2019-01-12, 17:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är vad du anser, och det står för dig. Jag håller inte med dig.

Nej jag anser inte det. Jag vet att du inte sitter inne med fullständig information. Du har läst i media och i tråden.

Om du anser att det är rimligt att utreda ett brott i flera år så får du naturligtvis anse det. Önskar, som jag tidigare skrev, att sådana som du utsätts för det ni tycker.

Citat:
Men de som bor i området behöver inte oroa sig för att deras barn ska utnyttjas sexuellt av denna herre.

Det kanske de inte behövde tidigare heller. Du fortsätter att betrakta dina åsikter som sanning.

Citat:
Två fristående anmälningar kring sexuellt utnyttjande av barn visar att Bosse inte ska var lös i samhället, tills det är utrett.

Det har du läst i media och hur det verkligen förhåller sig med dessa anmälningar har du inte förstahandsinformation om. Tycker du att flera års utredning, som träskallen från USA sade, är rimlig utredningstid?

Citat:
Tänker inte leta fram det åt dig heller, du får ta mig på mina ord eller strunta i det.

Jag tar dig på ditt ord att du inte har något att komma med så länge du inte har kommit med något. Det stämmer för övrigt bra överens med hela din inställning där du betraktar det du tycker som oavvislig sanning.

Citat:
Jo då det gjorde jag.

Men du klarade inte av att se hur det slog hål på ditt ologiska antagande.

Citat:
Fast det hör inte till trådens ämne! Det är intressant att diskutera, men det ska inte diskuteras i en tråd om Bosse-Bög.

Det har i högsta grad med detta att göra för att bedöma om det Hansson nu utsätts för är rimligt eller om rättssystemet gör skillnad på folk occh fokuserar mer på förövaren än på brottsoffret.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-12 kl. 17:28.
Citera
2019-01-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Bosses lägenhet i Solna är värderad till 2,7 miljoner

Ja, Bosse Hansson bor i en bostadsrätt på 80 m². Byggår 1987. Lägenheten finns på Oskarsrogatan 5 i Solna. Lägenhetsnumret är 1404, vilket betyder lägenheten finns fyra trappor upp, bakom fjärde dörren räknat från vänster när man kommer upp från trappan.

Bosses lägenhet är värderad till 2.710.000 kr eller 34.003 kr/m². Denna värdeindikation har hög precision enligt Booli.

Bosse kör en Saab från 2006 med 122 hästkrafter

Bosse äger en blå Saab 9-3 1.8i, årsmodell 2006. Det är en herrgårdsvagn inhandlad i oktober 2007. Se här och här.

Bosses bil har 122 hästkrafter. Det ger en helt ok bil att bara åka i. Accelerationen är inte mycket att hänga i granen, men man åker bra i den.

Han lyfter dessutom drömpension. Var uppe tidigare i tråden.
Citera
2019-01-12, 17:29
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Bosses lägenhet i Solna är värderad till 2,7 miljoner

Ja, Bosse Hansson bor i en bostadsrätt på 80 m². Byggår 1987. Lägenheten finns på Oskarsrogatan 5 i Solna. Lägenhetsnumret är 1404, vilket betyder lägenheten finns fyra trappor upp, bakom fjärde dörren räknat från vänster när man kommer upp från trappan.

Bosses lägenhet är värderad till 2.710.000 kr eller 34.003 kr/m². Denna värdeindikation har hög precision enligt Booli.

Bosse kör en Saab från 2006 med 122 hästkrafter

Bosse äger en blå Saab 9-3 1.8i, årsmodell 2006. Det är en herrgårdsvagn inhandlad i oktober 2007. Se här och här.

Bosses bil har 122 hästkrafter. Det ger en helt ok bil att bara åka i. Accelerationen är inte mycket att hänga i granen, men man åker bra i den.

Inte för att jag bryr mig egentligen men är inte 80 kvm lite väl stort för en ensamvarg som Bosse? Så mycket plats tar väl inte frimärkssamlingen!
Citera
2019-01-12, 17:31
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
I och med att han heter Bo Hansson så är det inte inte konstigt att man kallar honom för Bosse. Man måste inte ge honom öknamn bara för att han eventuellt har begått ett brott. Det finns ingen anledning till det. Han har ju sitt dopnamn och då ter det sig naturligt att man använder det namnet.

Det hade varit konstigt om vi började kalla honom för Claes.

Jag tror att du missade min poäng.
Citera
2019-01-12, 18:14
Medlem
DyslexiKungens avatar
Lite märkligt ändå Bosse fallet, han anses ju mycket allmänbildad, noggrann, lyssnar på klassisk musik, samlar på frimärken, ett ordnat liv med en stor bostadsrätt i Stockholm, som är värderad till miljoner, sen åker han till USA för att fira sin 85 års dag, han gillar träning och motion, sen hamnar han plötsligt i en park och försöker hjälpa någon yngling med sittupps, han håller i fötterna bara, sen råkar han kanske komma åt familjelyckan av misstag, sen så ser han några andra ungdomar och kanske tänker att han vill se musklerna på dessa nyblivna atleter, för han är ju en idrottsfantast sen tidigare i livet.Han lyfter tröjan för skojs skull på en av ungdomarna för att kolla om de var vältränade eller dylikt.

Men sen drar helvetet loss, han grips och resten är en mardröm som han som ostraffad har aldrig upplevt tidigare i sitt 85 åriga långa karriär, så lite synd tycker man ändå om Bosse, men om detta stämmer att han har tafsat och så medvetet, de får ju domstolen då avgöra.Men jag tycker ändå lite synd om Bosse ändå.Jag tror att de blir bara böter och att han sen inte är välkommen till USA, på ett bra tag, men de vill väl inte Bosse heller efter denna resa, som han sällan kommer att glömma.

mvh/
Citera
2019-01-12, 18:23
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Lite märkligt ändå Bosse fallet, han anses ju mycket allmänbildad, noggrann, lyssnar på klassisk musik, samlar på frimärken, ett ordnat liv med en stor bostadsrätt i Stockholm, som är värderad till miljoner, sen åker han till USA för att fira sin 85 års dag, han gillar träning och motion, sen hamnar han plötsligt i en park och försöker hjälpa någon yngling med sittupps, han håller i fötterna bara, sen råkar han kanske komma åt familjelyckan av misstag, sen så ser han några andra ungdomar och kanske tänker att han vill se musklerna på dessa nyblivna atleter, för han är ju en idrottsfantast sen tidigare i livet.Han lyfter tröjan för skojs skull på en av ungdomarna för att kolla om de var vältränade eller dylikt.

Men sen drar helvetet loss, han grips och resten är en mardröm som han som ostraffad har aldrig upplevt tidigare i sitt 85 åriga långa karriär, så lite synd tycker man ändå om Bosse, men om detta stämmer att han har tafsat och så medvetet, de får ju domstolen då avgöra.Men jag tycker ändå lite synd om Bosse ändå.Jag tror att de blir bara böter och att han sen inte är välkommen till USA, på ett bra tag, men de vill väl inte Bosse heller efter denna resa, som han sällan kommer att glömma.

mvh/

Höll nästan på att börja skratta.

Pojken han var på slutade sin träning och gick därifrån.
Bosse kom sedan tillbaka och var på honom igen.
Hade jag sett honom vara på min son så hade jag slängt in gubben i närmsta träningsutrustning.
Man går inte och tar på främlingar och framförallt inte på barn.
Detta är väl förmodligen toppen av ett isberg.
Du går inte och rör barn, är det några oklarheter?
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2019-01-12 kl. 18:40.
Citera
2019-01-12, 18:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

mvh/
De två "incidenterna" var dock inte samma dag.
Citera
2019-01-12, 18:27
Medlem
Citat:
Men jag tycker ändå lite synd om Bosse ändå.Jag tror att de blir bara böter och att han sen inte är välkommen till USA, på ett bra tag, men de vill väl inte Bosse heller efter denna resa, som han sällan kommer att glömma.

Jag tror också på ett väldigt lågt straff (typ lite böter) och inte fängelse i 10-15 år.

USA är ju lite konstigt på det sättet - när någon grips för brott så pratas det om 10-20 års fängelse (ibland så högt som 50-60 år då straffen plussas ihop) men sen blir det aldrig något.

Hur gick det med den där unga svenska killen som åkte till USA och tog med sig en 12-årig flicka till en annan stat? Det skreks om 50-60 år i "pound-me-in-the-ass federal prison" men efter någon vecka kunde han åka hem ostraffad till Sverige.
Citera
2019-01-12, 18:31
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej jag anser inte det. Jag vet att du inte sitter inne med fullständig information. Du har läst i media och i tråden.

Om du anser att det är rimligt att utreda ett brott i flera år så får du naturligtvis anse det. Önskar, som jag tidigare skrev, att sådana som du utsätts för det ni tycker.

Det kanske de inte behövde tidigare heller. Du fortsätter att betrakta dina åsikter som sanning.

Det har du läst i media och hur det verkligen förhåller sig med dessa anmälningar har du inte förstahandsinformation om. Tycker du att flera års utredning, som träskallen från USA sade, är rimlig utredningstid?

Jag tar dig på ditt ord att du inte har något att komma med så länge du inte har kommit med något. Det stämmer för övrigt bra överens med hela din inställning där du betraktar det du tycker som oavvislig sanning.

Men du klarade inte av att se hur det slog hål på ditt ologiska antagande.

Det har i högsta grad med detta att göra för att bedöma om det Hansson nu utsätts för är rimligt eller om rättssystemet gör skillnad på folk occh fokuserar mer på förövaren än på brottsoffret.
Nu spårar det bara ut i tjafs och barnsligheter.
Kan du ge mer konkreta frågeställningar utan att vara ilsken som ett bi så fortsätter jag mer än gärna att diskutera med dig. Som det ser ut nu så leder det ingenstans.

Det vi i grunden är oense om är att det amerikanska systemet är långsamt.
Personligen tycker jag att sexualpedofilbögar som Bosse gott kan sitta häktade i ett par år innan de släpps, dock så är jag övertygad om att så inte är fallet annat i extremfall.

Vi vet inte heller om Bosse-bög verkligen har gjort det han anklagas för, men hans läggning och tidigare pojkäventyr gör att jag har mycket svårt att tro att anklagelserna kommer från tomma luften.
Citera
2019-01-12, 18:31
Medlem
everythingiss avatar
Citat:

mvh/
Jag kan hålla med dig, det kan vara ett hemskt misstag. Om han varit intresserad av barn eller unga vuxna i hela sitt liv så borde det dyka upp någon svensk ungdom som också blivit antastad, om han inte bara har levt ut sina eventuella fantasier utomlands.

Snuten borde kunna hitta spår efter Bosses händer på pojkens byxor i höjd med skrevet, visst fan borde det hamna dna där? Men sedan måste det väl bevisas att det var med vilje och inte ett hemskt misstag som handen hamnade där. För allas skull hoppas jag verkligen att det fanns kameror i närheten.
Citera
2019-01-12, 18:32
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Eftersom det är en allmän skvallertråd om homofilen: han ser och framförallt såg väldigt svartmuskig ut, har han tattarblod eller något annat exotiskt drag i sig?

Skulle ju kunna bidra till den allmänt creepy personligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Vad har det med ämnet att göra?

Ämnet för tråden är Bosse Hansson, inte enbart hans pedofilibrott januari 2019.
Citera
2019-01-12, 18:43
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag kan hålla med dig, det kan vara ett hemskt misstag. Om han varit intresserad av barn eller unga vuxna i hela sitt liv så borde det dyka upp någon svensk ungdom som också blivit antastad, om han inte bara har levt ut sina eventuella fantasier utomlands.

Snuten borde kunna hitta spår efter Bosses händer på pojkens byxor i höjd med skrevet, visst fan borde det hamna dna där? Men sedan måste det väl bevisas att det var med vilje och inte ett hemskt misstag som handen hamnade där. För allas skull hoppas jag verkligen att det fanns kameror i närheten.

Nu vet jag inte om det börjar leta efter DNA efter denna indicent, men om det börjar gräva ordentligt, så då borde ju Bosses DNA finnas på kläderna, nu står ju ord mot ord och jag tror som sagt att det blir böter bara.Sen att de satte en borgen på en så hög summa, var ju bara för att, de undersöker nu om de rör sig om flera fall och detta är ju en praxis där i staterna.Jag tycker också att de kan vara ett stort misstag, de som har hänt.

Men han har ju ingenting i en park att göra och börja tafsa på småbarn där, sånt där gör man bara inte, de borde ju Bosse veta om, så allmänbildad som han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in