2019-01-12, 16:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Okej om vi tycker olika så tycker du alltså att systemet ska sätta fokus på att fälla och att det får ske till priset av att oskyldiga far illa. Jag tycker tvärtom och kan väl egentligen bara önska att alla som tycker som du ska utsättas för det ni tycker.
Inom rimliga gränser, ja. De fick ju bort Bosse från gatan snabbt som attan, de boende i kvarteret är troligtvis mycket tacksamma.

Citat:
När du inte har någon fakta i frågan bör du faktiskt hålla dig från att tycka. Det finns en övetro på att »hårda« (läs omänskliga) straffskalor håller folket från att begå brott. Så är det definitivt inte.
Det stämmer säkert det du skriver, misstror dig inte, men det är betydligt mindre äckel och mördare ute på gatorna i alla fall. Se bara på detta fall.

Citat:
Jag kan förklara allt jag skriver, men inte dina kryptiska påståenden som jag inte skrivit.
Ok

Citat:
Jag tycker alltså att den som inte vet inte heller vare sig ska försvara eller anklaga. Vad är det du har läst om Bosse i Brasilien? Är det någon dig likasinnad som extrapolerat något?
Står längre bak i tråden. Sök.

Citat:
Nej jag är från Tellus och är väl medveten om att kvinnor i alla sammanhang, oavsett brott, alltid döms mildare än män.
Fast nu är det sexualbrott vi diskuterar.
Citera
2019-01-12, 16:25
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Borde inte ämnet heta "pedofil" istället för "bög"?
Känner att både tafsande och pedofili är allvarligare än bögande, och många journalister är ju faktiskt bögar utan att behöva hängas ut för den sakens skull.

Det mest logiska vore ”Bosse Hansson misstänkt för övergrepp i Florida USA.”
(Och nej, han är inte misstänkt för pedofili eftersom pedofili är en sexuell läggning eller störning och inte något man kan misstänkas eller dömas för.)

Däremot kan man dömas för övergrepp på minderårig. Och jag förstår att du vill få med ”Bög” i ämnet så att du kan titta på ordet och glimra med ögonen.
Citera
2019-01-12, 16:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Inom rimliga gränser, ja. De fick ju bort Bosse från gatan snabbt som attan, de boende i kvarteret är troligtvis mycket tacksamma.

Fortfarande har du ingen aning om det är grund för det han anklagas för. Du lägger ihop saker och ting så att de passar dig. Det är tämligen uppenbart att det amerikanska systemet inte har »rimliga« gränser.

Att en anklagad ska mötas av det som uttalas från intervjuade talespersoner i USA: det kan ta år innan detta är utrett, visar på fullständig orimlighet. Systemet är jävligt ineffektivt och omänskligt.

Citat:
Det stämmer säkert det du skriver, misstror dig inte, men det är betydligt mindre äckel och mördare ute på gatorna i alla fall. Se bara på detta fall.

Fast det värsta är ju som jag skriver, att oskyldiga offras och återigen så vet du inte om det här »fallet« är baserat på verklig grund.

Citat:
Står längre bak i tråden. Sök.

Finns inget om det som kopplar till Bosse när jag söker i sökmotorn. Att du alls refererar till den här spekulationstråden visar ju i sig att du saknar förmåga till att kritiskt värdera information.

Citat:
Fast nu är det sexualbrott vi diskuterar.

Du noterade inte att jag skrev att: »kvinnor i alla sammanhang, oavsett brott, alltid döms mildare än män.«?

Om du noterade det så saknar du i så fall förmåga att inse att det är ett helt felaktigt antagande att avgränsa detta enbart till sexualmål och att det skulle vara ett uttryck för att kvnnor i endast sexualmål skulle dömas mildare för att det ses som mildare.
Citera
2019-01-12, 16:40
Medlem
Citat:
Fast det värsta är ju som jag skriver, att oskyldiga offras och återigen så vet du inte om det här »fallet« är baserat på verklig grund.
Det låter som du försöker skuldbelägga brottsoffret, det tycker jag är j*t fult och skevt. Sluta med det är du snäll, för din egen trovärdighets skull inte minst.
Citera
2019-01-12, 16:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Det låter som du försöker skuldbelägga brottsoffret, det tycker jag är j*t fult och skevt. Sluta med det är du snäll, för din egen trovärdighets skull inte minst.

Den argumentationstekniken håller inte. Det verkar som om du vill skuldbelägga oskyldiga och fälla bara på uppfattningar inte fakta. Det verkar vidare som du anser att pöbeln ska fälla utifrån vad media rapporterar.

Anklagad är inte lika med skyldig. Försök få in det i din uppenbarligen begränsade rättsuppfattning.

Jag darrar inte ett ögonblick på manschetten när jag tycker att en smekning utanpå en byxa inte kvalificerar för ett fängelsestraff. Först ska det dessutom utredas om det verkligen hänt och en sådan utredning bör inte ta flera år i ett civiliserat samhälle.

Om du tycker annorlunda än jag där så är det bara att beklaga.

Att du får det till att jag skulle skuldbelägga brottsoffer kan inte tolkas som annat än fria fantasier.
Citera
2019-01-12, 16:50
Medlem
Tänkte på herbert i family guy när jag läste om gubben. Mycket tragiskt att på ålderns höst "stryka omkring i parker" och leta efter ungdomar att antasta, vidrigt jävla betende. Hoppas han får spendera resten av pensionen i ett amerikanskt fängelse och lämnar med fötterna före.
Citera
2019-01-12, 17:00
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Bo bor i en bostadsrätt på 80 m². Enligt uppgifter.

Bosses lägenhet i Solna är värderad till 2,7 miljoner

Ja, Bosse Hansson bor i en bostadsrätt på 80 m². Byggår 1987. Lägenheten finns på Oskarsrogatan 5 i Solna. Lägenhetsnumret är 1404, vilket betyder lägenheten finns fyra trappor upp, bakom fjärde dörren räknat från vänster när man kommer upp från trappan.

Bosses lägenhet är värderad till 2.710.000 kr eller 34.003 kr/m². Denna värdeindikation har hög precision enligt Booli.

Bosse kör en Saab från 2006 med 122 hästkrafter

Bosse äger en blå Saab 9-3 1.8i, årsmodell 2006. Det är en herrgårdsvagn inhandlad i oktober 2007. Se här och här.

Bosses bil har 122 hästkrafter. Det ger en helt ok bil att bara åka i. Accelerationen är inte mycket att hänga i granen, men man åker bra i den.
Senast redigerad av kafu 2019-01-12 kl. 17:03.
Citera
2019-01-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Borde inte ämnet heta "pedofil" istället för "bög"?
Känner att både tafsande och pedofili är allvarligare än bögande, och många journalister är ju faktiskt bögar utan att behöva hängas ut för den sakens skull.
Tyvärr så måste en moderator ha slagit ihop minst två olika trådar. Blev bara väldigt konstigt i detta fall. En av trådarna tror jag började 2010 och hade då titeln "Bosse Hansson (sportjournalist) bög?". Sedan hände det här men det tycker i alla fall jag borde ha legat i en egen tråd.
Citera
2019-01-12, 17:07
Medlem
Citat:
Den argumentationstekniken håller inte. Det verkar som om du vill skuldbelägga oskyldiga och fälla bara på uppfattningar inte fakta. Det verkar vidare som du anser att pöbeln ska fälla utifrån vad media rapporterar.

Anklagad är inte lika med skyldig. Försök få in det i din uppenbarligen begränsade rättsuppfattning.

Jag darrar inte ett ögonblick på manschetten när jag tycker att en smekning utanpå en byxa inte kvalificerar för ett fängelsestraff. Först ska det dessutom utredas om det verkligen hänt och en sådan utredning bör inte ta flera år i ett civiliserat samhälle.

Om du tycker annorlunda än jag där så är det bara att beklaga.

Att du får det till att jag skulle skuldbelägga brottsoffer kan inte tolkas som annat än fria fantasier.
Eftersom du inte vet någonting om vad jag anser så ägnar du dig åt vilda spekulationer och trams.
Citera
2019-01-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Bosses lägenhet i Solna är värderad till 2,7 miljoner

Ja, Bosse Hansson bor i en bostadsrätt på 80 m². Byggår 1987. Lägenheten finns på Oskarsrogatan 5 i Solna. Lägenhetsnumret är 1404, vilket betyder lägenheten finns fyra trappor upp, bakom fjärde dörren räknat från vänster när man kommer upp från trappan.

Bosses lägenhet är värderad till 2.710.000 kr eller 34.003 kr/m². Denna värdeindikation har hög precision enligt Booli.

Bosse kör en Saab från 2006 med 122 hästkrafter

Bosse äger en blå Saab 9-3 1.8i, årsmodell 2006. Det är en herrgårdsvagn inhandlad i oktober 2007. Se här och här.

Bosses bil har 122 hästkrafter. Det ger en helt ok bil att bara åka i. Accelerationen är inte mycket att hänga i granen, men man åker bra i den.

Det har väl gjorts flera undersökningar om homofilers bilval och SAAB har kommit i topp.
Så... check på den.
Citera
2019-01-12, 17:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Fortfarande har du ingen aning om det är grund för det han anklagas för. Du lägger ihop saker och ting så att de passar dig. Det är tämligen uppenbart att det amerikanska systemet inte har »rimliga« gränser.
Det är vad du anser, och det står för dig. Jag håller inte med dig.

Citat:
Att en anklagad ska mötas av det som uttalas från intervjuade talespersoner i USA: det kan ta år innan detta är utrett, visar på fullständig orimlighet. Systemet är jävligt ineffektivt och omänskligt.
Men de som bor i området behöver inte oroa sig för att deras barn ska utnyttjas sexuellt av denna herre.

Citat:
Två fristående anmälningar kring sexuellt utnyttjande av barn visar att Bosse inte ska var lös i samhället, tills det är utrett.

Citat:
Finns inget om det som kopplar till Bosse när jag söker i sökmotorn. Att du alls refererar till den här spekulationstråden visar ju i sig att du saknar förmåga till att kritiskt värdera information.
Tänker inte leta fram det åt dig heller, du får ta mig på mina ord eller strunta i det.

Citat:
Du noterade inte att jag skrev att: »kvinnor i alla sammanhang, oavsett brott, alltid döms mildare än män.«?
Jo då det gjorde jag.

Citat:
Om du noterade det så saknar du i så fall förmåga att inse att det är ett helt felaktigt antagande att avgränsa detta enbart till sexualmål och att det skulle vara ett uttryck för att kvnnor i endast sexualmål skulle dömas mildare för att det ses som mildare.
Fast det hör inte till trådens ämne! Det är intressant att diskutera, men det ska inte diskuteras i en tråd om Bosse-Bög.
Citera
2019-01-12, 17:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Eftersom du inte vet någonting om vad jag anser så ägnar du dig åt vilda spekulationer och trams.

Inga spekulationer alls. Däremot ägnar ju du dig åt just det när du påstår att jag försöker skuldbelägga brottsoffret. Du menar alltså att du har rätt att dra slutsatser och fastställa vad jag skriver och tycker, men att jag inte ska kunna göra detsamma gentemot dig? Förvånar mig inte det minsta och är ju urtypen för pöbelmentalitet.

Jag är mycket tydlig med det jag tycker och inte minst i inlägget som du citerar. Där skriver jag alltså:

[PHP]Jag darrar inte ett ögonblick på manschetten när jag tycker att en smekning utanpå en byxa inte kvalificerar för ett fängelsestraff. Först ska det dessutom utredas om det verkligen hänt och en sådan utredning bör inte ta flera år i ett civiliserat samhälle.[/PHP]

Det som nu målats upp tenderar att klassa Bosse Hansson på samma nivå som Anders Eklund. Det är att kraftigt förminska det Anders Eklund har gjort. Precis så blir det om man ska ha maximala straff för varje liten tendens till något: det leder till att de riktigt grova brotten inte får straff i relation till allvarlighet jämfört med lindrigare brott.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-12 kl. 17:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in