2010-12-30, 01:46
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Inte så underligt. De artiklarna var ju snyftarticklar om stackars svensken i Pakistan som inte får nån hjälp.

Här är en snyftartikel trots Aftonbladets censurförsök. Den finns i en cache.
http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Sparad på FB åt eftervärlden:

Citera
2010-12-30, 01:49
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VGNT
Har gjort en liten sammanställning om det som framkommit på FB

http://www.vgnt.se/december/terroristernaidanmark.htm

Tackar för den. Kommer du hålla den uppdaterad med mer som kommer fram?

Edit: Eller kanske lägga till Helenas fina blogg som enbart handlar om hur "Fia" satt fast borta i Pakistan? http://www.releasemychild.se/
Senast redigerad av Kattafanken 2010-12-30 kl. 01:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bornfree1985
Asså, jag fattar inte det heller. Man läser ofta om hur terrordåd lyckats avstyras i sista stund.
Hur svårt ska det vara att prata med varandra irl, sno lite sprängämnen och spränga? Jag skulle klara det

Exakt, vilken tomte som helst skulle klara av det.

Citat:
Ursprungligen postat av MrGaga
Är du inte glad att det inte hände eller? Vore väl lite jobbigt om de lyckades

Klart det är bra att det inte hände något. Men jag har jävligt svårt för att förstå hur i helvete man kan misslyckas med en sådan relativt enkel grej.

Frågan är om ”terroristerna” verkligen har som uppsåt att utföra dessa handlingar eller om dom bara vill bli gripna och kända. För hur svårt kan det egentligen vara. Skaffa ett vapen/ bomb berätta inte för någon åk till platsen där det ska ske, utför dådet. Vilken idiot som helst borde klara av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det låter ju helt jävla sjukt. Undrar om någon ansvarig kommer att kommentera dessa uppgifter överhuvudtaget. Vi får hoppas att dom inte fortsätter att "undsätta" personer som dessa i framtiden i alla fall.

Ingen kommer hållas ansvarig för detta högst oansvariga beteende och handlande. Ingen kommentar kommer fällas. Detta är enbart ett bevis på den naivitet som råder i Sverige. Vi vill tro gott om allt och alla och inte ens när motsatsen bevisas gång på gång så vill vi tro ont om någon. Om den som tror ont om någon uttrycker detta kallas det fördomar och sopas under mattan.
Det är till och med så att för att bevara den svenska naiviteten så är lögner och smutskastande av oliktänkande inget fel utan ett medel för att svensken ska få fortsätta leva i sin bubbla bestående av en folkhemsteori som var aktuell för 40 år sedan.
Media har sedan länge bevakat detta och gått de styrandes ärenden utan den minsta kritiska granskning. Vid det fall man inte kunnat tysta ner eller hemlighålla handlingar som inte ingår i den svenska folkhemsteori skylls de skyldigas hanlingar på rasism, utanförskap och segregation.
När socialbidragen rusar i höjden skylls lathet på strukturell rasism hos chefer och företagsledare som inte anställer personal från främmande länder då främst från området MENA. Att exempelvis Persier och kristna Syrianer i högre utsträckning har arbete trots att dem utgör en mindre del av de invandrade från området säga det inget om. De har också annorlunda och icke svenskklingande namn.

Väldigt OT men förstå min poäng om kommentarer eller ansvarstagande i detta ärende.
Citera
2010-12-30, 01:51
Medlem
AB artiklen:

FÄNGSLAD
Sahbi Zalouti, 36, har fått en lokal offentlig försvarare men han säger att det är upp till svenska ambassaden att driva ärendet. "I morgon ska du få åka hem, säger de varje dag, men jag väntar och väntar", säger Sahbi Zalouti till Aftonbladet från fängelset.
Foto: Privat
Spärrades in då hans pass stals
Svensken Sahbi fängslad i Pakistan - får ingen hjälp
13 okt 2009 Svensken Sahbi Zalouti, 36, sitter frihetsberövad i Pakistan sedan augusti.
Han har suttit av sitt tio dagar långa fängelsestraff men släpps inte fri.
- I morgon ska du få åka hem, säger de varje dag, men jag väntar och väntar, säger han till Aftonbladet från
fängelset.
Sahbi Zalouti, från Stockholm, greps i Baluchistan-provinsen i Pakistan i början av augusti och fördes till fängelset i staden Quetta.
Han reste runt för att träffa andra muslimer och sprida information om islam.
På resan blev hans ryggsäck stulen med id-handlingar, visum och pass.
- Brottsrubriceringen är illegal inresa. Han blev dömd den 29 augusti och fick böter som kunde omvandlas till tio dagars fängelse, säger Boris Vasic på UD:s pressavdelning.
Släpps inte
Sahbi Zalouti kontaktade några vänner i Sverige när han förstod att han inte skulle bli frisläppt. Nu vet han inte hur länge han ska behöva sitta kvar utan att någon ingriper.
- Jag sover direkt på betonggolvet. Det enda jag har är min trasiga sovsäck som jag värmer mig med även på dagarna. På nätterna kan det bli nedåt två grader och jag har inget att värma mig med.
Avråder från resor
Enligt UD har utvisningen dragit ut på tiden på grund av överföringen från provinsmyndigheten i Baluchistan till huvudstaden Islamabad och de federala myndigheterna.
- Vi avråder från resor till den här regionen, bland annat för att vi inte har någon representation där, säger Kent Öberg, vid UD:s presstjänst.
UD säger sig ha kontinuerlig kontakt med myndigheterna i Pakistan. Sahbi Zalouti ska också ha fått besök från den franska honorärkonsuln på plats.
- Jag har inte fått besök av någon. Jag har pratat med chefer här på fängelset som säger att de bara väntar på att höra ifrån svenska ambassaden, säger Zalouti på telefon.
Kan utvisas
Vänner till honom har varit i kontakt med svenska ambassaden som har försökt på alla nivåer att få Zalouti utvisad till Sverige, enligt ambassadören i Islamabad.
UD kan inte kommentera hur pakistanska myndigheter har bemött påtryckningarna.

Googles cachelagrade version av
http://mobil.aftonbladet.se/a/594884...1FF44A5.mobilb
. Det här är en ögonblicksbild av hur sidan såg ut den 11 nov 2010 12:51:39 GMT. Den
Citera
2010-12-30, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Det är nog enklare än man anar att ringa in dessa sjuka gubbar i dagens IT samhälle. Jag tänker på en ung engelsk muslim som intervjuades i en BBC dokumentär som sändes under hösten. Han hade extrema åsikter och var öppet för att använda terror våld. Den killens samtliga mobil och mail kontakter är jag tvärsäker på att engelsmännen följer dagligen. Att genomföra terror dåd innebär organisation av något slag och då är spårbarheten relativt hög .... eftersom engelsmännen ej vill ha fler bomber i sin tunnelbana så är deras motsvarighet till FRA säkert väldigt produktiva ....

Okej, om vi vänder lite på det. Tror du att DU hade klarat av att genomföra en terrorhandling innan du blivit gripen? Eller tror du att säpo hade knakkat på din dörr dagen innan?
Citera
2010-12-30, 01:53
Medlem
Tänk om dessa islamister lyckats genomföra ett terrordåd i Danmark med många , många döda och det sedan framkommit vilka dessa islamister var.

Vad skulle svenska regeringen säga till den danska regeringen och till alla andra inte minst det svenska folket och danska folket ja hum vi har råkat hämta hem 1 av dessa terrorister 2 ggr från länder där han misstänks för terroristsamröre men den andre har vi bara hämtat hem 1 gång så hur skulle vi kunna veta.

Jag vet att Ni läser här är era pajaser till pk-journalister och pk- politiker. Skriv och säg sanningen för en gångs och till politiker se för guds skull till att stifta lagar så vi kan ta det svenska medborgarskapet från dessa personer som är ett hot mot vårt öppna samhälle.

Är 29 - åringen som gripits i Danmark Munir Awad så ska han aldrig aldrig tillåtas återvända till Sverige, inte ens efter 30 år i dansk fängelse.
Citera
2010-12-30, 01:53
Medlem
MoLoKs avatar
SÄPO ringar in dem genom avlyssning och via informatörer såklart.

Hur svårt är det att ha några i moskeer och på forum?
Citera
2010-12-30, 01:57
Medlem
Caens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Om man räknar in alla sekulära fredliga muslimer och de mer troende muslimerna samt deras barn så är nog 5% av Sveriges befolkning muslimer av olika grader. Alltså stämmer siffrorna på ett ungefär. De radikala muslimerna som är kapabla att begå terrorbrott är väldigt få MEN uppenbarligen tillräckligt många för att de skall innebära stora problem för Sverige(Självmordsprängningen i Stockholm och de tidigare gripna somaliska terroristerna).

Risken finns att dessa radikala troende muslimer växer sig starkare och får stort inflytande över den svenska politiken. Vi ser redan en radikal muslim i moderaterna Waberi som dessutom sitter i försvarsutskottet. Vi har några troende muslimer i Socialdemokraterna och i Miljöpartiet. Imamerna i Sverige är oense om huruvida man ska utfärda en fatwa mot självmordsprängningen i Stockholm och utländska radikala muslimer tillhörande terrroristorganisationer är ute i moskérna och värvar folk.

Sakta men säkert förändras det svenska samhället till de radikala muslimernas fördel. Även om den stora majoriteten muslimer vi tar in i landet är fredliga så slinker det alltid in en och annan radikal muslim som vill göra Sverige till en muslimsk stat. Det kan du inte förneka. Alltså måste svenska regeringen strypa invandringen av muslimer av rena säkerhetsskäl.
Jag syftade inte på siffrorna över Sverige.
Citera
2010-12-30, 02:03
Medlem
MoLoKs avatar
Tippar att http://www.releasemychild.se kommer att slockna inom ett dygn.
Citera
2010-12-30, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Är 29 - åringen som gripits i Danmark Munir Awad så ska han aldrig aldrig tillåtas återvända till Sverige, inte ens efter 30 år i dansk fängelse.

Dessutom bör paddan Helena "Jag har aldrig träffat en extremist" Benaouda ligga JÄVLIGT lågt i framtiden, extremt pinsamt för de många vanliga muslimer som finns i Sverige vilka hennes organisation representerar.
Citera
2010-12-30, 02:06
Medlem
Noterar att Sahbi Z. har en viss bekantskap på facebook som det kanske är värt att kolla närmare på: Hozn Ah**n..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in