Citat:
Ursprungligen postat av
Birabacken
Just som du skriver! Man lär sig att klara teoriprovet. Men har man lärt sig något?
Troligtvis rinner det mesta ut genom arslet och logiken i inlärningen går förlorad.
Inte imponerad av upplägget! Läste i någon annan tråd att det är fler som reagerat. Men det är väl nån mossig jaktgubbe som bestämt att så här ska det vara för att.
Det är rätt enkelt, ungefär "Varför måste jag kunna så mycket om hur mycket olika bilar får dra med släpkärra nu när jag ska ta körkort, jag ska aldrig köra med släp".
Det ingår att du får jaga fågel efter examen (precis som att du får koppla på ett släp efter bilen), oavsett om du ska eller inte så
får du, tycker du inte att du borde ha kännedom om det i så fall? Du lär antagligen inte skjuta bäver/mufflon/vitsvanshjort/mårdhund/bisam heller, men dom är med.
Sen är väl fågelbiten så stor pga av att vi har så många jaktbara fåglar i Sverige. Det är mycket man inte lär sig på jägarexamen utan man måste skaffa egen erfarenhet skarpt så att säga. Precis som med bilkörning.