2009-11-26, 09:28
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Avdelningen för föutsägbara blogginlägg:

Linda har ont i ryggen och har blivit ordinerad av hennes pilatestränare (!) att äta mer mat och vila från träning. Lindas kommentar till att öka matintaget:

Måste säga att det gick otroligt dåligt. Jag FATTAR inte hur folk har tid för att gloffa sig sig käk så att de blir XL. Hur får de tiden??

Påtalat hur upptagen hon är/hur hårt hon arbetar- CHECK!
Påtalat att hon är smal- CHECK!
Provocerat/sparkat på en lågstatusgrupp (överviktiga i det här fallet) - CHECK!

Det enda hon misslyckades med var egentligen att poängtera att hon minsann är VD, det brukar hon ju göra ett par-tre gånger per inlägg.

Hon verkar ju tro att vara VD på ett egenstartat enmansföretag innebär samma sak som att driva runt ABB.
Citera
2009-11-26, 10:10
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Jo enligt uppgifter på nätet så har hon alltså tagit tillbaka sin otrogne man. Hur förnedrande på en skala...?

Har du någon konkret källa på detta?
Citera
2009-11-26, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guill
Jag tror att du har fullständigt rätt. Då kan hon fortsätta dissa coola, intressanta tjejer med spännande och glamorösa liv, som råkar vara barnlösa. Hur den ruggugglan har lyckats behålla snygg-Johan och fått tillbaka honom är helt osannolikt.
Hon har ju byggt en hel karriär på att dissa andra människor och förhärliga sig själv. Hur det nu har gått till, för hon skriver inte särskilt bra.
Citera
2009-12-01, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Har du någon konkret källa på detta?

tror det stämmer. ett tag var ju johan på väg över till de godas sida. för övrigt en hyvens prick. vet att det är slut med sahara hotnight tjejen. trist. har inget dåligt att säga om johan. som de flesta har jag aldrig gillat lindas krönikor. tycker dock att vulkan-företaget är det bästa hon gjort. okej, det säger inte så mycket men hoppas ändå hon lyckas med sitt företag. det skulle knappast göra henne mer ödmjuk (surprise) men tycker idén är sympatisk.
Citera
2010-01-02, 21:06
Medlem
Stjärnorna på slottet

Fan va gött att höra Ranelid såga henne längst fotknölarna på Prime time.
Skål Björn !
Citera
2010-01-02, 21:09
Bannlyst
afan hennes man var otrogen när man ser ut som hon

var är spysmileyn?
Citera
2010-01-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Fan va gött att höra Ranelid såga henne längst fotknölarna på Prime time.
Skål Björn !

Kan bara instämma! Har haft svårt för Ranelid tidigare, men jag kryper till korset och erkänner att jag haft så fel. Killen är riktigt skön!
Citera
2010-01-02, 22:56
Medlem
nerdhs avatar
Linda har goda sidor också!

Tycker det var generöst av Linda att hennes namn får användas i denna kampanj. (Hon måste väl gett sitt tillstånd...)

"Ett antal telefonjourer arbetar för att hjälpa ensamma människor under storhelgen, det är många som ringer in till Röda Korsets jourtelefon och under julhelgen 2008 tog man emot över 64.000 samtal. Ann-Katrin Stjärnberg vid Röda Korset kommenterar;
- Det finns tusentals deprimerade människor över Sverige kring julhelgen och våra telefonlinjer går varma. I år försöker vi dock arbeta förebyggande, i en reklamkampanj har vi gett folk en tankeställare.

- Vi kallar kampanjen för "Det kunde vara värre" och budskapet är "Du firar jul ensam, men tänk ifall du var tvungen att fira jul med Linda Skugge?" Vi vill att alla de här tusentals människorna ska föreställa sig att de är insnöade på Julafton ute på landet, tillsammans med den självupptagna kolumnisten Linda Skugge, berättar Stjärnberg."

Mer:
http://www.svenskbladet.se/sverige/i...ed_skugge.html
Citera
2010-01-03, 01:30
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
okejdå.

Min nära tjejkompis låg med Johan Skugge under ungefär ett år innan han avslöjade att han egentligen var gift, och med Linda Skugge dessutom. Då gjorde min tjejkompis slut. Detta var dock för ganska många år sedan.

Så otrogen har han varit alltid.
Citera
2010-01-03, 10:59
Medlem
pettssonkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sophieduff
Läser Lindas blogg ibland och råkade få se att det åter igen står att hon har man och tre döttrar! Kanske hann de inte skiljas då man sex månaders betänkte tid. Johan tröttnade på pose- Maria (de är saharas starka sida nuförtiden) och gick tillbaka till fru och barn?!

Skugge skriver själv om skiljsmässan på Newsmill i mars 2009 http://www.newsmill.se/artikel/2009/03/06/xx

Gillar särskilt detta
Citat:
Jag tog initiativet till att bryta upp efter 14 år i vintras. Men jag och min f d man är de bästa vänner och har daglig kontakt. (Och jag gillar verkligen hans nya, Maria, hon är skitsnygg och superbegåvad. Jag såg en fantastisk konsert med Sahara Hotnights senast på Where the action is.)

Citera
2010-01-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ≈MisterPapa≈
okejdå.

Min nära tjejkompis låg med Johan Skugge under ungefär ett år innan han avslöjade att han egentligen var gift, och med Linda Skugge dessutom. Då gjorde min tjejkompis slut. Detta var dock för ganska många år sedan.

Så otrogen har han varit alltid.

Namnet Skugge fick liksom ingen klocka att ringa under det där året?
Citera
2010-01-03, 13:14
Bannlyst
Linda Skugge - den stora bluffen.

Tjena.
Bidrar med ett praktexempel på Linda:s affärer.

Skugge skrev en artikel där hon påstod sig ha varit hos en akupunktör. Problemet var bara att c:a 1 månad före det att hon publicerat artikel i Expressen drabbades akupunktören av inbrott+misshandel som anses vara ett av de värsta överfallen som polisen jobbat med någonsin, förövarna fick bara 1 år på kåken trots att det var rent mordförsök. Akupunktören höll stängt i ett halvt år efter händelsen och hennes man fick livslånga men.

Skugge:s artikel. 18-08-07
http://www.expressen.se/kronikorer/l...lakarens-brits

Överfallet: 21-07-07 artikel om rättegång 23-11-07
http://www.dn.se/nyheter/sverige/ata...villa-1.537031

Det går rykten som gör gällande att en av gärningsmännen fanns i Skugges bekantskapskrets, och hennes artikel visar klart att hon hade ouppklarade affärer med nämnda akupunktör. Hela Expressenredaktionen och halva stan visste dagen efter överfallet vem som hade drabbats vilket knappast kan ha undgått Skugge som skrev sin hatartikel månaden efter. Vad jag har förstått har Skugge aldrig varit hos denna akupunktör, då polisen gick igenom alla på besökslistan för de senaste månaderna, så vems ärende gick Skugge ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in