2010-12-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Intressant. Skulle vilja påstå att inte bara chilenska medier har den synen på Sveriges medier. Här är man såååå tolerant mot allt och alla att man glömmer att vara intolerant mot dom intoleranta som Nima Dervish utryckte sig. Man är livrädd för att ta itu med problemen på riktigt eftersom man då blir kallad rasist eller främlingsfientlig. Det finns ingen logik och förnuft utan mest en allmän agenda som alla måste följa slaviskt. Kan tänka mig hur de chilenska reportrarna och debattörerna skakar på sina huvuden åt Sveriges sätt att hantera det muslimska hotet. Sa dom nått mer om den svenska politiska korrektheten som rövknullar vårt kära land?

dom undrar varför inte dom stormar in i mosker, det är ju det första dom hade gjort där nere. det är ju där dom här extremister hämtar information där dom har sina möttes platser, dom skrattar när det kommer till det där med att dom känner till 200 personer med såna här ider, om detta hade stämt så är det väldigt konstigt att dom inte griper dem (men tolerans är något sverige är kända för, vi studerar deras mönster säger någon vid bordet) hade ingen anning om men Chile har hyrt ut ganska många soldater som är nere i irak, som avlöser jänkarna genom ett företag som hetter blackwater. ett tips till sverige är att hyra in specilister till detta i och med att problemet är större än vad regeringen vill erkänna. (lite skrämande jag tror faktist på detta problemet är nog större än vad vi tror)

sen pratar dom ganska mycket om företaget BlackWater och dom chilenska trupperna som nu vaktar ambassad och att sverige och danmark borde nog göra samma sak. chiles ena ambassad i rome had fått brevbomb där en kvinna blev av med hennes fingrar av explotionen när hon öppnade det.
Senast redigerad av Friscos 2010-12-29 kl. 21:15.
Citera
2010-12-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Fattar inte hur man lyckas hitta dessa snubbar hela tiden. Alltid dagarna innan det ska ske också.

Jag menar hur svårt ska det vara att hålla en sån här grej hemligt tills man ska genomföra den?

Är du inte glad att det inte hände eller? Vore väl lite jobbigt om de lyckades
Citera
2010-12-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Teorier diskuteras knappast här. Möjligen hypoteser.

Är det ingen som känner till desa illbattingar, per Facebook t ex?
En teori är ju något fastställt med vissa tecken. Hypoteser är rena gissningar utan några större bevis.

Ljuddämparna kan mycket väl vara det bevis jag pratade om. Ingen skapar en gisslan-situation med ljuddämpare. Det är snarare ett sätt att begå mass-mord innan polis hinner bli påkallade.

Citat:
ordet "teori" inom vetenskapen inte som en nära synonym till ordet "gissning", utan en teori är tvärtom den starkaste sannolikhetsgrad som kan nås inom vetenskapen.

Sannolikhetsgrader är just det jag pratar om.

Sannolikheten är ganska stark då gärningsmännen hade ljuddämpare att detta var ett planerat massmord.
Senast redigerad av Northling 2010-12-29 kl. 21:17.
Citera
2010-12-29, 21:15
Medlem
odalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ha...an_5836749.svd

Någon som vet vem det är?
Sahbi Zalouti
http://www.facebook.com/people/Sahbi-Zalouti/606783508
Citera
2010-12-29, 21:17
Medlem
6tasys avatar
Det stör mig något så fruktansvärt mycket att de överhuvudtaget kallas " svenska medborgare".
Citera
2010-12-29, 21:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Varför sitter säpo och skryter om hur smarta de är och hur de hållit koll dem i flera månader?

Om man vill ha ära och berömmelse så är väl inte spionbranschen den rätta?

Bättre att hålla käften så de inte röjer sina metoder.

Ja kan man verkligen fråga sig. Antagligen blev de ordentligt piskade efter händelsen i Stockholm då inte bara utan media och allmänheten utan säkert också av cheferna dvs politikerna. Så de tar väl tillfället i akt nu för att få behålla sina jobb. Själv tror jag dock det var danskarna som gjorde jobbet och de är snälla nog att låta Säpo glänsa lite.
Citera
2010-12-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Problemet är att muslimer redan anser sig vara utsatta och förföljda av myndigheter och Väst i allmänhet. Så om SÄPO och polisen skulle göra en "crack down" på de 200 extremisterna man har koll på så kommer det öka klyftorna och radikalismen. Myndigheterna sitter alltså i en klassisk rävsax där allt de gör blir fel.

Danskarna är nog tacksamma att terroristerna fick åka in på danskt territorium så att de nu kan spärra in dårarna på livstid. Chilensk medias påstådd kritik mot SÄPO ser jag som ganska ogrundad i det här fallet då de verkar haft bra koll.

jo problemet är att det bor över en havl miljon här säger dom, där borta 3k personer. det är nog lättare att handskas med 3k pers än halv miljon intressant, undra hur nyheterna lyder i andra länder
Citera
2010-12-29, 21:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
En teori är ju något fastställt med vissa tecken. Hypoteser är rena gissningar utan några större bevis.

Ljuddämparna kan mycket väl vara det bevis jag pratade om. Ingen skapar en gisslan-situation med ljuddämpare. Det är snarare ett sätt att begå mass-mord innan polis hinner bli påkallade.

Sannolikhetsgrader är just det jag pratar om.

Sannolikheten är ganska stark då gärningsmännen hade ljuddämpare att detta var ett planerat massmord.

Ljuddämparna kan väl lika mycket vara till för att snabbt slå ut eventuella vakter (som säkert tidningarna har) så att inte de civila hinner fly. Finns säkert evakueringsplaner som annars snabbt träder ikraft.
Citera
2010-12-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ljuddämparna kan väl lika mycket vara till för att snabbt slå ut eventuella vakter (som säkert tidningarna har) så att inte de civila hinner fly. Finns säkert evakueringsplaner som annars snabbt träder ikraft.
Fast det kvittar egentligen om de har ljuddämpare eller inte om en gisslan-situation var målet.

Vakter och väktare bär inte vapen i Skandinavien. Iaf inte i Sverige eller Danmark.
Citera
2010-12-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odalman
Sahbi Zalouti
http://www.facebook.com/people/Sahbi-Zalouti/606783508

Japp. Där var förste man identifierad.
Citera
2010-12-29, 21:31
Medlem
Då kan jag bidra med att Zalouti i somras begärde skillsmässa och att han för några år sedan vände sig till DO.
Komiskt nog påsod han att han bland annat skulle ha blivit kallad "terrorist".
Senast redigerad av Mr.Fox 2010-12-29 kl. 21:46.
Citera
2010-12-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fox
Då kan jag bidra med att Zalouti i somras begärde skillsmässa och att han för två år sedan vände sig till DO.
Han anmälde då arbetsplatsen Arla Food för diskriminering.
Komiskt nog skriver han i sin anmälan att han bland annat skulle ha blivit kallad "terrorist".
Någon arbetskamrat som regerat på hans åsikter och sedan kallat honom det? Nog inte omöjligt. Vågar man tro att anmälan nu är släppt? Höh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in