2018-06-09, 19:28
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Kul att ngon reagerar. Folk bry sig inte.
Dom har fullt upp med sina egna vrdelsa liv. Martinique r ju rtt svar och jag ber om urskt fr min dliga humor nr jag druckit.

Eller s r folk djupt okunniga.

Fortsatt trevlig kvll!
Citera
2018-06-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det r vl nd rakit vi talar om? Inte brist p c-vitamin, utan d-vitamin. Den kan man tillgodose sig av via solljus, fet fisk eller i tablettform.
Vanligt bristsymptom i vuxen lder r just tandlossning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rakit

Rtt. Men solljuset i Sverige ger inte d-vitamin efter september? Beroende p var du befinner dig. Sedan behver du ju inte ens ha tillgng till sol bara fr du har en timme om dagen ute. D- och C- vitamin r bda viktigt fr att behlla tnder/benstomme och ett starkt immunfrsvar. Om vi pratar tnder s skter D-vitamin bla om tndernas och fr den delen skelettet. C-vitamin r fr tandkttet och immunfrsvar bla.

Kapten klagade ju p alla dessa saker jag nmner s nog r kriminalvrden skyldig hr. Sk i mnet och det kommer bli lttare att frst hur den mnskliga kroppen fungerar.
Citera
2018-06-09, 19:55
Medlem
macdress avatar
Citat:
Jag frstr hur tnker. Men om man har brist p sommarsol i Sverige mste man ha d-vitamin i maten eller i form av tabletter. C-vitamin behvs ocks i form av apelsin. Dessutom mste man ju frst att en ldre kropp har svrare att uppta nringsmnen.

Kosten i hktet r inte avsedd fr att vara komplett och det r ett straff i sig och jag r otroligt besviken p att man kr denna form av dubbel- och trippelbestraffning. Det r under vrdigheten fr en mnniska. Psykopater gr s hr. Det r ovrdigt 2018.

Jag satt hktad i 5 mnader med restriktioner och har fr mig att frukt fanns att handla p kiosklistan, fanns ven olika nypon- och fruktsoppor. Maten var ver all frvntan, vet ej om det r olika frn hkten till hkten.

Tror nog mycket berodde p hans lder. Han kanske bara valde att vara ute under en ciggpaus och inte hela timmen.

Sedan bjd de p frukt p kvllen.
Senast redigerad av macdres 2018-06-09 kl. 19:59.
Citera
2018-06-09, 20:01
Medlem
Citat:

Man kan ju undra varfr Kapten var positiv till en utlmning till Sverige fast den franska klagare vgrade?

har du inte fel dr? Svitt jag minns s r det dom hr nio kilon kokain hittades och att det var anledningen till utlmningen? Var det inte s klagaren gjorde? Annars skulle vl inte dom dr nio kilo hittats verhuvudtaget och MA varit ute p sjn redan nu?
Citera
2018-06-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Kapten muckar vl om ngot r...han r nog p ppen anstalt nu, och kan sola sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jaa, fr Falks brottsoffer var det ngon som 24/7 i 3 r eftert pminde dem om att de minsann var brottsoffer. Klart jmfrbart!

Och Andersson fick skrbjugg i hktet. "Trots" att man vet vad som orsakar det och "trots" att det finns rastgrdar och "trots" att man vet vad vitaminer gr.
Och allts fylkas rtggen dr. De jurister som r hedersmn gnar sig t andra saker.

P.S.
ppet brev till kammarklagare Karin Bergstrand (2014-06-03)

Du r vldigt nra sanningen i detta fall.
Sker du vidare kommer det bli vrre.
Det finns ingeting olagligt som kan bevisas om vi bortser frn dessa 1291 kilogram kokain. 70 balar med 20 stycken enkiloslimpor blir till 1.291 ton
Frst 1,4 ton och sedan krympte det fr att passa 9 kilo kokain p bten Gloria som lg i Gteborgs hamn. Intressant.
Citera
2018-06-09, 20:14
Medlem
Handla?
Kapten Mauritz satt ju ngra r i hktet, vem hjlpe honom?

Man mste kunna f full kost utan att handla? Mnskliga rttigheter, om du frgar mig?

Sedan har du ju rtt i att det r svrare
fr ldre att tillgodose sig all kost osv.
Men det r ju ingen nyhet och kriminalvrden mste ju ta sitt ansvar?

Kanske jag r helt dum i huvudet men man kan inte bestraffas odmda mnniskor i hktet genom dlig kost och motion. Inte ens dmda. Omnskligt?

Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Jag satt hktad i 5 mnader med restriktioner och har fr mig att frukt fanns att handla p kiosklistan, fanns ven olika nypon- och fruktsoppor. Maten var ver all frvntan, vet ej om det r olika frn hkten till hkten.

Tror nog mycket berodde p hans lder. Han kanske bara valde att vara ute under en ciggpaus och inte hela timmen.

Sedan bjd de p frukt p kvllen.
Citera
2018-06-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
har du inte fel dr? Svitt jag minns s r det dom hr nio kilon kokain hittades och att det var anledningen till utlmningen? Var det inte s klagaren gjorde? Annars skulle vl inte dom dr nio kilo hittats verhuvudtaget och MA varit ute p sjn redan nu?

Du vet att det var ett tag sedan osv..
S fritt mot mitt dliga minne och med reservation fr att jag missade ngot d eller nu.

Franska klagaren vgrade ju slppa Kapten Mauritz till Sverige eftersom han tyckte att det "saknades koppling till Sverige "

D flyger ju Karin och Gran till Martinique fr att vertyga klagare. Dr r ju kapten positiv till en utlmning till Sverige. Vad hade han rk dr r ju lite av en gta?
Mauritz blir allts kvar.

Vl hemma beslutar ju Karin om en husrannsakan i bten Gloria i Gteborgs hamn och polisen Gran Wall ker ned samma kvll och "hittar" dessa 9 kilo kokain som "matchar" 1291 kilogram kokain p Martinique och den franska klagaren ger med sig...
Citera
2018-06-09, 20:27
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Man kldde antagligen ut ngon. Om nu vederbrande var polis, finns ju mjligheten att ven han var duperad av svenska snuten och att han var en riktig diamantsnubbe.

Men av ca 15 miljoner judar s kanske det r ca 20% som kan prata jiddish. Och att kunna jiddish r inte detsamma som jude och tvrtom. De flesta judar kan inte prata jiddish.

Edit: jvligt smart av han SSI-gubben att ha en cylinder runt halsen, en sn dr liten som man brukar ha kox i. En dossr. Dr kan mnga ha sluntit med tungan och frgat honom efter kox p fyllan. Plus att han hade diamanter dr s han hade inte gjort bort sig om nn hade frgat och han visat.

Smart som fan.

Hasidim kan prata Yiddish, utan tvekan. I motsats till mnga andra judar hller de kvar vid att Hebreiska r ett heligt sprk som inte br anvndas i dagligt tal, varfr de r starka fresprkare av just Yiddish.

Sedan var det nog inte kta diamanter de hade dr i. Jag tvivlar p att ens en trnad person hade sett skillnad p diamanter och kubisk zirconia om de visas lite snabbt frn hll i en sdan dr situation.
Citera
2018-06-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Hasidim kan prata Yiddish, utan tvekan. I motsats till mnga andra judar hller de kvar vid att Hebreiska r ett heligt sprk som inte br anvndas i dagligt tal, varfr de r starka fresprkare av just Yiddish.

Sedan var det nog inte kta diamanter de hade dr i. Jag tvivlar p att ens en trnad person hade sett skillnad p diamanter och kubisk zirconia om de visas lite snabbt frn hll i en sdan dr situation.

D kanske du kan delge lsarna om hur stor chansen r att riktiga diamanthandlare brjar gra affrer med svenska muppar?
Citera
2018-06-09, 20:44
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
D kanske du kan delge lsarna om hur stor chansen r att riktiga diamanthandlare brjar gra affrer med svenska muppar?

Jag skulle sga att polisen r extremt inkompetent. De tar random scen frn random Hollywood-film och tnker sig att de skall kunna lura in ngon att de r ngon form av toppkriminella *facepalm* Tag bara det att de vljer att kl ut sig till en Hasid som skall spela kriminell diamanthandlare, frutom att det grnsar till antisemitism, s r det en sdan stereotyp att jag inte vet om jag skall skratta eller grta.
Citera
2018-06-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag skulle sga att polisen r extremt inkompetent. De tar random scen frn random Hollywood-film och tnker sig att de skall kunna lura in ngon att de r ngon form av toppkriminella *facepalm* Tag bara det att de vljer att kl ut sig till en Hasid som skall spela kriminell diamanthandlare, frutom att det grnsar till antisemitism, s r det en sdan stereotyp att jag inte vet om jag skall skratta eller grta.

Tack fr det rliga svaret. Jag vet inte heller om jag ska skratta eller grta. Tyvrr lutar det mot det senare.
Jag hller med dig om antisemitism dels fr nidbilden av judar samt fr serisa diamanthandlare kper inte lsa diamanter utan dokumentation.
Aldrig. Jag har hrt serisa historier om hur "handlare" har blivit bannlyst pga oseris handel med delstenar.

Nu ska vi vl inte ge polis eller andra myndigheter fr mycket tips men det sista dom borde gra r att leka affrsmn ifrn olika etniska grupper.
Citera
2018-06-09, 21:08
Medlem
macdress avatar
Citat:
Handla?
Kapten Mauritz satt ju ngra r i hktet, vem hjlpe honom?

Man mste kunna f full kost utan att handla? Mnskliga rttigheter, om du frgar mig?

Sedan har du ju rtt i att det r svrare
fr ldre att tillgodose sig all kost osv.
Men det r ju ingen nyhet och kriminalvrden mste ju ta sitt ansvar?

Kanske jag r helt dum i huvudet men man kan inte bestraffas odmda mnniskor i hktet genom dlig kost och motion. Inte ens dmda. Omnskligt?

Jag fick d springa p rullband 1h om dagen, s motion kan man f. ven i trtbiten kan man g. Jag vill inte f det att lta som en solsemester men det finns vrre platser att sitta frihetsbervad p. Det ses ju som tortyr i mngas gon. Man mste vara extremt psykisk stark fr att klara 3 r med restriktioner s som JN o MA. Mauritz kanske hade tappat tnderna oavsett hktning, vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in