2018-06-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Nej. Jag minns tom hans frhr, det var han som brjade prata ut med plitarna och blev lite psykiskt sjuk.

Men han satt inte i 4 r.

Skiter i vad han gjorde. Vi pratar hktestid och du har fel.

https://www.lt.se/artikel/stockholm/...ngst-i-sverige
Citera
2018-06-13, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Skiter i vad han gjorde. Vi pratar hktestid och du har fel.

https://www.lt.se/artikel/stockholm/...ngst-i-sverige
Mauritz satt 4 r och ca 3 mnader. Jag r inte hemma nu men jag ska ta fram vem som satt lngst.

Jag har sett att man I ex MAs fall ofta sger/skriver att han r den som suttit lngst och s kommer detta "utan ngon lagakraftvunnen dom".

Likvl finns det tydligen inte s mnga artiklar/kllor som nmner P3t3r, och det r ju nstan ett lika uppmrksammat fall.

Det som ocks verkar konstigt r varfr ingen av de andra i Tlje suttit lngre, tminstone lngt ver 3? Det mste de vl ha gjort. nd str det att JF var den som suttit lngst, efter MA. CA 3.5 r.

Men oavsett s r PL ett bra exempel p det vi var inne p, skador som kan uppst p s brutalt lnga hktningar.

Ja man fr sin timma i trtbiten, och man fr trna. Man kan f ha en trningscykel I cellen, om ingen annan vill ha den och det r utanfr trningstider gr vriga.

Kosten r okej, allts sammansttningen. Ofta frukt till maten. Hur mnga ter en frukt till varje ml p utsidan? Finns ven frukt att kpa i kiosken.

Men MA drabbades av brist p D-Vitamin.

Och PL r nog den som jag minns har blivit totalt sndertrasad mentalt. Han fick psykoser och det r drfr jag minns det. Frmodligen vrre skador n MA.
Citera
2018-06-13, 10:07
Medlem
Citat:
Testa och se om du hittar det.
Du anvnder google som alltid och sedan tror att du r med gnget. Din supernolla
Citat:
Han r den som varit hktad lngst i Sveriges historia. Det kanske spelar in.
Nej!
Citera
2018-06-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Du anvnder google som alltid och sedan tror att du r med gnget. Din supernolla

Nej!
Lnka det frn Google d
Citera
2018-06-14, 23:41
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Skulle Mauritzon ha rkat glmma kola fr 30 miljoner? Du tror inte att sljare och kpare skulle saknat dem?
N. Nu lser du konstigt. Det har jag inte skrivit ngonstans.
Vad jag menar r att de kilon som fanns p bten nr de hggs, r troligen inplanterade av polisen.

Och ja, som flera ppekat. ven om du skickar 600 kilo kokain s skulle det mrkas om nn snodde 6 kilo av det!!!
Citera
2018-06-15, 00:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
N. Nu lser du konstigt. Det har jag inte skrivit ngonstans.
Vad jag menar r att de kilon som fanns p bten nr de hggs, r troligen inplanterade av polisen.

Och ja, som flera ppekat. ven om du skickar 600 kilo kokain s skulle det mrkas om nn snodde 6 kilo av det!!!
Som jag har frsttt det s planterade man inte ens ngot kokain p bten i Gteborg. Det var vl bara ett helt phittat beslag.
Citera
2018-06-15, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag har frsttt det s planterade man inte ens ngot kokain p bten i Gteborg. Det var vl bara ett helt phittat beslag.
Precis, det var det. Det gr det n sjukare. Hade man tminstone haft lagt dit kola s hade inte frsvarssidan kunnat ta dit en tullhund och den inte ens reagerade.

Kruxet med att om de skulle lagt dit det hade blivit nr de behvt lmnat in det, d hade polisen i GBG sett det, kanske analyserat det sjlva. Man hade kunnat fastsl nnu skrare att det var annat kox d. ven hos NFC. Nu fanns det inget och man kan skylla p massa saker, men det blir inte lika illa men knappast bra fr det.
Citera
2018-06-15, 07:40
Medlem
Vilket fall. klagaren verkar vara den strsta skurken totalt empatils med storhetsvansinne och kass lgnerska.

Det r ju dock lite komiskt att nr Svenska rttsvsendet och Polisen ska leka James Bond och MI6 slutar det med total pannkaka vem hade kunnat ana haha historian med judegubben och diamanterna fr mig och fundera hade de hittat en riktig judegubbe eller var det en av SSIagenterna som kltt ut sig? vet inte vilket av svaren som r bisarrast

r Jonas och hans moster p ngot stt slkt med gamla knarklegenden Broman frn Sandhamnsligan med tanke p hennes efternamn?

r Mauritz och hans kvinna fortfarande ett par?

Och vem var gubben som tog livet av sig och tog han verkligen livet av sig eller blev han undanrjd

Som nn annan frgade hur gick Kokainet frn kakor till pulver? var det ens kokain som dem visade fr SVT

Knns som SVT ltt skulle kunna klmma ur ngra timmar mer ur detta mne

Funderar p skriva ett brev till Mauritz och nska han god lycka vidare i livet verkar inte vara en dlig person ven fast han hamnade i denna knarkhrvan, r det ngon hr p flashback som knner ngon som drar kokain ofrivilligt? det r ett frivilligt val att knarka.
Citera
2018-06-15, 14:46
Medlem
Jag fattar inte hur de rknar i SVT programmet Operation Playa.

Hur i helvete fr de 9kilo till att va vrt minst 30millar?

Det r inte ens vrt 10millar p gatan om man skulle slja det gram efter gram.

Hur fan rknar dom egentligen ?!
Citera
2018-06-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Jag fattar inte hur de rknar i SVT programmet Operation Playa.

Hur i helvete fr de 9kilo till att va vrt minst 30millar?

Det r inte ens vrt 10millar p gatan om man skulle slja det gram efter gram.

Hur fan rknar dom egentligen ?!
att kokset i hans bt var jvligt rent och sen bankas duktigt innan frsljning?
Citera
2018-06-16, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg
att kokset i hans bt var jvligt rent och sen bankas duktigt innan frsljning?
Jo iofs, de var vl hmtat direkt frn Colombia eller hur de nu va?

Men hur mycket tror du att de bankar det?
Omjligt att de bankar det s att vrdet blir mer n 3 gnger s mycket.
Visst att det som sm becknare sljer ligger p 20% , men nr det r s stora paket som dom hr sljer r det fan omjligt att dom bankar det till 20-30%.

D kan ju inte dom andra banka ut det ngot mer...
Citera
2018-06-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Jo iofs, de var vl hmtat direkt frn Colombia eller hur de nu va?

Men hur mycket tror du att de bankar det?
Omjligt att de bankar det s att vrdet blir mer n 3 gnger s mycket.
Visst att det som sm becknare sljer ligger p 20% , men nr det r s stora paket som dom hr sljer r det fan omjligt att dom bankar det till 20-30%.

D kan ju inte dom andra banka ut det ngot mer...

Skulle sga rent frutom slaggprodukter tror inte dom bankar de men dom r nog inte s noggranna med slaggen frn tillverkningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in