 20:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej du är en lirare för att du är en pajas.

Tala för dig själv.

Citat:
Du vet tydligen inte hur USA fungerar här, begär inte heller att du ska kunna allt, men din kärlek till Bosse och hat mot USA ger en besk eftersmak. Bosse satt inte heller frihetsberövad länge, han kunde enligt mig gott kunnat sitta ett år.

Nej, jag vet bara att USA inte fungerar.

Citat:
Du pratar om marginaler hit och dit, men kan varken svara på frågor eller utveckla saker du skriver. Känns inte det vettigare än att leka mellanstadielärare?

Därför att du tillhör marginalen, den obskyra marginalen.

Citat:
Jag ger inga bevis alls, konstaterar bara att det inte finns några ”rykten” som fått leva i så många decennier som Bosses.
Att du jämför det med Råttan i pizzan är bara trams.

Kanske inte trams, men visst »råttan i pizzan« är på en betydligt högre nivå än du.
Citera
2019-01-31, 20:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
He he..vi får väl se. Jag är övertygad om att farbror Bosse aldrig mer kommer sätta sina fötter på svensk mark. Han kommer ruttna bort i fängelset och användas som kuksugare om han har tur.

Ja, vi lär få se och det är väl det enda vi kan vara överens om.
Citera
2019-01-31, 20:42
Medlem
Citat:
Hur gammal du nu påstår att du är speglas inte av vad du skriver.
Tycker inte heller alls att det är besvärande när du orerar, snarare är det underhållande.
Att USA höll Bosse inlåst är ju jättebra! I Sverige hade han blivit släppt samma dag, om han ens blivit gripen.

Vad är det du menar att jag fantiserat ihop?

Vilken lirare du verkar vara

Jag menade att det är fakta att många personer, oberoende av varandra, påstår att Bosse äcklat sig. Menar inte att det är sant, bara att det framkommit så pass mycket genom åren att det troligtvis ligger någon substans bakom alla påståenden.

Vad är du för en inskränkt imbecill pajas? Är det bra att USA håller folk inlåsta utan att ha på fötterna?
Du skriver att det har framkommit så pass mycket genom åren att det troligtvis ligger någon substans bakom? Exakt vad har framkommit genom åren?
Citera
2019-01-31, 22:24
Medlem
Citat:
Det bör kriminaliseras eller åtminstånde sjukdomsklassas igen.

Den som sade det han var det.
Just när det gäller så pass grova och avskyvärda brott som Bosse är misstänkt för så tycker jag det. Samtidigt så brukar sexualbrott leda till att man grips och i många fall häktas, även i Sverige.

Som svar på din sista fråga, läs tråden.

Jag frågar DIG vad som framkommit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in