2011-01-02, 15:59
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P0872
Bra skrivet ovan, mkt korrekt.
Skönt o se att det finns kvar människor med en sund uppfattning!
Det blev mycket tyst De har som oftast inget att komma med när dem inte längre kan vifta med rasistkortet..

Givetvis. Utan OSS är deras argument mycket tunna. Utan våran "hemska människosyn" och så vidare så blir det svettigt...
2011-01-02, 17:15
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Med "såna som du", menar du då rasister? OM du gör det, menar du då att om jag flyttar till, låt oss säga, Botswana, och om de svarta botswaneserna där inte ser mig som svart/botswanes (trots att jag lite högtfärdigt och härskande, precis som du i denna tråden, proklamerar att "hehe, jag är lika mycket botswanes som er, det har jag papper på, suck it up"), menar du då att de är rasister?

Du kanske struntar i vad jag som, eh, rasist tycker. Jag kan dock inte ignorera det faktum att människor som har rötter från hela världen menar att de är lika mycket svenska som mig, bara genom att få ett svenskt medborgarskap. För det innebär då att min etniska identitet blir värdelös.
För om en alban, en libanes och en somalier - bosatta i Sverige - är lika mycket svenskar som mig, vad gör det MIG till då? En identitetslös robot, ett grått ramverk? Ingen kan nämligen inbilda mig att ni som har rötter utomlands, att ni inte liksom kommer att "kasta bort" den delen av er själva...

Om albaner, libaneser eller somalier inte trivs med att Sverige är svenskt, så är det ändå inte ett hot mot deras albanska, libanesiska eller somaliska identitet. För ett svenskt Sverige är inte ett hot mot ett albanskt Albanien, ett libanesiskt Libanon eller ett somaliskt Somalia. DÄREMOT, ett albanskt Sverige, ett libanesiskt Sverige eller ett somaliskt Sverige, DET är ett hot mot ett svenskt Sverige, och - ironiskt nog - ett hot mot mångfalden i världen, då ett sådant scenario skulle innebära att det inte finns något svenskt kvar i hela världen. För vad menar du att vi svenskar ska ta vägen - om vi vill leva efter svenska värderingar och svensk kultur och med svenska människor - om inte längre Sverige finns kvar?

Höjer min hand och ryggdunkar. Mycket bra skrivet.

Någon på forumet talade om medborgarskap som en medalj, och det stämmer: de fuskar sig till medborgarskapet via ett perverst och korrupt system som syftar till att skada vita svenskar, och genom att bli en del av denna köttvåg in i Sverige solkar de ner och förstör medaljen.

Skillnaden är, som du påpekar så klockrent, är att vi vita svenskar inte kan åka "hem" igen när vårt land går åt helvete. Vi har inget annat hem än detta. Och så säger de att vi är onda för att vi vill värna det.

Det är groteskt.
2011-01-02, 21:31
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sateliten
Källa?

Hon gissade. Det är ungefär som att gissa hur många minuter det tar att köra bilen till en plats, man gissar att det tar ungefär 10 minuter i denna fart men det tar 8..

Dum jämförelse men det är tyvärr många många gånger mer självmordsbombare än lasermän i världen..
2011-01-02, 22:19
Medlem
Satelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Hon gissade. Det är ungefär som att gissa hur många minuter det tar att köra bilen till en plats, man gissar att det tar ungefär 10 minuter i denna fart men det tar 8..

Dum jämförelse men det är tyvärr många många gånger mer självmordsbombare än lasermän i världen..

Att "gissa" är inte en erkänd vetenskaplig metod. Här i Sverige har vi haft EN självmordsbombare men två lasermän.

Föresten, du är patetisk i ditt rövslickeri och självförnedring i stil med "jag-är-på-er-sida-jag-är-duktig-blatte-alla-andra-blattar-är-barbarer". Såna som du är värre än rasister. Förresten är snubben på din avatar en diktator som på flera decennier inte lyckats göra nåt hyfsat av sitt eget land.
2011-01-02, 22:35
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Att "gissa" är inte en erkänd vetenskaplig metod. Här i Sverige har vi haft EN självmordsbombare men två lasermän.

Föresten, du är patetisk i ditt rövslickeri och självförnedring i stil med "jag-är-på-er-sida-jag-är-duktig-blatte-alla-andra-blattar-är-barbarer". Såna som du är värre än rasister. Förresten är snubben på din avatar en diktator som på flera decennier inte lyckats göra nåt hyfsat av sitt eget land.

Först min avatar. Jag brukar byta avatar hela tiden, och jag är 25% Libyer och jag vet att han är en korkad diktator. Men han är också klockren och ser rolig ut.

Att jämföra min avatar med din är som att jämföra burqa med slips.

Jag pratade om självmordsbombningar i världen. Det finns "lasermän" i flera länder än Sverige som spränger muslimer men det dör mycket mer människor i bara Europa pga terrorister.

Angående självförnedring. Jag har blod från rika araber som bodde i städerna, men det är ju så många araber som kommer in till Europa och har blod från barbarerna som levde utanför våra städer.

Att ni säger att ni skapat mycket i matematik är ren förnedring och "rasistiskt". Även om vi är samma raser ser jag er som våran underras.

För ni var ju det, eller har du inte läst mellanösterns historia?

Du kan kalla mig rasist, vad du än vill, men jag vill ha fred, och gangsterblattar som ni ger ingen fucking fred för oss. Ni håller ju för i helvete på och förstör och vi normala blattar får ta skiten. Varför ska jag se ER som en av oss? Tvärtom, jag ser er som nazister såg på judar.

Och jag vill också tillägga att jag inte hatar alla muslimer. Jag vet att ungefär 20% av muslimerna i världen inte har blod från barbarerna utanför ökenstäderna. Vi är inte med er. Men vi kan inte kritisera er. Ni och PK människorna är majoritet och vi kommer bli utfrysta.

Och jag är inte heller 100% "ert ras" jag är ju hälften Mongol, som ni fredsblattar brukar kalla mongo hela tiden. Vem är rasist nu då?

Om ni så vill att vi ska tycka om er, så kan ni för fan sluta gangstra er och ändra synen på Islam och bidra till fred. Dom flesta blattarna här är ju som nazister eller mer likt "niggers" i Amerika. Bara bråk och hat. Men det kan man ju fatta.

Som sagt, ni är undermänniskor som missbrukar ordet fred och rasism, ställer krav, lyder koranen som en jävla lagbok, har jag fel här? Kalla mig rasist, men jag ser även en sandbarbar som vaknat upp som en av oss. Jag vet att inlägget låter för rasistisk, men vad jag menar är att om man ändrar sig och beter sig som oss så är man en av oss. Men det kommer ni ändå aldrig att göra.

Ni förnekar att kristna mördas och kolla på din avatar, så mycket hat.

EDIT: Hans avatar var en Israelisk/Judisk flagga som brann upp. Du borde väl fatta att dom slängde ut er för att kunna utvecklas och för att få stopp för ert beteende och självmordsbombning och hat?

Ni härjade ju runt Israel och förstörde och sa att ni ville ha landet för er själva genom våld, inte undra på att judarna svarade med att skjuta ihjäl er som försökte ta över. Även barnen vilket jag anser var sjukt, men ni har dödat mycket fler barn.
Senast redigerad av Oboro 2011-01-02 kl. 22:40.
2011-01-02, 22:47
Medlem
kakburks avatar
Citat:

Nej, en laserman i början på 90talet. Mangs var en serieskytt. Petitesser i sammanhanget men rätt ska vara rätt.
Sen kan vi börja fundera på vilka som ligger bakom de andra 95% av skjutningarna i Malmö de senaste åren. Några bra gissningar?
2011-01-02, 23:02
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Nej, en laserman i början på 90talet. Mangs var en serieskytt. Petitesser i sammanhanget men rätt ska vara rätt.
Sen kan vi börja fundera på vilka som ligger bakom de andra 95% av skjutningarna i Malmö de senaste åren. Några bra gissningar?

Du, det är ju i alla fall mer Stefan än Mohammed som begår brott här i Sverige.

Alltid bra att säga liknande till PK horor som tycker synd, dom ger sig då. Haha!
2011-01-03, 02:35
Medlem
Satelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Först min avatar. Jag brukar byta avatar hela tiden, och jag är 25% Libyer och jag vet att han är en korkad diktator. Men han är också klockren och ser rolig ut.

Att jämföra min avatar med din är som att jämföra burqa med slips.

Jag pratade om självmordsbombningar i världen. Det finns "lasermän" i flera länder än Sverige som spränger muslimer men det dör mycket mer människor i bara Europa pga terrorister.

Angående självförnedring. Jag har blod från rika araber som bodde i städerna, men det är ju så många araber som kommer in till Europa och har blod från barbarerna som levde utanför våra städer.

Att ni säger att ni skapat mycket i matematik är ren förnedring och "rasistiskt". Även om vi är samma raser ser jag er som våran underras.

För ni var ju det, eller har du inte läst mellanösterns historia?

Du kan kalla mig rasist, vad du än vill, men jag vill ha fred, och gangsterblattar som ni ger ingen fucking fred för oss. Ni håller ju för i helvete på och förstör och vi normala blattar får ta skiten. Varför ska jag se ER som en av oss? Tvärtom, jag ser er som nazister såg på judar.

Och jag vill också tillägga att jag inte hatar alla muslimer. Jag vet att ungefär 20% av muslimerna i världen inte har blod från barbarerna utanför ökenstäderna. Vi är inte med er. Men vi kan inte kritisera er. Ni och PK människorna är majoritet och vi kommer bli utfrysta.

Och jag är inte heller 100% "ert ras" jag är ju hälften Mongol, som ni fredsblattar brukar kalla mongo hela tiden. Vem är rasist nu då?

Om ni så vill att vi ska tycka om er, så kan ni för fan sluta gangstra er och ändra synen på Islam och bidra till fred. Dom flesta blattarna här är ju som nazister eller mer likt "niggers" i Amerika. Bara bråk och hat. Men det kan man ju fatta.

Som sagt, ni är undermänniskor som missbrukar ordet fred och rasism, ställer krav, lyder koranen som en jävla lagbok, har jag fel här? Kalla mig rasist, men jag ser även en sandbarbar som vaknat upp som en av oss. Jag vet att inlägget låter för rasistisk, men vad jag menar är att om man ändrar sig och beter sig som oss så är man en av oss. Men det kommer ni ändå aldrig att göra.

Ni förnekar att kristna mördas och kolla på din avatar, så mycket hat.

EDIT: Hans avatar var en Israelisk/Judisk flagga som brann upp. Du borde väl fatta att dom slängde ut er för att kunna utvecklas och för att få stopp för ert beteende och självmordsbombning och hat?

Ni härjade ju runt Israel och förstörde och sa att ni ville ha landet för er själva genom våld, inte undra på att judarna svarade med att skjuta ihjäl er som försökte ta över. Även barnen vilket jag anser var sjukt, men ni har dödat mycket fler barn.

Återigen, du är patetisk. Så du har "fint" blod till skillnad från vissa andra? Är det något din mamma berättat för dig? Då kan jag säga dig att det är skitsnack och gammalt fisförnämt självrunkeri "adliga" ättlingar ägnar sig åt i hela mellanöstern. Och det är just det, vissa ska alltid se sig som bättre än andra. Iranier är minnsan inga blattar de är arier, kurder är så mycket bättre än araber, araber är islams folk, turkar är överlägsna alla andra o.s.v. o.s.v. men faktum är att det är SKITSNACK allting. Alla är likadana, ser mer eller mindre likadana ut och har samma gener. Om din förfader var en handelsman i Damaskus eller beduin i öknen spelar INGEN ROLL och det vet alla sunda människor som inte tror på döda ideologier från tyskt 30-tal. Det är endast vad du själv gör som räknas. Och du, din lille skit, har mage att kalla folk för "underraser", förnedrar dig själv och slickar nazisters röv. Du skryter alltid med hur "integrerad" du är och har mage att säga att ENDAST 20% av muslimer är okej.

Vet du vad? Vi skiter i vad du tycker, både du och SD. För faktum är att ni inte vågar säga ETT SKIT i verkligheten. Ni darrar så fort ni får se en "problemblatte" även om du nu kommer dra nån rövarhistoria om hur stor och stark med världens fb-kuk.

Vet du ens vad du snackar om? De flesta muslimer är vanliga och hederliga människor som vem som helst. jag hatar själv "gangsterblattar" som tror att dem är svarta amerikaner så du behöver inte anklaga mig för sånt. Det som är roligt är att du blandar detta med islam. Vad har islam med 2pac och 50cent wannabes att göra? Dessa patetiska skitar har bytt ut Koranen mot 2pacs texter och identifierar sig med såna som han. Och jag skiter i det. För till skillnad från er bajsar jag inte på mig när jag ser dem.

Jag jobbar, betalar skatt, är allmänt trevlig och gör det som min religion säger åt mig - är en bra människa! Eller försöker i alla fall. Jag älskar Sverige men jag är inte svensk, och om jag försökte vara det skulle det bara vara sorgligt. Det som dock är mer sorgligt är svennewannabes som dig. Det enda du inte fattar är att de flesta svenskar ser ner på dessa rassar du försöker impa på.

Ta och lär dig lite mer om Islam och om ditt eget folks historia, sluta generallisera så mycket och om du har nån självrespekt kvar sluta förnedra dig här - dessa rassar kommer ändå alltid hata dig oavsett vad du säger.

PS De andra rassarna underhåller mig bara, men du gjorde mig faktiskt en gnutta irriterad. Orkar dock inte skriva mer eller debattera med dig, se bara till och läsa igenom vad jag skrev och sluta ta allt mamma säger som den absoluta sanningen - no offense
2011-01-04, 16:07
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Med "såna som du", menar du då rasister? OM du gör det, menar du då att om jag flyttar till, låt oss säga, Botswana, och om de svarta botswaneserna där inte ser mig som svart/botswanes (trots att jag lite högtfärdigt och härskande, precis som du i denna tråden, proklamerar att "hehe, jag är lika mycket botswanes som er, det har jag papper på, suck it up"), menar du då att de är rasister?

Du kanske struntar i vad jag som, eh, rasist tycker. Jag kan dock inte ignorera det faktum att människor som har rötter från hela världen menar att de är lika mycket svenska som mig, bara genom att få ett svenskt medborgarskap. För det innebär då att min etniska identitet blir värdelös.
För om en alban, en libanes och en somalier - bosatta i Sverige - är lika mycket svenskar som mig, vad gör det MIG till då? En identitetslös robot, ett grått ramverk? Ingen kan nämligen inbilda mig att ni som har rötter utomlands, att ni inte liksom kommer att "kasta bort" den delen av er själva...

Om albaner, libaneser eller somalier inte trivs med att Sverige är svenskt, så är det ändå inte ett hot mot deras albanska, libanesiska eller somaliska identitet. För ett svenskt Sverige är inte ett hot mot ett albanskt Albanien, ett libanesiskt Libanon eller ett somaliskt Somalia. DÄREMOT, ett albanskt Sverige, ett libanesiskt Sverige eller ett somaliskt Sverige, DET är ett hot mot ett svenskt Sverige, och - ironiskt nog - ett hot mot mångfalden i världen, då ett sådant scenario skulle innebära att det inte finns något svenskt kvar i hela världen. För vad menar du att vi svenskar ska ta vägen - om vi vill leva efter svenska värderingar och svensk kultur och med svenska människor - om inte längre Sverige finns kvar?

Om du ska börja definiera svenskhet utifrån något annat än vad en människa identifierar sig som så kommer du måla in dig i ett jävligt svårt argument som nationalister fortfarande inte kan besvara. Nämligen "Vad är svenskhet?".

Nationalitet är inte en fysisk egenskap, det är ett koncept.

Om du känner att min identitet hotar din identitet så är det väl inte hos mig problemet ligger?

En liten sidnot: Den enda öppna Sverigedemokraten jag träffat på tyckte att jag var svensk och borde vara lika förbannad som honom för det som händer på min (hans ordval) fosterjord. Även om jag inte höll med i särskilt mycket av det vi pratade om så höll jag definitivt med om att detta är min fosterjord, den jord där jag fostrats.
2011-01-04, 16:28
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta

För vissa nationer och samhällen, ja, för andra - nej.

In some areas of the world, one's nationality is determined by their ethnicity, rather than citizenship.

Alternatively, nationality can refer to membership in a nation (collective of people sharing a national identity, usually based on ethnic and cultural ties and self-determination) even if that nation has no state, such as the Basques, Kurds, Tamils and Scots.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nationality

Och vad menar du med att nationalitet är ett koncept? Ett koncept är:

Ett koncept är en övergripande och bärande idé. Ordet "koncept" används inom förvaltningsrätt för att beskriva ett utkast. Ett koncept kan även avse en tänkt lösning på ett givet problem.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Koncept

Ett folk kan knappast passera som en idé, eller hur? Men du kanske tänker på en "tänkt lösning på ett givet problem"?
2011-01-04, 16:32
Medlem
Brukspartiets avatar
Alla mördar, skadar under diverse motivationer - det är en ypperlig liten del av invandrare som gör brott. Visst proportionellt så är (Självklart - En femåring kan dra slutsatser varför etc.) risken att en invandrare begår ett brott lite högre, men på det hela är det knappast många som sagt begåre brott.

Att man är invandrare gör en inte till brottsling, snarare ska man diskutera vad man ska göra för att hjälpa denna lilla klick (Invandrare o svenskar) ut ur brottsbanan än att alla skyller på varandra.

Invandrare gör en inte till brottsling, omständigheterna gör det.

Invandrare gör en inte till en pernament brottsling, precis som svenska brottslingar kan invandrar brottslingar rehabiliteras.
2011-01-04, 17:09
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Om du ska börja definiera svenskhet utifrån något annat än vad en människa identifierar sig som så kommer du måla in dig i ett jävligt svårt argument som nationalister fortfarande inte kan besvara. Nämligen "Vad är svenskhet?".

Om du känner att min identitet hotar din identitet så är det väl inte hos mig problemet ligger?

En liten sidnot: Den enda öppna Sverigedemokraten jag träffat på tyckte att jag var svensk och borde vara lika förbannad som honom för det som händer på min (hans ordval) fosterjord. Även om jag inte höll med i särskilt mycket av det vi pratade om så höll jag definitivt med om att detta är min fosterjord, den jord där jag fostrats.

Tyvärr, så ser jag inte att ditt inlägg var ett direkt svar på de frågor jag ställde till dig, utan snarare en repetition av de - vanligt förekommande - PK-argument som jag i MITT inlägg bemötte.
5 frågetecken, som vi kan runda av till 3, återfinns i inlägget, och du svarade inte på någon av dessa frågor. Viket jag gärna skulle vilja se dig göra.

Vad svenskhet innebär redogör jag för i denna tråd, och i det (än sålänge) sista inlägget i samma tråd förklarar jag vilka som jag menar är etniska svenskar. Du är välkommen att diskutera, och ogiltigförklara mina argument, i den tråden.

EDIT: Att sen SD anser att du är lika svensk som mig förvånar mig inte. SD är kulturnationalister (vilket inte jag är) och pratar inte om ras.
Senast redigerad av Lantbruk 2011-01-04 kl. 17:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in