Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-05, 11:24
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Han sköt väl ihjäl Benazir Bhutto häromdagen, den "oskyldige" "svensken".

Var det han som gjorde det ?
Citera
2008-01-05, 11:25
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear Ol Blighty
Man ser nästan aldrig Mehdi på stan i Örebro. Senast jag såg honom hade han någon klänning a la Thomas di Leva på sig. Lite småfet och tunnhårig. Knappast den rebell han trodde sig vara en gång i tiden!

Förresten har han visst gett ut en bok! Knappast någon kioskvältare.

http://www.bokus.com/cgi-bin/book_se...RODUCT_GROUP=B

Stackars han då liknar han ju inte John Fruscainte mer
Citera
2008-01-05, 12:15
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Dom senaste åren har ham mest suttit i olka intervjusoffor och berättat om att han bodde på barnhem som barn och att hans mamma var alkoholiserad och att han höll på att gå i hennes fotspår.
Skådespelar väl en del också, jag tror att jag har sett honom i beck (?) eller liknande svt-produktion.
Som sagt. Dagens aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article1571043.ab
Citera
2008-01-05, 17:30
Medlem
Dear Ol Blightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Stackars han då liknar han ju inte John Fruscainte mer

Kanske inte. Själv tycker jag faktiskt Mehdi såg ut som Johnny Depp på postern till Dead Man's Chest. Som sagt, det gör han knappast längre.
Citera
2008-01-05, 17:35
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olof86
Haha. Dagens fundering blev vad Morgan Alling från "Lasse och Morgan" gör idag. Tyckte nämligen alltid han var den klart bättre i duon. Tog reda på det själv och kan ju sprida min visdom här på FB.

Han verkar vara på gång med nån slags fysisk comedy-pjäs efter årsskiftet. www.slapstick.se (frän hemsida om inte annat).

Nån som vill föra stafettpinnen vidare och kolla (ex?)duons andra halva också? Lasse that is.

Peace

Han har läst in Snabba Cash av Jens Lapidus med den äran. Hoppas att få se mer av honom i framtiden. Både som uppläsare och skådespelare.
Citera
2008-01-05, 23:44
Medlem
rayraviolis avatar
Jag är berusad och uttråkad och hemsökt av en fundering om vad Åke Cato sysslar med idag. Nå?
Citera
2008-01-06, 01:11
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Han har läst in Snabba Cash av Jens Lapidus med den äran. Hoppas att få se mer av honom i framtiden. Både som uppläsare och skådespelare.
Han har jobbat på Dramaten som skådis, regissör och manusförfattare. Han skriver musik också.
Skulle tro att han har precis hur mycket jobb han vill. Han kan nog plocka russinen ur kakan.
Citera
2008-01-06, 01:12
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag är berusad och uttråkad och hemsökt av en fundering om vad Åke Cato sysslar med idag. Nå?
Åke Cato är pensionär. 74 år gammal. Skriver förmodligen en del manus och krönikor. Hans nästa projekt blir att sammanfatta Nöjesmassakern på DVD.
Citera
2008-01-06, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Åke Cato och Mikael Neumann skrev manus till "Den stora premiären" som spelades på Fredriksdalsteatern förra sommaren.
Citera
2008-01-07, 03:02
Medlem
RiztaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Hjalle och Heavy?

Tror du att hjalle och heavy var två blåbär? kan inte hitta någon information genom google som stöder detta? har du någon källa?
Citera
2008-01-10, 12:26
Medlem
Humle och Dumle - vad hände med dom?

Ända sen 60-talets början har jag funderat på hur de kunde bo i ett skafferi och vad som sen hände. Såldes skåpet på Auktion i Antikrundan eller är det kvar i TV:s djupa källararkiv? Har dom fått mat och vatten, kärlek och omvårdnad under åren?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Humle_och_Dumle

När jag ändå är på gång så kanske nån kan svara på var Pellepennan & Suddagumman tog vägen? Ett rykte säger att Pellepennan åts upp av en elak pennvässare och att Suddagumman försvann efter att ha använts att sudda ut blyerts klotter på bänkarna i sal 34 på Åsö Gymnasium...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pellepe...ch_Suddagumman

Tacksam för svar!
Citera
2008-01-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
När jag ändå är på gång så kanske nån kan svara på var Pellepennan & Suddagumman tog vägen? Ett rykte säger att Pellepennan åts upp av en elak pennvässare och att Suddagumman försvann efter att ha använts att sudda ut blyerts klotter på bänkarna i sal 34 på Åsö Gymnasium...
Vad jag vet är de båda spårlöst försvunna efter ett reportage om barnarbete på Ceylon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in