Läs dessa rader och fundera på vad han gör i området. Ur Aftonbladet.
”Sahbi Zalouti, från Stockholm, greps i Baluchistan-provinsen i Pakistan i början av augusti och fördes till fängelset i staden Quetta.
Han reste runt för att träffa andra muslimer och sprida information om islam.
På resan blev hans ryggsäck stulen med id-handlingar, visum och pass.
– Brottsrubriceringen är illegal inresa. Han blev dömd den 29 augusti och fick böter som kunde omvandlas till tio dagars fängelse, säger Boris Vasic på UD:s pressavdelning.”
Har ni tänkt på hur alla som grips så fort de kan vill bli utvisade ”hem” till Sverige igen?
Justitieminister Beatrice Ask (M) skriver i en kommentar till TT att dagens händelse är en bekräftelse på att den internationella terrorismen berör Sverige.
Nu får vi bara hoppas att de nya svenskarna börjar med terror mot SVT, TV4, Aftonhoran och Expressont eller varför inte en politiker kongress , då kommer kanske landsförrädarna att vakna och vi kan slänga ut terrorist-svinen en gång för alla, en bomb på tex ett stort sosse möte skulle väcka många idioter som vill ta in terrorist-skiten och låta dem få livstids semester här
Ja, det var ju -igt tungt. Något lättare är väl svårt att hitta. Inte för att man ska underskatta kulsprutepistoler, tvärtom, men särskilt tungt är det inte. Sedan kan man ju fundera på vad ljuddämparen skulle vara bra för.
Hur lyckades de gripa dem innan dådet? Jag menar, hur svårt kan det egentligen vara att göra en terrorattack?
Skriver de på sina facebook-statusar typ "Danmark nästa bröder! boom boom boom!;PP;p;PP;pp;PPp" ?
Jag menar, om jag skaffar mig ett vapen, drar ihop typ 2 andra killar, kilar ner till Centralen och börjar skjuta hej vilt - inte skulle säpo kunna veta om det i förväg?
Eller varför inte bara göra en bomb av fyrverkerier, släng i spik och blyhagel, ställa mig på en biograf/buss/station/krog/kyrka/flygterminal (innan incheckningen är det ju massor med folk tätt inpå varandra i köer) och spränga mig själv? Var någon stans blinkar det hos FRA och Säpo då?
Det jag försöker säga är att alla dessa terrorister nyligen har ju hur kassa som helst. Totalt hjärndöda och verkligen dåliga på att terrorisera.
Tur för dem att vita människor inte väljer att spränga sig själva (än?) i första bästa moské. För då tror jag nog att vi skulle åstadkomma mer än en bortsprängd mjälte.
EDIT: Och dessa terrorist-utbildningar i mellan-östern? WTF? En snabb googling och lite surfande på Kemi och Pyroteknik på Flashback klarar man ju av ett mindre zombie-anfall.
Litet undrar man ju om det finns en koppling till Helena Benaoudas dotter med tillbehör, som som bekant också varit i Pakistan m fl paltser av intresse.
Det vore kul att sitta med när Fredrik Reinfeld träffar sina danska kollegor och diskuterar det ökande hotet från muslimska självmordsbombare och massmördare i allahs namn boende i Sverige.
Reinfeldt:
-- Det är en verksamhet av oönskat slag om svenska medborgare mejar ner folk i Köpenhamn med maskingevär.
-- Sveriges regering manar till lugn, detta är inte rätt tillfälle att ställa grupp emot grupp.
-- Vi svenskar manar till samförstånd mellan alla grupper oavsett ursprung och religion
-- Oacceptabelt, men det absolut viktigaste just nu är att inte dra förhastade slutsatser.
-- Vi varnade för detta före valet. Nu, med SD i riksdagen är vi där.
Vänner till honom har varit i kontakt med svenska ambassaden som har försökt på alla nivåer att få Zalouti utvisad till Sverige, enligt ambassadören i Islamabad.
Svenska ambassaden jobbade alltså stenhårt på att få "hem" kräket 2009.
Det är tur för oss att terroristerna inte är särskilt duktiga på det de gör.
nej dom är ju enormt kassa, alla förutom har blivit gripna innan å den som kom undan sprängde bara sig själva, vilka jevla nOObs vid ett ev. inbördeskrig behöver vi icke oroa oss.
jmf med hur länge korsriddarna kunde hålla de på stången trots de var betydligt färre, å det på bortaplan...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!