Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-15, 09:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Flamman hyllar henne:

https://www.flamman.se/linda-skugge-ar-var-tids-strindberg/
En usel analys. Haha. Linda Skugge är inte vilken anonym kvinna som helst. Ingenting är "omöjligt" för kvinnor i dag; i synnerhet inte i ett så sexualliberalt samhälle som det svenska. Kanske att hon förkroppsligar gränserna för vad som är möjligt för en kändis?

Edit: Det är väl mest kvinnor som är präktiga mot varandra och tävlar i duktighet?
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-08-15 kl. 10:00.
Citera
2023-08-15, 10:30
Medlem
HemligaBrevs avatar
Linda Skugge har ju gått ut i ett flertal intervjuer de senaste åren med att hon har dålig ekonomi. Gissar att det är en av drivkrafterna bakom OF-tilltaget?

Googlade hennes instagram. Ok, hon ser ut som en man. Kul att hon tränar, det är givetvis bra. Men ja, hennes kropp är en mans.

Jag har svårt för det där uppmärksamhetssökandet där var och varannan bild är i underkläder. Hon borde ju rimligen be Pernilla W mfl om ursäkt nu när hon själv tjugo år senare fiskar efter manlig uppmärksamhet genom att visa upp sig lättklädd/naken/i sexuell kontext. Linda Skugge borde erkänna rakryggat att ja, jag erkänner att jag suktar efter uppmärksamhet/vill väcka folks åtrå/vill vara sexig. Innerst inne ville hon säkert det hela tiden men valde att i sann "millenniefeminist-anda" (för att citera DN.se) förneka att hon alls hade några tankar om att vilja behaga män.
Senast redigerad av HemligaBrev 2023-08-15 kl. 10:43.
Citera
2023-08-15, 10:34
Medlem
Folk gör väl som dom vill, så länge det inte skadar någon annan. Konstigt är att lägga ut det på olika forum istället för att hålla det privat. Dock måste det vara fruktansvärt för hennes barn! Förödande! Just därför, håll det privat!!
Citera
2023-08-15, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Linda Skugge har ju gått ut i ett flertal intervjuer de senaste åren med att hon har dålig ekonomi. Gissar att det är en av drivkrafterna bakom OF-tilltaget?

Googlade hennes instagram. Ok, hon ser ut som en man. Kul att hon tränar, det är givetvis bra. Men ja, hennes kropp är en mans.

Jag har svårt för det där uppmärksamhetssökandet där var och varannan bild är i underkläder. Hon borde ju rimligen be Pernilla W mfl om ursäkt nu när hon själv tjugo år senare fiskar efter manlig uppmärksamhet genom att visa upp sig lättklädd/naken/i sexuell kontext. Linda Skugge borde erkänna rakryggat att ja, jag erkänner att jag suktar efter uppmärksamhet/vill väcka folks åtrå/vill vara sexig. Innerst inne ville hon säkert det hela tiden men valde att i sann "millenniefeminist-anda" (för att citera DN.se) förneka att hon alls hade några tankar om att vilja behaga män.

Vi vill väl alla behaga i någon bemärkelse. Hon kanske värjer sig emot de här ständiga försöken att göra henne ansvarig för hela kvinnokolllektivet? Är det rimligt att lägga det ansvaret på en kvinna och varför gäller det då bara i vissa sammanhang? Vem ska bestämma vad som är måttstocken, liksom. Jag vet själv hur man kan vänja sig vid att tycka att visst sexuell utlevelse är "normal". Vissa har jättestarkt gränser på utsidan, andra ser inte kroppen som så helig.
Och hur är det med män då, vem ska dra gränsen för vad som är rimligt för en individ av hankön (bortsett från att gränsen då självklart redan är dragen logiskt/juridiskt vid våld och lagliga överträdelser)?
Etc.

En intressant diskussion detta.
Citera
2023-08-15, 10:57
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Igår skrev hon följande på DS:
Skriv något om hur of bokstavligen räddade mitt liv och om hur tv4 p1 ab nöje och ab kultur vill att jag pratar ut gratis men att jag hellre säljer fittan på of än ger mig gratis till media och om att ingen hjälp kom från medelklasskvinnorna (feministerna som ömmar för hororna) utan från dudes som älskar mina nudes och att jag bara inte kan överge dem nu
skäms linda skäms
Hon har ofta skrivit hur hon har horat för en billig peng åt "tv4 p1 ab nöjde ab kultur" osv. Så det verkar vara en av de primära drivkrafterna, men det är säkert men kombination av många anledningar.

Hur dåligt betalt får man egentligen för krönikor i kvällstidningarna?
Citera
2023-08-15, 11:04
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Linda Skugge borde erkänna rakryggat att ja, jag erkänner att jag suktar efter uppmärksamhet/vill väcka folks åtrå/vill vara sexig. Innerst inne ville hon säkert det hela tiden men valde att i sann "millenniefeminist-anda" (för att citera DN.se) förneka att hon alls hade några tankar om att vilja behaga män.

Detta.

Det där är en intressant psykologisk mekanism. Det känns inte alls långsökt att tänka sig att många av de (kvinnor) som moraliserar över porr/”manliga blickar” etc har liknande drivkrafter själva, och att en sida av dem önskar att de kunde få leva ut dem. Att det vore deras kropp som männen suktade efter.

Men när jag läser Lindas texter förstår jag att det inte alls rör sig om porr utan om ”performance art” och det har hon väl aldrig motsatt sig?
Citera
2023-08-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skriv något om hur of bokstavligen räddade mitt liv och om hur tv4 p1 ab nöje och ab kultur vill att jag pratar ut gratis men att jag hellre säljer fittan på of än ger mig gratis till media och om att ingen hjälp kom från medelklasskvinnorna (feministerna som ömmar för hororna) utan från dudes som älskar mina nudes och att jag bara inte kan överge dem nu
skäms linda skäms
Hon har ofta skrivit hur hon har horat för en billig peng åt "tv4 p1 ab nöjde ab kultur" osv. Så det verkar vara en av de primära drivkrafterna, men det är säkert men kombination av många anledningar.

Linda Skugge deklarerade 284 728 kr i löneinkomst för 2022, minus 56 976 i kapitalinkomster. Dvs hyfsat stora lån.
Citera
2023-08-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är hennes insta fucked up, eller blev jag blockad?

Jag blev också blockad 😎
Citera
2023-08-15, 11:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
skäms linda skäms

Fan vad vidrigt. Varför ska just hon vara något undantag som ska ha särbehandling och allting serverat? Sök JOBB, för fan! Det finns trots allt hyfsat många alternativ till "sälja fittan på of". I princip alla skrivande journalister, tyckare, krönikörer etc. tjänar dåligt, om det inte råkar vara något jättenamn med fast. Passar inte galoscherna är det bara att göra något annat. Skura, eller vad fan som helst.

Och "ingen hjälp kom" — ekonomiskt, eller vadå? Nu behöver hon helt annan hjälp. Det stämmer.
Citera
2023-08-15, 12:20
Medlem
Otroligt kul att dumma vänsterfeminister i MSM försvarar Skugge bara utifrån det hon har lagt upp på Instagram, där man verkligen bara får den städade versionen. De verkar ovetande om hur grova, sunkiga och förnedrande bilder och klipp hon faktiskt har lagt upp på OF och DS och all psykotisk, osammanhängande dynga hon skrivit i sina dagboksanteckningar.

Om de hade varit som normala människor och läst på Flashback hade de inte gjort den pinsamma missen.
Citera
2023-08-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Detta.

Det där är en intressant psykologisk mekanism. Det känns inte alls långsökt att tänka sig att många av de (kvinnor) som moraliserar över porr/”manliga blickar” etc har liknande drivkrafter själva, och att en sida av dem önskar att de kunde få leva ut dem. Att det vore deras kropp som männen suktade efter.

Men när jag läser Lindas texter förstår jag att det inte alls rör sig om porr utan om ”performance art” och det har hon väl aldrig motsatt sig?

En typisk manlig tolkning Det vore en manlig dröm om alla kvinnor levde och gav efter för viljan att vara ett objekt.
Men du är något på spåren. Det är dubbelt och motstridigt för många, mig själv inkluderad.

Det är så mycket som stämplas som feministiskt engagemang,och andra ideologier som i själva verket handlar om folks personliga önskedrömmar, känslor, projektioner, avund.

Men det är ofta motstridiga känslor,. Menar: man kan ju tycka rent objektivt att objektifiering är trist och begränsande. Men alla vill ju bli uppskattade. Även den mest inbitna feminist.

Ta tex kroppspositivism. Feta kvinnor slåss för rätten att sluta matas med att de inte duger jämt när de inte klarar att gå ned ( det är jäkligt svårt om man väl blivit överviktig, då hela kroppens mekanismer strävar efter fett-jämviktspunkten, och om denna tidigare satts högt genom övervikt, är det svårt att ändra den inte mekanismen. Så har jag förstått det. Så det blir lite "surt sa räven".

Och lite poänger har de ju, feta människor blir mobbade, avskyddea ringaktade och mycket av detta kommer från skeva ideal, och fettfobi, men det egna solidariska principerna sträcker sig bara till andra feta kvinnor.

Smala kvinnor ska enbart hålla käften och får inte yppa sig, då feta kvinnor alltid har det värst och nåde dem om DE objektifierar sig själva, vill vara snygga på bild. DÅ är det objektifiering minsann och då är ansvaret för ojämlikheten och andra kvinnor oändligt.

Smala kvinnor blir dock också mobbade,anses ha för lite former etc).
Det är nästan tabu att hävda det, men många "fettaktivisters," konton, Karin Kajans och Stina Wollter, anspelar ju på samma vilja att duga, vara objekt. Speciellt fatfluencers, såsom Karin Kajan,som porrar loss rejält emellanåt i kedjor, läder, bar hud,sexiga poser etc. Men då är den viljan att synas och bli uppskattad av en manlig blick plötsligt 'fin" och fettaktisvism.

Tror det finns en hel del avund i det här tjatet om objektifiering. Du ska inte synas, så mår JAG bättre.

Kvinnor har sjukt mycket grejor att ta hand om som vi hela tiden kommer undan med.

Vi är ju så "goda" och kämpar alltid för "alla kvinnors frigörelse, etc.

Ibland önskar jag att tjatet om den manliga blicken vändes inåt i en kvinnlig introspektiv blick: vilja känslor väcker detta hos mig och varför. Vad är det jag försöker maskera som ideologi, när det är ren avund. Tror vi skulle tjäna på att vara ärliga här och erkänna att vi inte är mer komplexa än så. Alla vill få bekräftelse. Läste Lady Dahmers inlägg om Linda Skugge och hon låter som en jätteavundsjuk och bitter dam som moraliskt ondgör sig över LS.
Vad är det feministiska systerskapet i detta?

Samtidigt kan man ju erkänna att det faktiskt kan vara dubbelt,dvs man kan drivas av både motvilja mot objektifiering och sexualisering, porrindustrin OCH av en lust att våga visa sig mer, vara objekt, vara sexig och få cred för sin fysik och kropp, och avund/hat mot kvinnor som lever ut det där.
Det sistnämnda, att vilja duga)se bra ut är grundläggande hos oss människor men trollas magiskt bort i den samtida internfeministiska debatten som obefintligt hos kvinnor.
Senast redigerad av Ericcca 2023-08-15 kl. 12:24. Anledning: Skrivfel
Citera
2023-08-15, 12:28
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
En typisk manlig tolkning Det vore en manlig dröm om alla kvinnor levde och gav efter för viljan att vara ett objekt.
Men du är något på spåren. Det är dubbelt och motstridigt för många, mig själv inkluderad.

Det är så mycket som stämplas som feministiskt engagemang,och andra ideologier som i själva verket handlar om folks personliga önskedrömmar, känslor, projektioner, avund.

Men det är ofta motstridiga känslor,. Menar: man kan ju tycka rent objektivt att objektifiering är trist och begränsande. Men alla vill ju bli uppskattade. Även den mest inbitna feminist.

Ta tex kroppspositivism. Feta kvinnor slåss för rätten att sluta matas med att de inte duger jämt när de inte klarar att gå ned ( det är jäkligt svårt om man väl blivit överviktig, då hela kroppens mekanismer strävar efter fett-jämviktspunkten, och om denna tidigare satts högt genom övervikt, är det svårt att ändra den inte mekanismen. Så har jag förstått det. Så det blir lite "surt sa räven".

Och lite poänger har de ju, feta människor blir mobbade, avskyddea ringaktade och mycket av detta kommer från skeva ideal, och fettfobi, men det egna solidariska principerna sträcker sig bara till andra feta kvinnor.

Smala kvinnor ska enbart hålla käften och får inte yppa sig, då feta kvinnor alltid har det värst och nåde dem om DE objektifierar sig själva, vill vara snygga på bild. DÅ är det objektifiering minsann och då är ansvaret för ojämlikheten och andra kvinnor oändligt.

Smala kvinnor blir dock också mobbade,anses ha för lite former etc).
Det är nästan tabu att hävda det, men många "fettaktivisters," konton, Karin Kajans och Stina Wollter, anspelar ju på samma vilja att duga, vara objekt. Speciellt fatfluencers, såsom Karin Kajan,som porrar loss rejält emellanåt i kedjor, läder, bar hud,sexiga poser etc. Men då är den viljan att synas och bli uppskattad av en manlig blick plötsligt 'fin" och fettaktisvism.

Tror det finns en hel del avund i det här tjatet om objektifiering. Du ska inte synas, så mår JAG bättre.

Kvinnor har sjukt mycket grejor att ta hand om som vi hela tiden kommer undan med.

Vi är ju så "goda" och kämpar alltid för "alla kvinnors frigörelse, etc.

Ibland önskar jag att tjatet om den manliga blicken vändes inåt i en kvinnlig introspektiv blick: vilja känslor väcker detta hos mig och varför. Vad är det jag försöker maskera som ideologi, när det är ren avund. Tror vi skulle tjäna på att vara ärliga här och erkänna att vi inte är mer komplexa än så. Alla vill få bekräftelse. Läste Lady Dahmers inlägg om Linda Skugge och hon låter som en jätteavundsjuk och bitter dam som moraliskt ondgör sig över LS.
Vad är det feministiska systerskapet i detta?

Samtidigt kan man ju erkänna att det faktiskt kan vara dubbelt,dvs man kan drivas av både motvilja mot objektifiering och sexualisering, porrindustrin OCH av en lust att våga visa sig mer, vara objekt, vara sexig och få cred för sin fysik och kropp, och avund/hat mot kvinnor som lever ut det där.
Det sistnämnda, att vilja duga)se bra ut är grundläggande hos oss människor men trollas magiskt bort i den samtida internfeministiska debatten som obefintligt hos kvinnor.

Mycket bra inlägg.

Det vore både välbehövligt och väldigt intressant att följa en internfeministisk diskussion om de här motsättningarna. Tyvärr är alltför många låsta i en position där sexualisering antingen är något självklart och oproblematiskt, eller det värsta någon kan utsättas för. I verkligheten är det betydligt mer komplext än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in