2007-01-30, 03:39
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Jag tror att det var Anders Engbergs orkester som var smurfarna...jag är faktiskt ganska säker...ska försöka hitta nåt bevis för det...

Det var Bert Karlssons skivbolag Mariann Grammofon som gav ut Smurfarna på LP. Dom som gjorde "rösterna" var musiker/producenter i hans stall. Bla Anders Engberg och Monica Forsberg, som förövrigt gjort dom svenska texterna till Smurfhits-skivorna
Citera
2007-01-30, 11:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Det var Bert Karlssons skivbolag Mariann Grammofon som gav ut Smurfarna på LP. Dom som gjorde "rösterna" var musiker/producenter i hans stall. Bla Anders Engberg och Monica Forsberg, som förövrigt gjort dom svenska texterna till Smurfhits-skivorna

Som t ex "Knark,Knark mera Knark"?
Citera
2007-01-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fourt
Såg nån post på passagen efter lite google om att hon är servitris på Restaurang Rabarber i Stockholm.

Stämmer bra med Restaurangregistret hos Stockholms Socialförvaltning där Lina står som serveringsansvarig.

Vore trevligt med en bild på Lina. Någn som har?
Citera
2007-01-30, 14:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourt
Såg nån post på passagen efter lite google om att hon är servitris på Restaurang Rabarber i Stockholm.

Stämmer bra med Restaurangregistret hos Stockholms Socialförvaltning där Lina står som serveringsansvarig.

Hon kanske kan slå sig ihop med David Tainton ("Vinterviken") som sålde mackor i Gallerian senast jag såg honom.

Lina är dock het... ett utvik skulle sätta henne på kartan igen. Gärna med A2M, DP, facial osv.

- F.G
Citera
2007-01-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Sidan verkar väldigt ny, allt är under uppbyggnad. Man får intrycket att anbuden inte precis haglar över Möllberg 2006. Från tv-kändis till kock/trubadur på 50-årsskivor.

Sidan har varit "under uppbyggnad" det senaste året eller så. Det är väl lite festvåningsjobb och sånt.
Citera
2007-01-30, 16:21
Medlem
Electric Banana Band har just avslutat en mindre turné enligt off. hemsidan,nästa gång dom dyker upp är 22:a feb,så det är väl det han gör .....
Citera
2007-01-30, 16:31
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
Dessa härliga naiva äkta svensktopps-popare som mellan ca 1990 och 1993charmade oss med sina enkla men ändå underbara låtar, vart dog dom vägen?. Han Lars Vasa var ju även med i Big Money ("I'll be rich and famous") som också dog ut innan 1995, men vad gör dom tre herrarna nu?
Ack så nostalgisk jag blir när jag hör deras gamla hits .

Pontus och Amerikanarna var ju grymma. Han gjorde även musiken till Ulf Malmros tv-serier Rapport till himlen och silvermannen
Citera
2007-01-30, 18:17
Medlem
Banarne hade oturen att hamna ivägen för ett rätt stort gäng bestående av mig själv och mina vänner för nåt år sen i Göteborg. En kille kände igen honom som banarne, varför vi beställde en flaska bananlikör till honom. Efter en sex sju shotar ville Klasse inte ha mer, men då blev något stött och påpekade att det var ofint att tacka nej när man blir bjuden. Varför Klasse helt enkelt (under milt hot) fick svepa i sig flaskan.
Citera
2007-01-30, 21:46
Medlem
Hade varit och handlat när jag så Klasse knalla längs med gatan. Kom på att jag alltid tyckte att han var läskig när jag var liten så jag plockade upp den största och omognaste bananen jag hade handlat. När han hade gått förbi mig ett par meter drog jag bananjävlen allt vad jag orkade i nacken på han. Han duckade och skrek som om jag hade kört upp den i röva på honom. Jag lubbade för allt vad jag hade med matkassar därifrån. Garvade som fan åt min hämnd ända tills jag kom på att det ju inte var banarne jag tyckte var läskig utan den där jävla Olyckan...
Citera
2007-01-30, 22:03
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald Hårfagre
Hade varit och handlat när jag så Klasse knalla längs med gatan. Kom på att jag alltid tyckte att han var läskig när jag var liten så jag plockade upp den största och omognaste bananen jag hade handlat. När han hade gått förbi mig ett par meter drog jag bananjävlen allt vad jag orkade i nacken på han. Han duckade och skrek som om jag hade kört upp den i röva på honom. Jag lubbade för allt vad jag hade med matkassar därifrån. Garvade som fan åt min hämnd ända tills jag kom på att det ju inte var banarne jag tyckte var läskig utan den där jävla Olyckan...

vad ska man säga den där lilla dykningen i psykisk sjukdom... du kanske skulle ta några timmar av terapi för ta tag i vissa delar av din barndom...
Citera
2007-01-30, 22:06
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Pontus och Amerikanarna var ju grymma. Han gjorde även musiken till Ulf Malmros tv-serier Rapport till himlen och silvermannen

Wasa själv skriver väl alla Malmros manus?
Citera
2007-02-01, 16:13
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald Hårfagre

Men om du fortfarande är rädd för Olyckan så har de verkligen lyckats med sitt uppsåt dvs att lära barnen att vara försiktiga och undvika olyckor. Var tacksam för Ted Åströms insats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in