Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Skiter i vad han gjorde. Vi pratar hktestid och du har fel.
https://www.lt.se/artikel/stockholm/...ngst-i-sverige
Mauritz satt 4 r och ca 3 mnader. Jag r inte hemma nu men jag ska ta fram vem som satt lngst.
Jag har sett att man I ex MAs fall ofta sger/skriver att han r den som suttit lngst och s kommer detta "utan ngon lagakraftvunnen dom".
Likvl finns det tydligen inte s mnga artiklar/kllor som nmner P3t3r, och det r ju nstan ett lika uppmrksammat fall.
Det som ocks verkar konstigt r varfr ingen av de andra i Tlje suttit lngre, tminstone lngt ver 3? Det mste de vl ha gjort. nd str det att JF var den som suttit lngst, efter MA. CA 3.5 r.
Men oavsett s r PL ett bra exempel p det vi var inne p, skador som kan uppst p s brutalt lnga hktningar.
Ja man fr sin timma i trtbiten, och man fr trna. Man kan f ha en trningscykel I cellen, om ingen annan vill ha den och det r utanfr trningstider gr vriga.
Kosten r okej, allts sammansttningen. Ofta frukt till maten. Hur mnga ter en frukt till varje ml p utsidan? Finns ven frukt att kpa i kiosken.
Men MA drabbades av brist p D-Vitamin.
Och PL r nog den som jag minns har blivit totalt sndertrasad mentalt. Han fick psykoser och det r drfr jag minns det. Frmodligen vrre skador n MA.