2019-01-11, 16:51
Avslutad
Det vore en bra signal till Sverige om han får ett kännbart straff (förutsatt att han är skyldig och döms).
Citera
2019-01-11, 17:00
Medlem
Min brors kusins avatar
Vet inte om det uppmärksammats att även Daily Mail skriver om TV-profilen....

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6573899/Famous-Swedish-sportscaster-arrested-allegedly-groping-teen-boy.html
Citera
2019-01-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoLLyBoB
Men gubben är 85 bast och åker till USA för att antasta småpojkar. Nog var det allmänt känt att han var böckling men pedofil den såg man inte komma. Brukar inte såna där snuskgubbar åka till Asien i jakten på offer? Hoppas gubbjäveln får ett kännbart straff.
Om han nu åkte till USA för att antasta småpojkar, det låter inte direkt logiskt. Han verkar ju bo där enligt tidigare inlägg, så troligtvis är han där för att leva pensionärsliv. Pensionärsstaten som Florida brukar kallas. Sjukt hårda straff på sånt där också, så om det är hans syfte är han nog på fel ställe.
Sedan är frågan är om han verkligen är pedofil, säkert många gamla gubbar som är lika sugna på tonårsflickor. Och pedofili handlar väl snarare om prepubertala barn.
Citera
2019-01-11, 17:14
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ödets ironi att det är en "svarting" som uttalar sig i Aftonbladet att: " Vi kan inte ha den typen av folk här". ;-)

För att inte tala om att det just är "svartingar" som Bo säkert får träffa i massor innanför murarna..

https://www.aftonbladet.se/tv/a/275851

Bosses uttal om ”svartingar” tror jag många håller med om. Och då menar jag förstås inte själva formuleringen och ordvalet, utan mer att ett lag med för många obekanta med främmande kulturer i uppställningen tenderar att bli lätt främmande och ointressant i en svensks ögon.

Många förstår nog vad han menar.
Citera
2019-01-11, 17:23
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234partymyra
What? Det har varit känt sen 80-talet.

Det har gått rykten sedan åttiotalet. Vilket har byggt på att han är en ensam man och därför borde han vara bög. Men till skillnad från andra kändisar som har haft rykten där det även finns historier om olika närmanden har det inte funnits sedan nu då han blir arresterad för att ha hjälpt en pojke att göra situps.
Citera
2019-01-11, 17:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det vi vet är att han har inget där att göra. Det är otäckt med gamla gubbar som hänger på lekplatser. Jag har själv sett det, och alltid bevakat barnen när de var små. Jag har upplevt dessa fula gubbar som sitter där och tittar som otäcka.

Jag tror att rättsväsendet i USA har torrt på fötterna när de griper en svensk 85-ring i en lekpark. En märklig plats att turista på.

Inte ens i galna USA är det förbjudet för en äldre man att befinna sig i dessa parker. Det argumentet håller inte.
Citera
2019-01-11, 17:43
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
I Expressen beskriver Hansson ingående hur det är på Paul Rein detention facility. Han fick t ex inte med sig tandborste och rakgrejor från hotellet.

https://www.expressen.se/nyheter/tv-stjarnan-inifran-haktet-det-ar-fruktansvart/

Tror han verkligen att han skulle få ta med sej rakgrejer in på ett häkte? Det står ju just rakgrejer och inte rakapparat.....
Citera
2019-01-11, 17:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Tror han verkligen att han skulle få ta med sej rakgrejer in på ett häkte? Det står ju just rakgrejer och inte rakapparat.....

Poängen är att Hansson inte verkar sitta i husarrest på motellet, utan frihetsberövad i häkte.

Rakbladet har han väl i munnen som har man sett.
Citera
2019-01-11, 17:55
Medlem
exoticspices avatar
I delstaten Ohio är dom inte nådiga mot pedofiler. Aktuellts reporter besökte Ohio 2007.

1) Dubbla straff.

2) Åka runt med en grön (i stället för vit) registreringsskylt för att varna allmänheten att det är en pedofil som kommer.

3) Varje dag åker polisen runt och knackar dörr för att se att den pedofildömde finns där dom säger sig bo. De här har redan förtjänat sina fängelsestraff.

4) Polisen har lagt upp namn, adress och brott på en offentlig sajt.

5) Inte bo närmare än 300 m från en plats där barn kan befinna sig. Dessutom måste pedofilerna anmäla sig hos polisen med jämna mellanrum. Vissa för resten av livet.

En sexförbrytare har själv försatt sig i den situationen. Nu får han hantera den, för den tid det gäller.
Vi får alla leva med de val vi gör, och de gör sådana val, säger John Rood vid Ohio-polisen.

Stödet för pedofillagarna är stort i hela USA. Men vissa människorättsaktivister menar ändå att lagarna är inhumana, dels att de slår blint.

-Det är ingen tvekan om att samhället har rätt att straffa dom som har sex med barn eller ungdomar.
Problemet är vilket straff som är tillräckligt? Kan man släppa någon fri och betrakta honom som en värdefull samhällsmedborgare igen?
Citera
2019-01-11, 17:57
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Eftersom det är en allmän skvallertråd om homofilen: han ser och framförallt såg väldigt svartmuskig ut, har han tattarblod eller något annat exotiskt drag i sig?

Skulle ju kunna bidra till den allmänt creepy personligheten.
Citera
2019-01-11, 17:59
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Eftersom det är en allmän skvallertråd om homofilen: han ser och framförallt såg väldigt svartmuskig ut, har han tattarblod eller något annat exotiskt drag i sig?

Skulle ju kunna bidra till den allmänt creepy personligheten.

Vad har det med ämnet att göra?
Citera
2019-01-11, 18:02
Medlem
Spelar ingen roll om de såg äldre ut, helt klart inte normalt beteende.
Senast redigerad av vaniljpuddingen 2019-01-11 kl. 18:04. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in