2018-06-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worio
Nn som vet vad det var fr stamp/stamps p kilo paketen frn 1.5 ton beslaget? dom 9 kilona som "hittades" i gteborg tror jag minns att det fanns det 3 olika stamps och som dom pstod skulle blivit kvarglmt av en strre transport

Det intressanta r att bilderna p de 9 kilona var kakor med stamps, bla en "pumalogotyp" enligt beslagsprotokollen. Men frn uppdrag gransknings reportage visades psar med pulver hos NFC.
Det brukliga r vl att NFC tar sm bitar och testar, inte krossar kakorna helt till pulver?

Mrkligt at reportern inte frgade varfr bilderna frn beslaget och dessa psar med pulver sg s olika ut?
Senast redigerad av freddell 2018-06-10 kl. 10:29.
Citera
2018-06-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddell
Det intressanta r att bilderna p de 9 kilona var kakor med stamps, bla en "pumalogotyp" enligt beslagsprotokollen. Men frn uppdrag gransknings reportage visades psar med pulver hos NFC.
Det brukliga r vl att NFC tar sm bitar och testar, inte krossar kakorna helt till pulver?

Mrkligt at reportern inte frgade varfr bilderna frn beslaget och dessa psar med pulver sg s olika ut?

Jag undrar hur mnga olika "Stamps" det fanns p 1.5 ton beslagat, jag skulle gissa p att hela beslaget s finns det bara 1 logo och nr du sen d har 3 logos p en size p 9 kilo s vcker det mina gonbryn direkt.
Citera
2018-06-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Att de inte tog upp i svt att SSI var 20 man p plats, och att det blev osmja dem emellan tydligen. De var 4 st 5-manna grupper frn olika stder. Det blev iaf s att man tog in agenter frn Finland fr att spana p en av dessa svenska grupperna

Det finns ju inget slut p det sjuka i denna soppan.
Och kllan till detta har du googlat?
Citera
2018-06-12, 14:52
Medlem
Totalt anvndes 20 SSI-agenter.
5 frn Rikskrim, 5 frn Stockholm, 5 frn Malm och 5 frn Gteborg.

Det framkom eftert att det uppsttt en spricka i gruppen, folk beskylldes fr att ha varit fr fulla I tjnst, andra fr att ha gnat sig t lyxkonsumtion p polismyndighetens bekostnad.

Nr sjlva sprickan I gruppen var ett faktum s var det fr att Stockholm och GBG inte drog jmnt med Rikskrim och detta ledde till en ohllbar situation. Man brjar brka om ganska triviala saker men det fr nd s allvarliga konsekvenser s man brjar bedriva spaning mot de egna.

Man plockar in agenter frn Finland som i hemlighet ska vervaka detta
Citera
2018-06-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Jag fick d springa p rullband 1h om dagen, s motion kan man f. ven i trtbiten kan man g. Jag vill inte f det att lta som en solsemester men det finns vrre platser att sitta frihetsbervad p. Det ses ju som tortyr i mngas gon. Man mste vara extremt psykisk stark fr att klara 3 r med restriktioner s som JN o MA. Mauritz kanske hade tappat tnderna oavsett hktning, vem vet.

Vad jag frsttt s r det D-vitaminbrist som gjort att Mauritz tappat tnderna och det r ingen nyhet att svenska hkten och anstalter har sdan frvaring att D-vitaminbrist r mycket vanligt.
Citera
2018-06-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vad jag frsttt s r det D-vitaminbrist som gjort att Mauritz tappat tnderna och det r ingen nyhet att svenska hkten och anstalter har sdan frvaring att D-vitaminbrist r mycket vanligt.

Uppenbarligen kan det frekomma. Men mycket vanligt r det knappast. I s fall skulle det slagits larm.
Citera
2018-06-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Uppenbarligen kan det frekomma. Men mycket vanligt r det knappast. I s fall skulle det slagits larm.

Jag hvdar motsatsen. Att det sen skulle slagits larm om det menar jag inte stmmer. Det r knt men man struntar i det och det r inte heller intressant fr media.

Problemet har ptalats sedan de skapade Fenix bunkrarna 2008. Det stmmer inte att det inte r vanligt helt enkelt. Lngtidhktade och isolerade samt bunkerplacerade har i stort sett samtliga D-vitaminbrist.
Citera
2018-06-12, 21:48
Medlem
Han r den som varit hktad lngst i Sveriges historia. Det kanske spelar in.
Citera
2018-06-12, 22:05
Medlem
Citat:
Han r den som varit hktad lngst i Sveriges historia. Det kanske spelar in.

Faktiskt r han inte det hur sjukt det n lter. En av herrarna frn Sdertljenrverket har rekordet.

Men lng tid r det och vad gller isolering s r det mnga som har de tiderna. Bunkerplaceringarna r tex s. Dr har en hel del spenderat betydligt lngre tider
Citera
2018-06-12, 22:06
Medlem
Citat:
Faktiskt r han inte det hur sjukt det n lter. En av herrarna frn Sdertljenrverket har rekordet.

Men lng tid r det och vad gller isolering s r det mnga som har de tiderna. Bunkerplaceringarna r tex s. Dr har en hel del spenderat betydligt lngre tider
Vem frn SN har varit hktad I 4 r?
Citera
2018-06-12, 23:51
Medlem
Citat:
Vem frn SN har varit hktad I 4 r?

P3t3r L@hdo
Citera
2018-06-12, 23:53
Medlem
Citat:
P3t3r L@hdo
Nej. Jag minns tom hans frhr, det var han som brjade prata ut med plitarna och blev lite psykiskt sjuk.

Men han satt inte i 4 r.

"Mauritz Andersson r namnet p den man som lngst suttit hktad i svensk kriminalhistoria. Fyra r har han tillbringat p hktet varav tv r och fyra mnader av dem i isolering"

https://nyheter24.se/debatt/783792-h...das-som-straff
Senast redigerad av xtroverto 2018-06-12 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in