2010-12-30, 12:27
Medlem
44-åriga tunisiern bor på Södermalm, även han ogift liksom de övriga:

Mounir Ben Mohamed Dhahri
Wollmar Yxkullsgatan 37
118 50 Stockholm

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....4bbycyJJ0BZKiI
Citera
2010-12-30, 12:29
Medlem
Erik123456789s avatar
Finns det någon juridikkunnig som vet vad dessa herrar riskerar för straff?
Citera
2010-12-30, 12:29
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Du har en poäng och när jag läser det du skrivit så kommer även jag ihåg detta.

Så även jag skulle vilja se en granskning då de antingen har valt att sätta skygglapparna på totalt eller i deras agerande gjort att man främjar terrorister och Jihad.

Om hon är så nära sin dotter som hon säger, så torde hon ju veta vad hennes svärson sysslar med, likaså dottern...

Finns inte en chans att hon kommer ur detta. Tagna med vapen o allt. Vi vill se offentlig prygling på mynttorget i sthlm. De vill ju införa sharialagarna så då kanske dom vill föregå med gott exempel själva
Citera
2010-12-30, 12:30
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Den stora 10.000-kronors frågan är nu när Helena Benaouda kommer vända sig till pressen för att gråta en skvätt och hävda att de tagit avstånd...

Säkert blir det så.
Men hur de än vrider och vänder på detta så faller de på eget grepp.
Till Pakistan resan fick de ekonomisk hjälp för resan av mosken och muslimska rådet, kan de fått detta återigen tro?

Detta brott har planerats "noga" och givetvis kände muslimska rådet och Helena Benaouda till även detta som resan till Pakistan.
Känslan är att det är en förtäckt terroristorginisation muslimska rådet som vet mer än de säger, speciellt när släkt och närstående åker fast gång efter gång.

http://www.expressen.se/nyheter/1.17...a-i-mi6-forhor
Citera
2010-12-30, 12:37
Medlem
MedelLagoms avatar
Rubriken säger allt:
http://www.expressen.se/nyheter/1.22...-som-terrorist

Edit> munir-awad-en-av-de-haktade-tidigare-misstankt-som-terrorist
Citera
2010-12-30, 12:37
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Oisín Cantwell berättar hur otroligt synd det är om alla muslimer och läser man mellan raderna så menar han på att det här inte var något hot alls. Han tar även upp guantanmosvensken och påpekar att han var misstänkt för terrorism men inte blev fälld för något allvarligare än att illegalt ha rest in i pakistan.

Den dagen som Mehdi Ghezali och hans kusiner spränger sig själva i luften tillsammans med 100-tals oskyldiga så borde även Oisín få nackskott.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...icle8346770.ab
Jag är emot den typen av behandling, men håller med i omdömet om Oisin Cantwell.
Han är ett konstant hatobjekt som multikultivåldsapologet sedan han hyllade berikaren som sparkade ihjäl Daniel Wretström i Salem, samtidigt som offret avhumaniseras genom att omtalas i neutrum – "ett skinnhuvud".
Citat:
Den 18-åring som i dag häktades för mordet på ett skinnhuvud i Salem är elitidrottsman. Ynglingen har varit med i landslaget i en lagsport och deltagit i VM.
(...)
Ynglingen är född och uppvuxen i Sverige och var fram till nyligen elitidrottsman. Han har varit mycket framgångsrik i en lagidrott, togs ut i landslaget och deltog i VM.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5900.ab

Ska våld urskuldas, så kan kampsport kallas för lagidrott av den typen av avskum.
Citera
2010-12-30, 12:39
Medlem
Sahbi Ben Mohamed Zalouti och Mounir Ben Mohamed Dhahri - Är det bara ett sammanträffande att dessa två har samma mellannamn, eller är de släkt på något vis?
Citera
2010-12-30, 12:41
Medlem
Jag har mailat både Aftonbladet och Expressen och "tipsat" om Munirs svärmor. Frågade även AB om dom numera var en kinesisk tidning eftersom dom tar bort tidigare artiklar om Munir. Har dock inte fått något svar. Jag ber er andra att överösa media med alla info som dom inte vill publicera.
Citera
2010-12-30, 12:45
Medlem
Citat:
Du har en poäng och när jag läser det du skrivit så kommer även jag ihåg detta.

Så även jag skulle vilja se en granskning då de antingen har valt att sätta skygglapparna på totalt eller i deras agerande gjort att man främjar terrorister och Jihad.

Om hon är så nära sin dotter som hon säger, så torde hon ju veta vad hennes svärson sysslar med, likaså dottern...

Har sagt det för i tidigare trådar, HELEN BENOUBA utgör kärntrupperna av det politiska Jihad som utkämpas i Europa och Sverige medans svensson ser idol och tycker att septembers version av mickrofonkåt är det hetaste samtals ämnet runt lunchbordet på jobbet.

Helen Benouba och folket runt henne i Sveriges muslimska råd är muslimska brödraskapets kärntrupper i landet. Hennes uppgift är att 24/7 förleda godtrogna svenska politiker och media om vad Islam står för och vilka mål henne och hennes gelikar har.
Detta har hennes rörelse lyckats bra med i hela Europa för övrigt.
I koranen uppmanas den fromme muslimen till lögn lögn lögn till dom otrogna så länge det främjar den egna saken, när målet är uppnåt och tiden är inne ersätts lögnerna med handling.
dvs istället för lisma och förleda så skär du halsen av den du tidgare lismade för.

Hennes dotter Safia är extremist, hennes man har vi vetat sedan gammalt är terrorist.
Henns skilsmässa kan som ngn antyde här inne kan dels vara av bidrags orsaker men det troligaste är att det är i samråd med mamma Helen och hennes make gjordes av andra orsaker.
Vilka ? inte svårt att räkna ut Helen Benouba stödjer en attack på jylands posten helhjärtat, hon vill se hundarna som hädade hennes profet liga sönder skjutna och blodiga därav råder hos mig ingen tvekan.
Men det är inte henns uppgift hon har allt för viktiga politiska kontakter och hon vet att det går att luras till en viss gräns även i Sverige.
Därför togs skillsmässa ut i tid eftersom denna attack varit planerad i lång tid.
På sådant vis kunde hon och hennes kumpaner prisa gud och fira attacken mot hundarna medans hon sammtidigt med trovärdighet kan kabla ut bulitiner till Aftonbladet om hur och hennes dotter tagit avstånd mot Safias ex för att han var "extrem".
Och när lugnet lagt sig som vanligt vara rådgivare till svenska riksdagen i frågor om Islam.
Skrattretande är ordet.
Citera
2010-12-30, 12:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Ja Säpo kan verkligen sitt jobb....

Munir Awad berättade senare för SvD:

–Slagen, sparkarna, försöken att strypa oss. Andra förhördes nakna, utsattes för skenavrättningar. De kände väl hat mot oss för att vi var muslimer.

–Vi vet att Säpo fick hem oss och jag är tacksam.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ud...an_3521775.svd
Citera
2010-12-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faxtal
Polisen kanske använder sig av infiltratörer? Precis som de gör med MC gängen i Sverige.

Och hur kommer dom fram till vilka dom ska infiltrera då? Hur hitta dom dessa 3 "svenskarna" bland alla andra i sverige.
Citera
2010-12-30, 12:48
Medlem
Stålverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik123456789
Finns det någon juridikkunnig som vet vad dessa herrar riskerar för straff?

Förberedelse eller stämpling till terroristbrott beroende på vad polisen har. I Sverige kan de teoretiskt dömas till mångåriga fängelsestraff men 4 år som somalierna i Göteborg fick för stämpling är en utgångspunkt. I Danmark har jag ingen aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in