2010-12-28, 21:09
Medlem
franges avatar
Instämmer. Har själv gått på den minan, och bekanta som gjort samma sak.

Jo - brudjävlarna luktar ändå häst även om de duschat i en halvtimma efteråt. Deras jävla ridkläder luktar inte bättre utan tar med stanken in i lägenheten.

Och detta tjat - detta eviga tjatande - om deras jävla hästar.

Sen vad det faktiskt kostar att ha - och hålla på med - hästar är i det närmaste skrämmande. Hon skulle köpa en ny sadel en gång, jag hängde med till Sharpman eller vad fan det nu var - och bara en sadeljävel kostar minst tiotusen spänn. Den hon absolut skulle ha låg en bit över tjugo, och det var långt ifrån någon sorts värstingsadel. Givetvis skulle ju jag vara med och betala på den kakan, tyckte hon.

Och detta evinnerliga resande framochtillbaka, med hästsläp och allt vad det var, var inte direkt bättre. Eftersom jag hade en bil som var ganska lämpad som dragbil var det ju alltid den hon skulle ha, sen luktade den biljäveln häst trots grundlig rengöring...
Citera
2010-12-28, 21:19
Medlem
Widilinskis avatar
Haha! Been there!
Citera
2010-12-28, 21:27
Medlem
gggannas avatar
Hästtjejer är så jävla läskiga. Min lillasyster är det, hon har dock lugnat ner sig avsevärt, men fy fan för de tjejer jag träffat på som hon lärt känna genom stallet. Jag fattar ärligt talat inte hur de tänker, aldrig att jag skulle vilja hålla på med ett illaluktande, stort och fult djur som kostade flera tusen i månaden bara för att kunna skumpa runt på det några timmar i veckan.
Vi mc-tjejer är bättre, oss kan man iaf prata med. Dessutom har jag hört att vi är rätt vilda i sängen också. Iaf jag...

...nu saknar jag min ducati som står i farsans garage (gratis!) under vintern...
Citera
2010-12-28, 21:38
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggganna
Hästtjejer är så jävla läskiga. Min lillasyster är det, hon har dock lugnat ner sig avsevärt, men fy fan för de tjejer jag träffat på som hon lärt känna genom stallet. Jag fattar ärligt talat inte hur de tänker, aldrig att jag skulle vilja hålla på med ett illaluktande, stort och fult djur som kostade flera tusen i månaden bara för att kunna skumpa runt på det några timmar i veckan.
Vi mc-tjejer är bättre, oss kan man iaf prata med. Dessutom har jag hört att vi är rätt vilda i sängen också. Iaf jag...

...nu saknar jag min ducati som står i farsans garage (gratis!) under vintern...

Är du singel?
Citera
2010-12-28, 22:00
Medlem
direktörns avatar
Äsch så farliga är dem inte. Låt töserna ha en hobby. Det är bara bra för båda parter.
Citera
2010-12-28, 22:19
Medlem
Coffeeaddicteds avatar
Tjejen vill rida hästen.
Du vill äta hästen.

Låt hon ha en häst i 6 månader. Sen plötsligt dör ( frasse, eller vad fan man döper hästar till ) i en "olycka". Om du har tur har häst adhd:en hos tjejen dämpats och hon glömmer sitt intresse i ca 10 år.
+ att du får käka hästen ( ditt primära mål, *check* )

10 år senare....

Tjej- jag tror jag ska börja rida igen.
Du- men älskling, du kommer ju ihåg hur det gick för Frasse...
Citera
2010-12-28, 23:43
Medlem
vadvilldumigs avatar
Alla som någonsin gått i skolan vet att hästtjejer oftast är snofsiga maror som dessutom luktar häst.
Citera
2010-12-29, 01:18
Medlem
Men snälla, var glad för att vissa tjejer har ett intresse (shopping, fika och umgås med kompisar är som bekant inga riktiga intressen). Tål ni inte lite hästlukt är ni ju inga riktiga män

Och ja, jag är själv hästtjej.
Citera
2010-12-29, 01:20
Medlem
fenylalanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dezi
Ett råd till alla killar som inte redan trampat på minan. Dejta aldrig en tjej som nämner häst den första veckan.

En hästtjej överreklamerar alltid sig själv. Hon får dig att tro att du just vunnit en Ferrari när du i själva verket fått en begagnad Opel med många mil som kräver alldeles för mycket underhåll.
Och hästen är givetvis er häst när det är dags för mat, täcke, skor osv. Givetvis ska du dessutom ställa upp och ta hand om er häst..... osv osv

Ni på FB som har hästtjej snälla dela med er så jag kan åtminstone känna att jag inte är ensam i helvetet

Fuck hästtjejer!

Har varit tillsammans med en häst-tjej i många år nu och har aldrig haft de problemen du nämner men hon är en jävel på att rida
Citera
2010-12-29, 03:37
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggganna

perfekt! jag kan vara din lilla bitch som sitter bakom, så kan vi ta en magpirrande åktur och stanna vid nån fin skog, så ska jag skala av det svettiga lädret på dig och barren och kottarna kommer du inte ens tänka på <3

TS ta ett moget sakligt snack med flickvännen och red ut det, skit i att starta kvinnohatande lynchmobber, det leder ingenvart.
Citera
2010-12-29, 04:27
Medlem
IronCrunchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LK100
inte riktigt min erfarenhet... inte efter de släpper lös den från greppet av ridbyxorna iaf. brukar ha en ganska mörad och skvalpig rumpa. O ja, det gäller även de som är tighta i övrigt, inte tjejen med en hållning som en säck potatis på hästryggen.

håller med TS i övrigt, fuck hästtjejer ... go ballettjejer däremot, där har vi creme de la creme av tjejer, mums

Det beror på, hästtjejer i tonåren brukar vara najs.
Citera
2011-01-25, 16:38
Medlem
Jag är hästtjej och är inte ens inärheten av det du beskriver?
Jag har alltid kunna priotera och sköta min hobby (tvingar inte med något till stallet) utan att killen jag varit med kommit i kläm eller varit tvungen att följa med till hästen, dock är det roligt med någon som följer med och visar att han inte är besvärad utav att vara sällskap.

Och bara för att jag är hästtjej pratar jag inte om hästar jämt och ständigt?
Jag tycker andra saker är roligt också, som jag älskar även hockey och annat?

Och de där med betalning stämmer ju inte heller, var med en kille förut som erbjöd sig att köpa mig en transport och betala hovslagare och så med naturligtvis så tacka jag nej, varför ska han stå för mina kostnader och något jag sysslar med på fritiden? Min häst - jag betalar? Men som sagt, tycker dte är väldigt kul med killar som gärna följer med självmant om man ska till stallet, tycker man visar att man är mer mogen och inte så barnslig, de är min åsikt iallafall.

dra inte alla över en kant jävla nötskal!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in