2006-01-07, 20:51
Medlem
KönsKlass avatar
Det är faktiskt ganska komiskt att se folk som tar Skugge i försvar. Trodde faktiskt att det var helt öken på den delen, men ibland tar man faktiskt gravt fel.
Jag förstår inte allt tjaffs om det saknas funktioner i bloggen eller ej, det är inte av vikt (möjligen att man föredrar sådant tjaffs om man är en "Skuggeanhängare") Vad som däremot är av vikt är ju att människan har en blogg överhuvudtaget. Att en sådan människa verkligen får utrymme för sin dynga (för det är dynga) är helt abnormt för mig. Det får mig att undra vart samhället är påväg. Ska man få betalt för att göra absolut ingenting idag? Jag är bra mycket menlösare än Skugge, men varför får inte jag betalt för det? Är det skillnad på menlös och menlös eller vad är det frågan om?
Citera
2006-01-07, 21:35
Medlem
Jag tycker om Linda Skugge!

Jag tycker förståss inte om allt hon skriver och säger men så är det med mina vänner också.
Det går bra att hoppa på mig. Jag finns här till skillnad från henne....
Citera
2006-01-07, 23:39
Medlem
Markattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami

Jag tycker förståss inte om allt hon skriver och säger men så är det med mina vänner också.
Mmmhhhmm
Citera
2006-01-08, 08:35
Medlem
J.Ns avatar
Citat:

Det gör jag också

Roligast är att se de små barnen skriva här om hur dåligt hon skriver och hur fel hon har etc.

Hon blir ju uppenbarligen läst och många reagerar på det hon säger, vilket på många sätt är meningen med en blogg. Så hon lär ju få fortsätta länge till
Citera
2006-01-08, 15:43
Medlem
wonderlands avatar
Jag gillade henne fram till Alexandra P-fejden, då hon snackade om att hon var bättre henne eftersom hon själv är gift och AP singel... Jag menar, va fan. Som om civilstatus spelar någon roll, och väldigt ofeministiskt att påpeka något sådant därtill.
Plus att hon skriver mest om bebiskräks och recept på muffins nu förtiden. Främst i bloggen iofs. Men jag känner inget hat/avsky etc. Gillar hennes bok "Saker under huden".
Citera
2006-01-08, 16:35
Medlem
Saken är väl den att Skugge är en vanlig gift 32 årig tvåbarnsmamma som bor i radhus. Hennes åsikter är egentligen inte speciellt kontroversiella, vanliga allmännborgerliga åsikter. Då och då, men alltmer sällan nuförtiden, försöker hon "vårda" sitt varumärke som radikal, "ung", ettrig feminist genom diverse pubertala personangrepp på medelålders män i diverse maktpositioner. Tyvärr tycker jag att hon misslyckas med det dom senaste åren, hon är genomskådad som debattör. Ingen normal människa orkar lägga tid på att käfta emot hennes låga personangrepp. Debatterna vill inte lyfta längre. Enda undantaget Ranelid-fejden, men den är överspelad.

Då är det säkrare att ge ut muffinsrecept och förnumstiga råd i barnuppfostran.
Citera
2006-01-08, 16:54
Medlem
Markattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Det gör jag också

Roligast är att se de små barnen skriva här om hur dåligt hon skriver och hur fel hon har etc.

Hon blir ju uppenbarligen läst och många reagerar på det hon säger, vilket på många sätt är meningen med en blogg. Så hon lär ju få fortsätta länge till

Hihi, med tanke på ditt citat så är det lustigt att du skriver "de små barnen"..Snacka om vad man ger får man!

Jag gillade Skugge också, men hon har verkligen tappat stinget. Bara tråkipliktskyldiga rader om blaha varvat med några länkar. Skitdåligt.
Citera
2006-01-08, 21:36
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Det är faktiskt ganska komiskt att se folk som tar Skugge i försvar. Trodde faktiskt att det var helt öken på den delen, men ibland tar man faktiskt gravt fel.
Jag förstår inte allt tjaffs om det saknas funktioner i bloggen eller ej, det är inte av vikt (möjligen att man föredrar sådant tjaffs om man är en "Skuggeanhängare") Vad som däremot är av vikt är ju att människan har en blogg överhuvudtaget. Att en sådan människa verkligen får utrymme för sin dynga (för det är dynga) är helt abnormt för mig. Det får mig att undra vart samhället är påväg. Ska man få betalt för att göra absolut ingenting idag? Jag är bra mycket menlösare än Skugge, men varför får inte jag betalt för det? Är det skillnad på menlös och menlös eller vad är det frågan om?

Jag vet inte om Skugge behöver något försvar? Jag tycker bara att kritiken mot henne är fånig. Den verkar liksom gå på i samma hjulspår hela tiden. Jag kan inte förstå att folk retar sig så mycket på henne.
Jag tyckte att mycket av det hon skrev för ett par år sedan och i början på bloggen var helt underbart. Det är sant att bloggen nuförtiden är ganska menlös men ändå är den fortfarande sveriges mest lästa efter Lauls. (om jag inte minns fel). Det är ju därför hon "får" skriva. Just det där "får skriva" är ett lustigt uttryck. Alla är välkomna att knalla upp på valfri tidning och erbjuda sina tjänster. Skugge har gjort det och hittat en formel som fungerar. Sedan är det upp till var och en att läsa eller inte.
Citera
2006-01-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Jag vet inte om Skugge behöver något försvar? Jag tycker bara att kritiken mot henne är fånig. Den verkar liksom gå på i samma hjulspår hela tiden. Jag kan inte förstå att folk retar sig så mycket på henne.
Jag tyckte att mycket av det hon skrev för ett par år sedan och i början på bloggen var helt underbart. Det är sant att bloggen nuförtiden är ganska menlös men ändå är den fortfarande sveriges mest lästa efter Lauls. (om jag inte minns fel). Det är ju därför hon "får" skriva. Just det där "får skriva" är ett lustigt uttryck. Alla är välkomna att knalla upp på valfri tidning och erbjuda sina tjänster. Skugge har gjort det och hittat en formel som fungerar. Sedan är det upp till var och en att läsa eller inte.

Som konsument kan man ju tycka att de kunde använda hennes spalt till något intressantare.. Men småtjejer och andra sinnessvaga element är väl en stor läsargrupp.
Citera
2006-01-09, 02:53
Medlem
Nulle, tror jag... skrev att Linda ligger tvåa på bloggtoppen.
Måste menas antalet besökare.

Zatzy skrev i någon tråd senare att Linda är bara en vanlig två barnsmor...
Är det bara?...

En blog är en dagbok och ingenting annat. I en dagbok får man en insikt i en människas liv..... Att skriva en blog på internet är detsamma som att berätta för vem som helst hur man ser på dagen, sitt liv mm mm. Att läsa och ha åsikter är ok för det går oftast bra att ge en kommentar.
Jag tycker Linda använder sin blog som jag beskrev. Andra gör något helt annat av sin blogg. Sportjournalister t.ex, refererar händelser mer än sina privata tankar. Många skriver bara om sina intressen och något annat får man aldrig veta.
Linda skriver dagbok med allt vad det innebär. Det är en av anledningarna till att jag tycker om henne... även om inte allt hon skriver träffar mig i hjärtat.

Slutligen tror inte jag, som någon antydde, att någon på tidningen bestämmer över vad hon skriver och styr upp hennes blog. Möjligen har hon en lista på tio punkter över vad hon får och inte får göra i sin blogg.......

Om Linda är landets näst mest lästa blog, kan man inte kalla henne för ointressant i alla fall......
Citera
2006-01-09, 06:40
Medlem
Citat:
En blog är en dagbok och ingenting annat. I en dagbok får man en insikt i en människas liv..... Att skriva en blog på internet är detsamma som att berätta för vem som helst hur man ser på dagen, sitt liv mm mm.
Håller med. Men det märks att Linda börjat ransonera sig. I början av bloggandet läckte det en massa åsikter.
Men dem har hon ju betalt för att skriva om i sina krönikor så de kan hon inte slösa bort i bloggen.

Börjar förmärka en viss tveksamhet i hennes bloggande. Det kanske beror på att hennes krönikor
till stor del också behandlar vardagsförtretligheter och händelser, och hon har liksom inte material
nog för både blogg och kröllor (som hon säger) ?
Citera
2006-01-09, 16:35
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Håller med. Men det märks att Linda börjat ransonera sig. I början av bloggandet läckte det en massa åsikter.
Men dem har hon ju betalt för att skriva om i sina krönikor så de kan hon inte slösa bort i bloggen.

Börjar förmärka en viss tveksamhet i hennes bloggande. Det kanske beror på att hennes krönikor
till stor del också behandlar vardagsförtretligheter och händelser, och hon har liksom inte material
nog för både blogg och kröllor (som hon säger) ?

Fast det problemet är det ju inte enbart hon som har problem med, det har ju alla, i synnerhet de professionella, bloggarna problem med. Det skrivs helt klart för mycket med för dåligt språk som inte är så intressant egentligen och bloggen gjorde det till konstart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in