2010-12-29, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Någon som sitter på information om vilka de gripna är?

Flera st verkar ju ha kommit från Stockholm?
Om insatsstyrkan varit inblandad vid gripandet här hemma så borde någon ha sett nåt?

precis, nå'n måste sett nå't utöver det vanliga...

Pratar vi norra eller södra Sthlm?
Citera
2010-12-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
men bra!

Är det så vi ska samarbeta, nordiska länder emellan? Danska regeringen lär ju bli jätteglatt överraskade över det uttalandet

Men för fan, hela operationen, sen månader tillbaka, var ju ett samarbete mellan SÄPO och PET. Så danskarna har sagt ja till detta förfarande.. inte så att SÄPO minuterna efter ringer och säger hörru.. nu har ett par terrorister kommit till er.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UKFCTL
Vi visste om det hela tiden, i flera månader har vi haft uppsikt över dem. Vi visste att de skulle göra något i Danmark och hade uppsikt över dem. Vi hade t.o.m uppsikt över dem när de for iväg i går mot Danmark. Vi ville inte göra något eftersom det inte förestod något hot om brott i Sverige. Vi visste att de var beväpnade och hade allt med sig i bilen. Vi visste men ville inte meddela svenskarna eller för den delen danska befolkningen om vad som stod på lut.

Det var i stort den svenske SÄPO polisen sa.
Mitt omdömme. FY FAN.

Men hur tänker du nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Man väntar så länge som möjligt för att få tag på alla lymlar. Det sänker heller inte eventuellt straff.
Hårdare straff i Danmark?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UKFCTL
Vi visste om det hela tiden, i flera månader har vi haft uppsikt över dem. Vi visste att de skulle göra något i Danmark och hade uppsikt över dem. Vi hade t.o.m uppsikt över dem när de for iväg i går mot Danmark. Vi ville inte göra något eftersom det inte förestod något hot om brott i Sverige. Vi visste att de var beväpnade och hade allt med sig i bilen. Vi visste men ville inte meddela svenskarna eller för den delen danska befolkningen om vad som stod på lut.

Det var i stort den svenske SÄPO polisen sa.
Mitt omdömme. FY FAN.

Jag tror SÄPO vet vad de gör, som sagt så blir bevisläget bättre. Hade de gripits tidigare i Sverige hade säkert eventuella straff blivit lägre samt färre personer gripna, det var bra att de väntade med gripandet.
Citera
2010-12-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Men för fan, hela operationen, sen månader tillbaka, var ju ett samarbete mellan SÄPO och PET. Så danskarna har sagt ja till detta förfarande.. inte så att SÄPO minuterna efter ringer och säger hörru.. nu har ett par terrorister kommit till er.

Nej, jag var lite snabb på tangenterna där innan... försökte editera mitt inlägg, men tråden verkar vara under uppstädning
Citera
2010-12-29, 17:26
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
men bra!

Är det så vi ska samarbeta, nordiska länder emellan? Danska regeringen lär ju bli jätteglatt överraskade över det uttalandet

Dom sammarbetade hela tiden. Det handlar om att vänta ut brottslingarna så länge som möjligt för att få så mycket bevis som möjligt.
Citera
2010-12-29, 17:27
Medlem
Minst 200 islamster i Sverige som är benägna att begå terrorhandlingar enligt Säpo.

Nu finns det bara minst 196 kvar!
Citera
2010-12-29, 17:27
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanneKj
Hårdare straff i Danmark?
Den danska politi slår iaf hårdare rent fysiskt med batong då de vågar ge vad de har.

Citat:
Ursprungligen postat av McNulty
"Vilken religion har gärningsmännen?" frågar en dansk journalist på PK:n. Undrar jag också...
Hade du läst tråden, och Politiken hade du vetat.
Citera
2010-12-29, 17:28
Medlem
Folkskyggs avatar
Aftonbladets rubriker...

"Svenskar greps för terrorplan" är huvudrubriken, men värst är nog precis under: "TV: Här grips svenskarna", de har ju precis ovanför poängterat att det är "svenskar", varför inte nu benämna de som terrorister?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Minst 200 islamster i Sverige som är benägna att begå terrorhandlingar enligt Säpo.

Nu finns det bara minst 196 kvar!
Tror snarare det är det tredubbla. Minst. Säpos rapport ger jag inte mycket för.
Citera
Medlem
Trinnits avatar
Det här kommer inte att vara populärt bland de invandringskritiska danskarna, att "svenska" invandrare berikar danmark. Danskarna har röstat fram folkepartiet för att slippa islamistisk fundamentalism, så kommer galningarna över från Sverige istället.

Jag gissar dessutom att de redan invandringskritiska skåningarna bryr sig mer om ett attentat i Köpenhamn än i Stockholm. Ska bli spännande att se vad det här har för effekter på skåne och relationerna i öresundsregionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in