Äh, tror nog att det är tjejen i sig som var problemet.
Jag är så kallad medryttare på en häst, 3 ggr i veckan. Min sambo har varit med till stallet EN gång på 1 år. Jag berättar inte mer än "Det gick skitbra idag!" när jag kommer hem, innan jag lägger ut mina hästkläder i förrådet och tar en dusch (JA, hästlukten försvinner). Under tiden som jag är i stallet så kan han hitta på saker med sina vänner, gå ut och dricka öl, kolla på fotboll eller jobba eller vad han nu vill göra, utan att jag blir en krävande flickvän som inte har något annat att göra än att svansa efter sin kille.
Helt enkelt, det går nog att hitta fler hästtjejer som jag. Som har sin egna grej som gör henne glad och lättare att leva med. Som inte tvingar sin respektive att överhuvudtaget bli aktiv i hobbyn.
Innan jag bestämde mig för att börja med ridningen efter några års uppehåll så kom jag hem från jobbet och spydde galla över kollegor, kunder o.s.v. Nu åker jag ut till stallet och rensar huvudet på en skogstur. Voila, glad och pigg tjej som kommer hem och nyduschad och fräsch sedan vill mysa lite