Kenta har ju dragit vidare till de sällare ölmarkerna och sitter väl och hejar på bajen däruppifrån. Kentas son heter Patrik, han gick i samma klass som jag i lågstadiet. Fick höra att han jobbade som säljare, typ kontorsmaterial, pennor osv. Men det var säkert 10-15 år sen.. Flyttade från vibblabyvägen i jakan till nåt villaområde. Doddo har jag ingen koll på, men hans farsa (Aapo?)har jag sett lite då och då på stan, det var bland annat han som skrev musik/text som plattorna Kenta spelade in (var väl fler inblandade tror jag) och till filmen.
Det kan vara så att jag även finns med i nån av filmerna, men har inte tittat igenom dessa. Dom filmade oss när vi gick i 1:an eller 2:an på skolgården. Upplägget var att Patrik kom springandes över skolgården för att det ringde in och så stod jag och ett par andra av hans kompisar och bytte kändiskort med varandra.. Det kanske aldrig kom med i filmen...
Skulle vara kul att träffa dom igen. Har ju en miljard roliga minnen från gården..
Deras hund Baloo var en grymt skön hund iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Någon som har en aning om vad som hände med ungarna i Mods-trilogin? Jag tänker då kanske främst på Kentas son Janne, som i den sista delen fick agera framtidshopp i en i övrigt ganska dyster dokumentärserie. Modsungarna måste ju i dag vara i 35-årsåldern, så det vore kul att höra om någon vet hur det har gått för dem.