Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Tyvärr, så ser jag inte att ditt inlägg var ett direkt svar på de frågor jag ställde till dig, utan snarare en repetition av de - vanligt förekommande - PK-argument som jag i MITT inlägg bemötte.
Vad vill du att jag ska skriva? Jag svarar så gott jag kan utifrån det jag tog med mig av ditt inlägg.
Citat:
5 frågetecken, som vi kan runda av till 3, återfinns i inlägget, och du svarade inte på någon av dessa frågor. Viket jag gärna skulle vilja se dig göra.
Om du bor i Botswana och anser dig vara en del av landet, ja då är du botswansk...
Case in point:
http://www.youtube.com/watch?v=sw64W_9yj6s&feature=related <- ska du säga att hans identitet som afrikan inte gäller?
Ditt andra argument är att du är rädd att svensk kultur ska försvinna och mitt svar är självklart att jag inte tror på "mångkultur". I mina ögon är det ett buzzword politiker slänger sig med, svenska skolor har fortfarande som främsta mål att fostra oss till en gemensam svensk värdegrund.
Citat:
EDIT: Att sen SD anser att du är lika svensk som mig förvånar mig inte. SD är kulturnationalister (vilket inte jag är) och pratar inte om ras.
[/quote]
Hmm, jag var inte på en partikongress, det var jag och en annan kille som pratade över en middag. Det var hans ordval som slog mig, fosterjord är precis det Sverige är för mig.
För att avsluta: Jag är svensk så länge jag identifierar mig som sådan. Svenskhet är inte mer än en idé. Skulle jag kalla mig nordeuropé som är en etnisk folkgrupp, ja då är vi inne på det ni pratar om.