Citat:
Ursprungligen postat av Grimgor
Förstår dig, har lite samma tankesätt jag också att om man ska göra något så ska man göra det bra
Går ju åt ganska mycket pengar till en cykel och alla annan utrustning också men där har du ju nya mål ifall skidträningen börjar kännas seg efter du genomfört vasaloppet. Vet inte om du skrivit det nånstans men har du redan kollat in några seeding-lopp inför VL 2012?
Japp, det är en bra poäng. Det kommer säkert uppstå en viss tomhet efter VL. Då har jag ju alltid Birken iofs, men om jag ska lösa den bra måste jag nog tappa 10kg, annars fixar jag inte stigningarna. Kan iofs vara lämpligt om jag ändå ska springa LL i framtiden.
Jag ska börja sätta mig in i cykling iaf, och känna om det kan var något. Men jag kommer nog fastna om jag börjar, det är ju en materialsport. Desto mer prylar att pula med, desto roligare.
När det gäller seedinglopp så har jag ju ett litet dilemma. Jag fattade inte att det skulle bli ett sådant tryck på vasan, så jag tokmissade köp av startplats. Jag har fixat en ÖS-måndag som backup, men jag håller koll på marknaden och försöker knipa en "riktigt" startplats. Jag hoppas att detta ska ordna sig. Men ett seedinglopp kan jag ju köra ändå, även om det skulle skita sig. Det blir nog ett i Sverige isåf, banprofilerna på de tillåtna loppen i Norge är inte optimala sett till stakning.
Har du nåt att rekommendera på rak arm? med lämplig banprofil. Jag har funderat lite på Värmdöloppet.
Edit: Sthlm kanske inte är så klyftigt om man siktar på snösäkerhet