Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Inom rimliga gränser, ja. De fick ju bort Bosse från gatan snabbt som attan, de boende i kvarteret är troligtvis mycket tacksamma.
Fortfarande har du ingen aning om det är grund för det han anklagas för. Du lägger ihop saker och ting så att de passar dig. Det är tämligen uppenbart att det amerikanska systemet inte har »rimliga« gränser.
Att en anklagad ska mötas av det som uttalas från intervjuade talespersoner i USA:
det kan ta år innan detta är utrett, visar på fullständig orimlighet. Systemet är jävligt ineffektivt och omänskligt.
Citat:
Det stämmer säkert det du skriver, misstror dig inte, men det är betydligt mindre äckel och mördare ute på gatorna i alla fall. Se bara på detta fall.
Fast det värsta är ju som jag skriver, att oskyldiga offras och återigen så vet du inte om det här »fallet« är baserat på verklig grund.
Citat:
Står längre bak i tråden. Sök.
Finns inget om det som kopplar till Bosse när jag söker i sökmotorn. Att du alls refererar till den här spekulationstråden visar ju i sig att du saknar förmåga till att kritiskt värdera information.
Citat:
Fast nu är det sexualbrott vi diskuterar.
Du noterade inte att jag skrev att: »kvinnor i alla sammanhang, oavsett brott, alltid döms mildare än män.«?
Om du noterade det så saknar du i så fall förmåga att inse att det är ett helt felaktigt antagande att avgränsa detta enbart till sexualmål och att det skulle vara ett uttryck för att kvnnor i endast sexualmål skulle dömas mildare för att det ses som mildare.