2023-08-20, 21:37
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Det borde du göra. Jag spelar roll, jag också och mina upplevelser.
Självklart!
Citera
2023-08-20, 21:41
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Sjukdomsbilden och diagnoser för BDSM-utövare togs bort 2009 i Sverige och finns sedan 2013 inte heller längre kvar i Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) (om det inte är patalogiskt) så vad ni kristdemokrater tycker är knappast relevant vid sidan av era egna sovrum och självbiografier.

Tvärtom så visar undersökning på undersökning att BDSM-utövare mår mentalt bättre och är mindre sjuka generellt än genomsnittsindividen.

Det var ju inte helt otippat att man skulle bli kallad kristdemokrat utan rätt talande för samhället vi lever i. De flesta med lite insyn i hur psykiatri fungerar vet att det är en inexakt vetenskap som verkligen inte är immun mot samhällströmningar eller lobbyorganisationer. Inom psykiatri och DSM finns en hel del genuint vetenskapliga ambitioner men också spekulativt godtycke, och detta är inget undantag.

Ett typexempel på när samhällsattityder står i vägen för objektiv vetenskaplig utvärdering är t.ex att alkohol inte alls anses vara narkotika trots att det hade klassificerats så om den tillkom idag.

Vad gäller att BDSM-utövare mår bättre än normala människor finner jag det inte osannolikt att det är undersökningar på samma nivå som när det under herrans många år ansågs vara fakta att invandringen är samhällsekonomiskt lönsam. Alternativt så kanske de faktiskt mår bättre, men det gör många som finner sin plats i sekter också utan att de är sunda för det.

Med det sagt är vidare diskussion OT och inte relevant i tråden annat än att det är bidragande orsak till varför jag finner det mer sannolikt att LS lider av psykisk ohälsa än bara något sexuellt uppvaknande.
Citera
2023-08-20, 21:43
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Ja du fröken decibel. Fakta inhämtas inte främst från skvallersidan i fb.

Det har inte ”skvallrats” om hennes barn.

Du efterfrågar om hon har minderåriga barn och jag svarar att det har kommit upp flertalet ggr här.
Inte minst sedan allmänheten fick upp ögonen för hennes hemsnickrade porr.

I en tråd som handlar om Linda Skugge där hennes senaste utspel diskuteras flitigt, tror du på fullaste allvar att hennes barn (ålder/kön) inte tagits upp?
Speciellt sedan det hon nu pysslar med högst troligt påverkar dom allihop.
Citera
2023-08-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det har inte ”skvallrats” om hennes barn.

Du efterfrågar om hon har minderåriga barn och jag svarar att det har kommit upp flertalet ggr här.
Inte minst sedan allmänheten fick upp ögonen för hennes hemsnickrade porr.

I en tråd som handlar om Linda Skugge där hennes senaste utspel diskuteras flitigt, tror du på fullaste allvar att hennes barn (ålder/kön) inte tagits upp?
Speciellt sedan det hon nu pysslar med högst troligt påverkar dom allihop.
Nu blir det ju tjatigt men jag får väl upprepa mig igen (suck). Fakta inhämtas inte från skvallersidan på fb.
Citera
2023-08-20, 21:55
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Nu blir det ju tjatigt men jag får väl upprepa mig igen (suck). Fakta inhämtas inte från skvallersidan på fb.

Varför skulle någon hitta på hur många barn hon har?
Och deras ålder/kön?
Hon är ingen direkt superkändis med hemlig identitet.

Till vilken nytta?

Felaktigt antal har nämnts vid något tillfälle men då har det påpekats av andra användare direkt.

Går snabbare att 🔍 här än att googla.
Skulle det stå att hon har ex 22 barn, bara pojkar i åldern 25-45 el dylikt hade man ev kollat upp sanningshalten i det såklart.
Men i övrigt fattar jag inte varför du tror det skulle ljugas om något som så enkelt kan (och har) kollats upp?

Troll som ljuger om antal barn L.S skulle ha har åtminstone inte jag sett till här.
Citera
2023-08-20, 22:12
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Kristina Sandberg.
https://www.expressen.se/kultur/bock...ver-om-cancer/

Det är faktiskt lite svårt att få grepp om den här recensionen.
Jag kan på ett sätt förstå om det är så att man inte vill ge gratispoäng utan vara obekväm men professionellt korrekt att bara bedöma verkets litterära kvaliteer utan några silkeshandskar.

Men då skulle man åtminstone förvänta sig en nykter och avmätt analys, men recensionen känns verkligen känslomässigt engagerad på ett underligt sätt.
Speciellt på slutet får åtminstone jag intrycket att LS verkar reta sig mycket på Sandberg då hon inte verkar tycka att Sandberg har rätt att ömka sig, då LS minsann också har kronisk sjukdom som hon bittert genomlider utan att göra böcker om det.

Ed: Finns personer i tråden som skrivit att LS tidigare uppvisat kompetent penna i vissa sammanhang som jag inte tagit del av, är den låga kvaliten på denna recension något okaraktäristiskt för henne och kan ses som förvarning till sammanbrottet?
Senast redigerad av Pederhosen 2023-08-20 kl. 22:41.
Citera
2023-08-20, 22:13
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Sjukdomsbilden och diagnoser för BDSM-utövare togs bort 2009 i Sverige och finns sedan 2013 inte heller längre kvar i Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) (om det inte är patalogiskt) så vad ni kristdemokrater tycker är knappast relevant vid sidan av era egna sovrum och självbiografier.

Tvärtom så visar undersökning på undersökning att BDSM-utövare mår mentalt bättre och är mindre sjuka generellt än genomsnittsindividen.

Du känns som en ganska postmodern person.
Vad gäller Lindas perioder av galenskap har de ställt till det för henne tidigare. Vilket hon skrivit om i krönikor. Kan vi inte ta upp den här diskussionen igen om ett år, så kan vi utvärdera hur Linda mår då. Efter att ha blivit piskad, rövknullad och pissad på offentligt. Hon har redan gjort så grova grejer att bajs är nästa steg. Eller kanske bli påsatt av en golden retriever.

Linda Skugge är omgiven av människor som absolut inte vill henne väl, men gärna vill utnyttja henne och förnedra henne sexuellt. Eller ”utöva BDSM” om du föredrar det uttrycket. Linda kommer att känna sig redo för sophögen inom kort. Så är ofta fallet med kvinnor som dras in i den här svängen. Det är en sjuk, sjuk värld, vilket alla sansade människor begriper. Instinktivt. Sen kommer lirare som du, som hävdar att fel är rätt och rätt är fel.

Du kan ta ditt BDSM och köra upp i tarmen. Ge dig själv en jävla lavett på arslet med en ridpiska. Kräk.
Senast redigerad av flesh-flute 2023-08-20 kl. 22:36.
Citera
2023-08-20, 22:19
Medlem
Hon har ju Addissons sjukdom. Det var en sjukdom som även John F Kennedy hade och sågs som förklaring varför han hade typ 18 älskarinnor. För behandlingen består i att varje dag hela livet käka hydrokortison tabletter. Det speedar den sexuella aptiten som fan. Så en del av förklaringen finns där.
Citera
2023-08-20, 22:29
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Spännande ny bild på Darkside: https://postimg.cc/fJN7LvqR
Stackars kvinna! Tvångsvård NU!
Citera
2023-08-20, 22:40
Medlem
Är det inte patetiskt av alla här att ha en moralisk åsikt om vad en vuxen kvinna tar sig för? Skit i att kolla om det stör. Själv stör det mig inte men jag kollar ändå inte. Oxå ett val.
Citera
2023-08-20, 22:46
Medlem
Herr-Bogsvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Är det inte patetiskt av alla här att ha en moralisk åsikt om vad en vuxen kvinna tar sig för? Skit i att kolla om det stör. Själv stör det mig inte men jag kollar ändå inte. Oxå ett val.

Håller med.
Citera
2023-08-20, 22:48
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Är det inte patetiskt av alla här att ha en moralisk åsikt om vad en vuxen kvinna tar sig för?

Helt rätt och riktigt. Inte bara kvinnor för den delen. Det kastas en del bajs på män som inte beter sig som "män" också.

Fattar inte att folk har så innehållsfattiga liv att de öht bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in