Citat:
Ursprungligen postat av
fuzzpedal
För mig blir det omvända förhållanden, har bara kört på Edwin, Pherrow's, Sugar Cane och 3Sixteen. Om jag skulle köpa ett par Uniqlo var tanken huvudsakligen att försöka få till snygga fades på dem, men samtidigt bryr jag mig inte nämnvärt om att få till "den perfekta slitningen". Kanske blir ett par ändå eftersom de inte är så dyra.
Blir i alla fall ett par TCB 40's, alternativt Blue Highway, inom kort. Har kikat på TCB väldigt länge men inte hittat någon modell som passat mig tills jag snubblade över 40's. Har inga problem med att de prewashed heller.
Gillar du extrema konstrast-fades?
Jag tycker Uniqlos jeans är snygga i några ögonblick direkt från tvättstrecket men efter att ha använt dem ett par timmar får de en märklig passform. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är med dem, men de ser osmickrande ut.
Jag personligen föredrar vintage fades och tvättar därför mina jeans frekvent då high contrast inte alls är min grej. Att tvätta dem ofta verkar dessutom motverka hål i grenen, något många upplever när de inte tvättar sina byxor ofta.
Beställde ett par LVC 1984 Rigid för några timmar sedan, på 50% rabatt. Jag tog en storlek mindre än mina LVC 1947 då jag tycker att de är lite väl rymliga runt låren och midjan. Får hoppas på att 1984 passar!
Jag har förstått det som att otvättade jeans är ganska rymliga i midjan till en början, men krymper ca 2 tum för att sedan töja ut sig 1 - 1,5 tum vid användning. Mina LVC 47 är 33x34 och har ett midjemått på 34" men 32" i längd efter att ha tvättats en del. Tog 32x34 i 1984 och de borde således vara ca 33x32 efter några tvättar.