2010-12-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-B.Hickorysnorre
Om du kallar oss extrema, får man fråga vad du då kallar invånare i de flesta andra länder i europa? Finnar måste ju vara det exceptionellt extrema eftersom dom tillåter mindre invandring än vad SD förespråkar.

Nej du, det är DU och dina gelikar som är extrema! Det är NI som måste vakna innan vi har ett land som liknar valfritt muslimskt dårhus till land.

Men lilla vän du är från Norrland! Du har en mil till närmsta granne, vilka problem ni måste ha där uppe!
Jag bor och har bott 200 meter från en moské i hela mitt liv och jag har då aldrig haft några problem för det. Jag jobbar i en av dom mest invandrartätaste förorterna i hela Sverige och jag har ändå inte haft några problem för det! Så jag tycker det är väldigt kul att du har "vaknat" och vet hur det ser ut i Sverige.
2010-12-30, 14:19
Medlem
GoldieGolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swarley.
Om jag tolkat ditt inlägg rätt så håller jag med dig förutom på punkten om den "judiska eliten". Visst finns en "elit" men dess religiösa/politiska tillhörighet spelar ingen roll - den måste bort för att vi ska sluta vara drönare i ett samvetslöst samhälle. Men att isolera sig från oliktänkande ser jag inte som en lösning.

Ja, men ju mer man gräver i det här, ju mer tydligt blir det att det finns en djuplodande pervers ondska, med blåa svenska ögon mätt, som inte går att förklara på "individnivå".. Den sammansvärjning som håller på att starta mänsklighetens undergång, eller åtminstone västvärldens och de vita folkens död, är inte bara "oliktänkande". Det finns något mer. Det GÅR inte att förklara sådan ondska med vanligt oförstånd eller girighet. Det är mycket mycket värre än så, verkar det som.

Isolera sig behöver man väl inte göra, men som sagt, det kanske är enklast att svenskar, som ställer sig bakom en viss typ av lagar och regler, skrivna som oskrivna, får leva under sitt eget centralstyre med eget rättssystem, medan andra folk med vitt skilda meningar om rätt och fel får leva under deras egna respektive centralstyren?

Det betyder ju verkligen inte att vi inte kan ha ett fredligt utbyte av kultur och varor, men utan att behöva tvinga folk, samt att folk ska behöva lida och dö för utbytet?
2010-12-30, 14:25
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldieGold
Jo ser du, det går helt enkelt till så att man lever i olika centralstyren, som kan ha utbyten efter behag mellan varandra. Den lösningen har vart på tapeten tidigare och man skulle kunna döpa dessa fristående centralstyren till nationalstater.

Hur skiljer sig dessa centralstyren från den statsmakt vi har idag? Vad menar du med "utbyten"?

Jag som svensk, värdesätter kanske inte precis samma saker som en islamist från Afghanistan. Det enklaste vore ju då att jag inte la mig i hur afghanerna styr sitt land, medan de inte la sig i hur vi styrde vårt...

Det är alltså detta du menar med att leva sida vid sida? Extremt tydliga landgränser och ingen inblandning från gemensamma styrkor som t.ex FN? Är du emot yttrandefrihet överlag eller är det specifikt riktat för Afghanistan/Sverige?

Problemen uppstår när man försöker tvinga folk att leva under kulturer och förhållanden som inte passar dem. Ungefär som när judarna attackerar Irak eller Afghanistan. Eller när judarna attackerar den vita västvärlden på ett mer subtilt sätt.

Att tvinga på folk kultur är fel ja. Agreed.
2010-12-30, 14:26
Medlem
Kondensators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Hur jag än vrider och vänder på dina (fetstilta) påståenden så får jag inte ihop ekvationen. Du kanske står på en högre matematisk nivå än mig och du får gärna upplysa mig om hur jag löser den på enklaste sätt.
Nä, det är inte konstigt, du förknippar Goldiegold med hat vilket gör att du inte kan förstå.
"Vi" nationella tänker ur ett större perspektiv, vi vill alla väl, men för att kunna hjälpa andra så måste man kunna fungera bra själv.

Det har varit lite miljösnack i tråden...Jag var tidigare insatt och bekymrad för miljöhotet men jag inser att om det inte råder ordning och reda så kommer vi aldrig att kunna bekämpa problemet, så det prioriterar jag inte lika högt längre.
Sverige hade (har fortfarande i viss mån) en jättechans att satsa på miljöteknik och sprida detta till resten av världen och samtidigt tjäna pengar, men det är snart försent. Hade vi inte haft en massa "parasiter" som äter på samhället hade möjligheterna varit oändliga. Inser inte folk att Sverige hade kunnat vara långt före i utvecklingen om vi inte haft denna enorma invandring?

Nästa steg för Sverige skulle ju ha varit "robotar" det Japan nu har sprungit ifrån oss med. Japan stod inför ungefär samma problem som Sverige. Vi har en åldrande befolkning som behöver försörjning/hjälp men istället för att ta in invandrare (imperialistiskt pyramid-idioti)((och istället för att uppmana folket att föda mer barn)) så satsar Japan på robotar som kan göra jobbet. Japan är snart på väg ur sin kris medan Sveriges pågår.
Utvecklingen ska inte betyda att svenskar ska göra de fina jobbet medan invandrare ska städa och dylikt. Nä, skitgöra ska robotar ta hand om. Ska vi bara stanna i utvecklingen och fortsätta jobba 7-16? Ingen befolkning mår bra av att stå stilla.

Jag hoppas att det inte blev allt för rörigt men huvudpoängen är att man måste tänka större. När fan ska ni vakna?

För att smått svara på frågan så tror jag att folk snart kommer vakna. Juden har brett ut sig något enormt i media på sistone att jag inte kan förstå om ingen lägger märkte till det. Snart kommer frågorna och då är juden körd. 9/11 frågorna blir bara större och kan vara en avgörande faktor.
2010-12-30, 14:37
Medlem
GoldieGolds avatar
Citat:
Hur skiljer sig dessa centralstyren från den statsmakt vi har idag? Vad menar du med "utbyten"?

De är fria egna nationalstater med eget bestämmande, som värnar om det egna landet och dess egen befolkning. Inte marionettregeringar fyllda av gummiryggade rövslickarlakejer åt globalistmaffian som bara värnar om sin egen låtsasmakt.

Utbyten, exempelvis så kan vi utbyta information och tekniska upptäckter och kryddor och råvaror och allt möjligt, både kulturella utbyten och handel. Förhoppningsvis kan vi även resa mellan våra olika länder.

Citat:
Det är alltså detta du menar med att leva sida vid sida? Extremt tydliga landgränser och ingen inblandning från gemensamma styrkor som t.ex FN? Är du emot yttrandefrihet överlag eller är det specifikt riktat för Afghanistan/Sverige?

Ja, tydliga gränser och helst ingen inblandning från någon självförhärligande överhet med monopol på vad som är moraliskt rätt och riktigt, som exempelvis FN.

Vart hittar du att jag är emot yttrandefrihet..?
2010-12-30, 14:38
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Vart ska jag flytta menar du? Det här är ju det som tidigare var Sverige. Jag önskar att jag hade de medel som krävs för att kunna köpa mig en egen Ö någonstans, men tyvärr är jag inte så pass framgångsrik i dagsläget..
Vad sägs om öststaterna?

Om jag tolkade ditt inlägg rätt så är din rädsla mer ytlig än rationell. Jag kan säga att jag hade samma känsla när jag flytta tillbaks till Södertälje. Jag kände inte igen min barndomstad. Trots att jag utseendemässigt och kulturellt är rätt nära irakier så kände jag mig osäker i början. Ju mer kontakt man har med varandra destå mer släpper den känslan. Dom flesta är faktiskt trevliga.
2010-12-30, 14:39
Medlem
Citat:
På löpet idag: "Svenskar försökte utföra terrordåd".

Vadå svenskar? Det var tunisier och irakier, med svensk medborgarskap som är lättare att få än ett SL-kort.

Med andra ord, svenska medborgare.

Citat:
Det var importerat SKIT, som följer med lasset som ni satans idioter som röstat för detta dårskap indirekt har beställt.

Säg något som INTE är importerat? Så du menar att vi ska bara släppa in folk som är 100% säkra att aldrig göra ett brott, tyvärr men det är omöjligt.

Citat:

Detta är bara början. Och ni naiva satar har suttit i åratal och förnekat att det kunde bli såhär.
På kort tid så har vi haft landets första fällande dom för terrorbrott, vår första självmordsbombare, och terrorister som planerat en massaker.
Allt gick väl tack vare SÄPO och klumpig muslim, eller fru fortuna om ni så vill.

Detta är inte början på något speciellt, sluta va så rädd. Det finns inga garantier för något här i världen, man kan inte hålla sina barn inne bara för att det finns pedofiler ute, man kan inte heller hålla ute folk ifrån andra länder bara för att en liten del av alla muslimer är redo att spränga sig själva, ungefär en lika liten del av befolkningen som är pedofiler (troligen 70% mindre ändå)

Citat:
Efter bombmannen i sthlm så var det ju sååå viktigt att urskulda alla muslimer. Oja. Men hur länge ska ni hålla på att ursäkta detta sattyg?
Ska eran släkt behöva bli sönderbombad eller sönderskjuten innan ni ser allvaret som vi andra har sett i flera år?
Skulle inte förvåna mig om den värsta sortens multikultivurmare, vänster-feministerna, inte ens ångrar sig när de tar sin sista suck när de blir strypta och våldtagna i ett nerpissat buskage. Så sjukt rotad är denna hjärntvättning.

Om min släkt blir sönderbombad blir ingenting bättre av att jag vill ha ut 99% av invandrare som INTE är beredd av spränga sig själva.

Citat:
Att folk har det svårt i andra länder är till viss del upp till dom. Ta ett land som afrika tex, dom prioriterar att bråka och jävlas. Sitter på enorma resurser men har inte haft något miljötryck.
Var det någon som kom och hjälpte oss i sverige under digerdöden eller under svälttider? Nej, vi redde oss själv, vi utvecklades och förändrade oss till ett fungerande samhälle som sedemera tillhör eliten.

Ok, vad säger att inte Afrika kommer att göra det? Finns det nån tidsgräns dom har på sig enligt dig? "Borde" dom ha det som oss idag kanske? Förklara gärna.

Citat:
När ska ni inse att vi gräver våran egen grav när vi tar in avskräden från jordens alla hörn?
Har ni ingen skam i kroppen, ingen respekt för erat kulturarv?

Jag har respekt för allt levande på denna jord, inte bara inom Sveriges gränser. Har du ingen skam i kroppen människa? Varför tror du att du är bättra än alla?

Citat:
Folk får väl tro på vad fan som helst. Men titta på vad som sker i islams namn, tar man inte avstånd från det så har man inte i sverige att göra enligt mig. Likväl som nazism inte är godtagbart, som inte på länga vägar skapar sådana problem idag som islamismen, så borde man förbjuda islam.

Haha ironisk?
2010-12-30, 14:49
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kondensator
Nä, det är inte konstigt, du förknippar Goldiegold med hat vilket gör att du inte kan förstå.
"Vi" nationella tänker ur ett större perspektiv, vi vill alla väl, men för att kunna hjälpa andra så måste man kunna fungera bra själv.

Det har varit lite miljösnack i tråden...Jag var tidigare insatt och bekymrad för miljöhotet men jag inser att om det inte råder ordning och reda så kommer vi aldrig att kunna bekämpa problemet, så det prioriterar jag inte lika högt längre.
Sverige hade (har fortfarande i viss mån) en jättechans att satsa på miljöteknik och sprida detta till resten av världen och samtidigt tjäna pengar, men det är snart försent. Hade vi inte haft en massa "parasiter" som äter på samhället hade möjligheterna varit oändliga. Inser inte folk att Sverige hade kunnat vara långt före i utvecklingen om vi inte haft denna enorma invandring?

Nästa steg för Sverige skulle ju ha varit "robotar" det Japan nu har sprungit ifrån oss med. Japan stod inför ungefär samma problem som Sverige. Vi har en åldrande befolkning som behöver försörjning/hjälp men istället för att ta in invandrare (imperialistiskt pyramid-idioti)((och istället för att uppmana folket att föda mer barn)) så satsar Japan på robotar som kan göra jobbet. Japan är snart på väg ur sin kris medan Sveriges pågår.
Utvecklingen ska inte betyda att svenskar ska göra de fina jobbet medan invandrare ska städa och dylikt. Nä, skitgöra ska robotar ta hand om. Ska vi bara stanna i utvecklingen och fortsätta jobba 7-16? Ingen befolkning mår bra av att stå stilla.

Jag hoppas att det inte blev allt för rörigt men huvudpoängen är att man måste tänka större. När fan ska ni vakna?

För att smått svara på frågan så tror jag att folk snart kommer vakna. Juden har brett ut sig något enormt i media på sistone att jag inte kan förstå om ingen lägger märkte till det. Snart kommer frågorna och då är juden körd. 9/11 frågorna blir bara större och kan vara en avgörande faktor.

Jag förknippar Goldiegold med hat fast jag inte ens nämnt det och du vill alla väl men juden ska "snart vara körd". Detta var ett omtumlande inlägg minst sagt. Är du revisionist?

Jag håller med dig om robottekniken och utvecklingen som måste få gå framåt men vad händer i samhället när robotar styr allt? (Nej jag menar inte Terminator-rädsla utan rent arbetsmässigt) Hur påverkas arbetsmarknaden av allt fler automatiseringar. Hur kommer vi ifrån arbetsdagen? Försök att inte missförstå mig här, jag om någon tycker arbete är ett nödvändigt ont. Med betoning på ont. Men hur skulle samhället se ut? Om robotar gör "skitjobben" så borde människans arbete bli att serva robotar? Skulle detta bidra till samhällsförslappning eller samhällsutveckling?
2010-12-30, 15:00
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
De är fria egna nationalstater med eget bestämmande, som värnar om det egna landet och dess egen befolkning. Inte marionettregeringar fyllda av gummiryggade rövslickarlakejer åt globalistmaffian som bara värnar om sin egen låtsasmakt.

Utbyten, exempelvis så kan vi utbyta information och tekniska upptäckter och kryddor och råvaror och allt möjligt, både kulturella utbyten och handel. Förhoppningsvis kan vi även resa mellan våra olika länder.

Ja, tydliga gränser och helst ingen inblandning från någon självförhärligande överhet med monopol på vad som är moraliskt rätt och riktigt, som exempelvis FN.

Vart hittar du att jag är emot yttrandefrihet..?

Så om alla bestämmer själva och ingen annan får lägga sig i....och ett helt folk blir slaktat av sin diktator som historien visat att det faktiskt kan hända. Då har det landet bara ett antal miljoner munnar mindre att mätta and that´s it? Pja, det bör ju iofs stoppa upp jordens överbefolkning på sikt.
Jag antar också att om man inte trivs i sitt eget hemland så är det väl bara att härda ut eller ta livet av sig?

Så fort du stänger folks munnar är du väl mot yttrandefrihet?
2010-12-30, 15:14
Medlem
GoldieGolds avatar
Citat:
Så om alla bestämmer själva och ingen annan får lägga sig i....och ett helt folk blir slaktat av sin diktator som historien visat att det faktiskt kan hända. Då har det landet bara ett antal miljoner munnar mindre att mätta and that´s it? Pja, det bör ju iofs stoppa upp jordens överbefolkning på sikt.
Jag antar också att om man inte trivs i sitt eget hemland så är det väl bara att härda ut eller ta livet av sig?

På vilket sätt stänger jag folks munnar? Jag förstår inte riktigt ditt resonemang... Menar du att andra folk skulle vara sämre på att bestämma över sina egna länder än oss? Att i vissa länder måste det finnas en överhet som lägger sig i och bestämmer, för annars blir det folkmord osv?

Varför skulle inte alla folk klara av att ordna sina länder efter sin egen bästa förmåga, precis som exempelvis vi har gjort i Sverige?
2010-12-30, 15:18
Medlem
GoldieGolds avatar
Citat:

Och om man inte trivs i sitt eget hemland så får man göra vad man kan för att förändra det. Precis som om jag inte trivs i min lilla lägenhet, så får jag försöka förändra det. Det är inte så att jag bara flyttar ut till första bästa lyxkåk i Djursholm för att jag inte trivs.
2010-12-30, 15:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_9
Haha fail på TS. Invandrare med svenskt medborgarskap är svenska medborgare, hur lite du än gillar det TS.

Men de är INTE svenskar. Det är en jävla skillnad.

Dessutom har TS rätt att det är alldeles för lätt att få svenskt medborgarskap. Det måste skärpas ordentligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in