Citat:
High contrast är inte heller min grej men jag brukar ändå låta det dröja ett litet tag innan första tvätten om jag köpt ett par nya rådenim.
Hoppas dina 1984 Rigid passar, jag har själv provat samma modell men då fick jag gå upp en storlek i midjan kontra vad jag brukar ha för att de skulle sitta okej. De är ganska små i storleken, fick jag förklarat för mig.
Hoppas dina 1984 Rigid passar, jag har själv provat samma modell men då fick jag gå upp en storlek i midjan kontra vad jag brukar ha för att de skulle sitta okej. De är ganska små i storleken, fick jag förklarat för mig.
Ah, okej! Jag har slutat lyssna på råd från folk. Jag fick det sagt för mig att L.L. Bean var enorma och att jag definitivt skulle gå ned i storlek. Beställde en flanellskjorta från dem och den var alldeles för liten. Jag hade absolut inte behövt gå ned i storlek. Detta är bara 1 av många sådana råd jag har varit med om. Folk rekommenderade fö. att gå upp i storlek i 1947 då många anser att de är väldigt snäva i midjan. Jag hade med enkelhet kunnat ha 32 i midjan på mina och då är mina andra Levi's 501 i storlek 33 (de är vintage, ca 20-30 år gamla).
Mina 1947 var redan tvättade en gång (New Rinse tror jag färgen heter) men jag använde dem i någon månad innan jag tvättade dem. De kändes väldigt stora och pösiga, men blev väldigt mycket bättre efter första tvätten. Jag ser knappt någon slitning på dem alls, trots snart 3 månaders anvädning och ca 4 tvättar. De går väldigt långsamt framåt.
Jag upplever att Levi's varierar väldigt mycket storleksmässigt. Jag letar ständigt efter vintage-Levi's och de flesta i 33x34 passar väldigt bra, men jag har också haft 33or som har känts alldeles för stora. Nya Levi's är däremot generösa i deras storlekar. Nu för tiden håller jag mig till LVC, men jag provade vanliga 501or (de för runt 900 kr) och där var 33 alldeles för stort, medan 32 satt bättre. Jag gillar när de sitter åt i midjan och kan bäras utan att behöva ha skärp. Mina 47 i W33 är som sagt ganska lösa efter att ha använts mer än 1 gång, därför kändes 32 som ett bra alternativ.