2016-09-25, 20:39
Medlem
Rippless avatar
Jag söker ett par jeans som inte är skinny, men lite mer fitted än typ Levi's slim. Normalhög midja, gärna märken som fortfarande tillverkar jeans i bomull och inte med polyester och allt vad det finns nu för tiden.

Jag söker något som är ungefär som Weekday Friday. Helst utan mönster på bakfickorna (tycker Nudie's bakfickor alltid ser fula ut på grund av det).

Vilka Levi's-modeller ska jag kolla in? Deras tajtare modeller består inte bara av bomull+elastan utan polyster, viskos osv...

Är APC ett märke att kolla in? Lee?
Senast redigerad av Ripples 2016-09-25 kl. 21:24.
Citera
2016-09-26, 09:48
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jag söker ett par jeans som inte är skinny, men lite mer fitted än typ Levi's slim. Normalhög midja, gärna märken som fortfarande tillverkar jeans i bomull och inte med polyester och allt vad det finns nu för tiden.

Jag söker något som är ungefär som Weekday Friday. Helst utan mönster på bakfickorna (tycker Nudie's bakfickor alltid ser fula ut på grund av det).

Vilka Levi's-modeller ska jag kolla in? Deras tajtare modeller består inte bara av bomull+elastan utan polyster, viskos osv...

Är APC ett märke att kolla in? Lee?
Lee luke påminner om weekdays friday.
Tror det är 99% bomull och 1% elastan.
Citera
2016-09-26, 13:31
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Lee luke påminner om weekdays friday.
Tror det är 99% bomull och 1% elastan.

De ser riktigt bra ut, gillar tvättarna man kan välja på. Ska se om det finns någon bra jeansbutik i Barcelona.

Synd att Urban Outfitters inte säljer Lee. De kör mest Levi's, men har inte hittat någon passform som känns lovande. Vilka Levi's-modeller är att rekommendera? 501:an är cool men lite väl rak för min del.
Senast redigerad av Ripples 2016-09-26 kl. 13:37.
Citera
2016-09-26, 13:34
Medlem
MartinStLouiss avatar
Är det stor skillnad på jeans i kvalité? Jag skulle behöva några nya jeans och funderar bara på att åka till nå outlet-butik som säljer billiga jeans.
Citera
2016-09-26, 13:49
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Är det stor skillnad på jeans i kvalité? Jag skulle behöva några nya jeans och funderar bara på att åka till nå outlet-butik som säljer billiga jeans.
Oftast så är det ju skillnad på passformen, tvättningar och olika material. Allt beror på vad du tycker om för jeans.

Vill du ha slim fit byxor som är stretchiga så är ju jeans med lite mera nylon bättre.
Citera
2016-09-26, 15:42
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
De ser riktigt bra ut, gillar tvättarna man kan välja på. Ska se om det finns någon bra jeansbutik i Barcelona.

Synd att Urban Outfitters inte säljer Lee. De kör mest Levi's, men har inte hittat någon passform som känns lovande. Vilka Levi's-modeller är att rekommendera? 501:an är cool men lite väl rak för min del.

Levis 510CT gillade jag mycket, tyckte också att originalet var för rakt. Tycker däremot att Levis mainlines kvalité är riktigt kass, till det priset i alla fall. För samma pris kan man få jeans i topp kvalité från ett mindre etablerat märke. Dom har dessutom ofta bättre passform och för några hundringar mer kan man få custom jeans i japansk denim, där kvalitén kontra Levis knappt går att beskriva.
Citera
2016-09-26, 17:37
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:

Levis 522 om du vill ha lite fitted helt klart.
Har ett par 501 rådenim 100% bomull som var sjukt fula på, jag sydde taper på, blev riktigt bra.
Citera
2016-09-27, 12:13
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Oftast så är det ju skillnad på passformen, tvättningar och olika material. Allt beror på vad du tycker om för jeans.

Vill du ha slim fit byxor som är stretchiga så är ju jeans med lite mera nylon bättre.

Tack för hjälpen!
Citera
2016-10-01, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Testa slim taper och sy upp eller vik upp.
Nudie lean dean, Lee luke, edwin ed-80.
Vad är det för några du kör på annars?

Tack för tipset! Beställde hem ett par nudie lean dean, satt perfekt!
Dock väldigt kräsen så det blir att sy in dom lite nertill, men passformen var perfekt över lår och rumpa.
Citera
2016-10-04, 22:21
Medlem
bobhnuds avatar
Jag behöver köpa ett par nya svarta slimmade jeans och funderar bland annat på ett par från Scotch & Soda. Någon annan som har erfarenhet av kvalitén på deras jeans? Hur är hållbarheten jämfört med typ Levi´s, Diesel och Lee?
Citera
2016-10-05, 12:56
Medlem
ShogunAssasins avatar
Vad vet vi om Albam? Efter mitt tredje par APC New Standard känner jag att det är dags att gå vidare, är inte helt nöjd med kvaliteten. Dessa såg ut att ha sjysst passform om man som jag gillar en litet mera rak modell:
https://www.mrporter.com/en-se/mens/albam/raw-selvedge-denim-jeans/665154?ppv=2
Citera
2016-10-10, 08:55
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det börjar bli mera inne igen, ja. Däremot hade jag nog inte tagit fram mina tio år gamla jeans och använt för färgen på dom är inte speciellt inne, och dom har ju varken bra tvätt eller bra slitningar som är inne just nu.

Vad är det här för märkligt resonemang? Varför kan du inte ha på dig dina 10 år gamla jeans med snygga slitningar, om du nu själv tycker om de? Varför måste du rätta dig efter den kollektiva massans åsikter och därigenom åsidosätta din egna smak? Varför måste du överhuvudtaget vänta tills någonting är "inne" (definiera även gärna det uttrycket), varför är det INTE OK nu, men helt plötsligt OK om säg "5 år"?

Snacka om att begränsa sig själv och sin stil.

Jag upphör aldrig att förvånas över dina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in