2010-12-30, 02:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tertep
Dessutom bör paddan Helena "Jag har aldrig träffat en extremist" Benaouda ligga JÄVLIGT lågt i framtiden, extremt pinsamt för de många vanliga muslimer som finns i Sverige vilka hennes organisation representerar.

Nej, jag hoppas på Helena Benaouda, ordförande i Sveriges muslimska råd, i morgonsofforna snarast.
Ska bli kul att höra henne erkänna att hon faktiskt har träffat en extremist, sin egen svärson. Hennes förklaring till varför han som from muslim tänkte meja ner massa oskyldiga danskar med ett maskingevär blir intressant.

Om det nu är han. Vilket vi hoppas.
Citera
2010-12-30, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C4_1880
Noterar att Sahbi Z. har en viss bekantskap på facebook som det kanske är värt att kolla närmare på: Hozn Ah**n..

Varför, vem är det?
Citera
2010-12-30, 02:14
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4_1880
Noterar att Sahbi Z. har en viss bekantskap på facebook som det kanske är värt att kolla närmare på: Hozn Ah**n..
Varför ger du inte ut hela namnet? Den enda anledningen till att behöva censurera ö.h.t är om man outar personen som medlem på Flashback. Rätta mig om jag har fel
Citera
2010-12-30, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Från svenska dagbladet

"Förra året greps och fängslades han i Pakistan, men släpptes senare. Den planerade attacken mot Jyllands-Posten har likheter med terrordådet i Mumbai 2008, som planerades i Pakistan och krävde 164 människoliv."

Vet inte om detta hänger ihop med info nedan.

8 december 2009

"A Pakistani newspaper reports the arrest of five foreign nationals after a raid in a town called Sargodha. The raid took place at the home of a member of the Jaish-e-Muhammad,"

"According to the report, "The DPO told that these people had been living in Sargodha since Nov 30 and it was quite a possibility that they were engaged in acts of terrorism." It names the five as Ahmed Abdullah, Waqar Hassan Khan, Eman Hassan, Yasir and Rami Zamzam and describes them as two Yemenis, an Egyptian, a Swede and a U.S.-born Pakistani."

http://www.investigativeproject.org/...issing-dc-area

Det verkar som "a Swede" vid den arresteringen inte var någon svensk, möjligen hade han falskt svenskt pass.
http://gudmundson.blogspot.com/2009/...-pakistan.html

Men det finns andra svenskar som arresterades vid ungefär den här tidpunkten i Pakistan, det är ganska rörigt.
Citera
2010-12-30, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yolit
Hur får man tag på ljuddämpare i Sverige men inte lyckas hålla operationen hemlig?

Vapen är redan fixade men de har kommunicerat alldeles för amatörmässigt.
Citera
2010-12-30, 03:35
Medlem
Reinfeldt har varit helt tyst, Bildt har inte twittrat. Att Benaouda inte har något att säga är mer lättfattligt.

Det blir en intressant dag, har man riktig tur kommer Danmarks-experten Lena Sundström göra ett uttalande.
Citera
2010-12-30, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej, jag hoppas på Helena Benaouda, ordförande i Sveriges muslimska råd, i morgonsofforna snarast.
Ska bli kul att höra henne erkänna att hon faktiskt har träffat en extremist, sin egen svärson. Hennes förklaring till varför han som from muslim tänkte meja ner massa oskyldiga danskar med ett maskingevär blir intressant.

Om det nu är han. Vilket vi hoppas.

Det är han det är jag säker på och tydligen skulle den 26 årige irakisk födde terroristen bosatt i Danmark träffat dem svenska islamisterna när han varit i Mecka på pilgrimsresa enligt uppgifter i dansk media. . M A var i Saudiarabien förra året innan han drog vidare till Pakistan. Vem vet de kanske träffats i år igen i Mecka på pilgrimsresa.

Danskarna måste köpa in Debattprogrammet där Helena Benaouda säger att hon aldrig stött på extremister inom islam och så visar sig M A som är svärson eller f.d. svärson till Helena Benaouda vara en islamisk terrorist. Om det visar sig vara på det sättet och Helena Benaouda tillåts sitta kvar på sin ordförandepost i SMR och inga muslimer reagerar så vet man att klockan är slagen....
Senast redigerad av Satanigatan2009 2010-12-30 kl. 03:50.
Citera
2010-12-30, 03:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Danskarna måste köpa in Debattprogrammet där Helena Benabouda säger att hon aldrig stött på extremister inom islam och så visar sig M A som är svärson eller f.d. svärson till Helena Benaouda vara en islamisk terrorist.

Detta är nästan för bra för att vara sant. Är detta sant så kommer Helena Benaouda att framstå som antingen en lögnare eller som en total idiot inför det svenska folket. Oavsett vilket så kommer hennes trovärdighet att sjunka ned till noll. Även trovärdigheten hos andra ledande muslimer kommer att sjunka kraftigt efter detta. Ingen kommer längre att fullt ut lita på det de säger.
Citera
2010-12-30, 04:02
Bannlyst
Så då har Sverige skämt ut sig som vanligt - Jag gillar personligen Danmark och vad det nu ska pratas över Europa/Världen och vi förlorar även turist pengar. Detta har inget gått med sig, att dom inte fattar det. Såna här typer av organisationer måste stoppas hårt och brutalt - Dom skulle döda så många som möjligt.... Sverige demokraterna får ännu mer luft under vingarna <- bara ett exempel
Citera
2010-12-30, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Det är han det är jag säker på och tydligen skulle den 26 årige irakisk födde terroristen bosatt i Danmark träffat dem svenska islamisterna när han varit i Mecka på pilgrimsresa enligt uppgifter i dansk media. . M A var i Saudiarabien förra året innan han drog vidare till Pakistan. Vem vet de kanske träffats i år igen i Mecka på pilgrimsresa.

Danskarna måste köpa in Debattprogrammet där Helena Benaouda säger att hon aldrig stött på extremister inom islam och så visar sig M A som är svärson eller f.d. svärson till Helena Benaouda vara en islamisk terrorist. Om det visar sig vara på det sättet och Helena Benaouda tillåts sitta kvar på sin ordförandepost i SMR och inga muslimer reagerar så vet man att klockan är slagen....
Någon som orkar leta fram avsnittet? Kanske idé att spara?
Citera
2010-12-30, 04:13
Medlem
Hejsan1s avatar
Nu har detta säkert skrivits en tusen gånger i denna tråd redan men tycker viss fakta man hittar i en artikel om detta i DN var så roligt att jag måste ta med det här..

"Den nu terrormisstänkte 37-åringen har tidigare gripits och suttit fängslad i Quetta i Pakistan hösten 2009. Det brott som han anklagades för gällde att illegalt ha tagit sig in i landet. Han dömdes den 29 augusti 2009 till tio dagars fängelse.

I en intervju i Aftonbladet sa han då att han rest omkring i landet för att träffa andra muslimer och sprida information om islam."

Oändlig humor i att Sverige släpper in och låter en människa som suttit i fängelse i Pakistan för att försöka bo illegalt i landet.. men inget nytt direkt.

"På sin Facebooksida har mannen en så kallade profilbild föreställande en krigare med sköld och blodigt svärd. Bakom sig har krigaren en svart flagga med arabisk text och en gyllengul, rund symbol. Flaggan har stora likheter med den som används av terrornätverket al-Qaida."

Visst jag förstår att SÄPO kanske väntade med att ingripa för att ha något att sätta dit honom på men.. det känns som att detta ska vara nog för att döma en människa på livstid men det kanske bara är jag. Skulle jag lägga upp symboler för någon terroristgrupp typ IRA (nu vet jag inte om dom räknas som terrorister men?) på min Facebook skulle det nog leda till någonting men för den här killen var det tydligen ok.

"En vän till 37-åringen som känt honom sedan 1998 säger till DN.se att han är förvånad över att 37-åringen anklagas för att ha förberett en terrorattack:

– Det står ingenstans i Koranen att man ska döda folk, Allah skulle vara emot det, säger han också."

En annan av mannens vänner, som också han bor i Järfälla, säger till DN.se att han lärde känna 37-åringen i den shiamuslimska Imam-Ali moskén i Jakobsberg:

– Men han skilde sig inte från oss andra och var inte extrem på något sätt. Han är en snäll och omtänksam person och jag är förvånad över att han anlagas för ett sådant brott.

Visst låter det väl alltid såhär tycker jag.. "åh jag trodde aldrig han skulle kunna vara en självmordsbombare han är ju en sann följare av denna fredens religion" men vad fan.. Först och främst så har ju islam en regel som säger att man får ljuga och bedra för att dölja vad man egentligen tycker, om jag inte minns fel. Sen så står det väl nästan ordagrant i Koranen att man ska göra något åt de icke-troende hemska människorna i väst, kanske inte står rakt ut att man ska döda dom men jag minns då att jag läst den delen översatt och jag tolkade den som att det vara bara att döda på, vilket dessa grabbar och många andra tydligen gör dom med...
Sen påpekar hans 'vän' att han lärde känna honom i en shia moské, och fortsätter genom att påpeka att han inte var extrem på något sätt. Det där går inte riktigt ihop för mig, då shia är mycket extremt ur de perspektiv och principer vi haft och jobbat för i det här landet i så många år men nu håller på att nedrusta i mångkulturalismens namn. Men så länge något är del av en religion får det tydligen vara hur korkat och gå emot ens egen uppfattning precis hur mycket som helst. Ska vi kanske börja ta med lite av Scientologernas alien-bullshit i skolavslutningarna också?
Senast redigerad av Hejsan1 2010-12-30 kl. 04:22.
Citera
2010-12-30, 04:22
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Nu har detta säkert skrivits en tusen gånger i denna tråd redan men tycker viss fakta man hittar i en artikel om detta i DN var så roligt att jag måste ta med det här..

"Den nu terrormisstänkte 37-åringen har tidigare gripits och suttit fängslad i Quetta i Pakistan hösten 2009. Det brott som han anklagades för gällde att illegalt ha tagit sig in i landet. Han dömdes den 29 augusti 2009 till tio dagars fängelse.

I en intervju i Aftonbladet sa han då att han rest omkring i landet för att träffa andra muslimer och sprida information om islam."

Oändlig humor i att Sverige släpper in och låter en människa som suttit i fängelse i Pakistan för att försöka bo illegalt i landet.. men inget nytt direkt.

"På sin Facebooksida har mannen en så kallade profilbild föreställande en krigare med sköld och blodigt svärd. Bakom sig har krigaren en svart flagga med arabisk text och en gyllengul, rund symbol. Flaggan har stora likheter med den som används av terrornätverket al-Qaida."

Visst jag förstår att SÄPO kanske väntade med att ingripa för att ha något att sätta dit honom på men.. det känns som att detta ska vara nog för att döma en människa på livstid men det kanske bara är jag. Skulle jag lägga upp symboler för någon terroristgrupp typ IRA (nu vet jag inte om dom räknas som terrorister men?) på min Facebook skulle det nog leda till någonting men för den här killen var det tydligen ok.

"En vän till 37-åringen som känt honom sedan 1998 säger till DN.se att han är förvånad över att 37-åringen anklagas för att ha förberett en terrorattack:

– Det står ingenstans i Koranen att man ska döda folk, Allah skulle vara emot det, säger han också."

Visst låter det väl alltid såhär tycker jag.. "åh jag trodde aldrig han skulle kunna vara en självmordsbombare han är ju en sann följare av denna fredens religion" men vad fan.. Först och främst så har ju islam en regel som säger att man får ljuga och bedra för att dölja vad man egentligen tycker, om jag inte minns fel. Sen så står det väl nästan ordagrant i Koranen att man ska göra något åt de icke-troende hemska människorna i väst, kanske inte står rakt ut att man ska döda dom men jag minns då att jag läst den delen översatt och jag tolkade den som att det vara bara att döda på, vilket dessa grabbar och många andra tydligen gör dom med...
Det säger mig något att bombmannen har haft kontakt med 37åringen dvs den som sprängde sig själv nu under december månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in