2006-06-22, 03:44
Medlem
Aquarellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Hur överlever vissa kändisar? Jag minns att Py B***man jobbade på 7-11 på S:t Eriksgatan under 90-talet. Det måste ha varit pinigt att kränga pastasallad till sina gamla fans. Men sen tog hon ju revanch med Nordman, och nu verkar hon ha stålish igen. Men andra? Kan man leva ett helt liv på STIM-pengar på ett par hits bara?

Vad gör t ex Christer Sandelin? Skriva AIK-sånger är väldigt fint, men ger knappast någon inkomst. Vad gör Jerry Williams på dagarna? Han var ju utblottad för inte så länge sedan. Hur länge kan Lasse Berghagen klara sig utan allsången? Är det Lill-Babs barn som götar för hennes uppehälle? Eller tar hon hutlöst betalt för de få framträdanden hon gör?

Lill-Babs är pensionär.
Citera
2006-06-22, 05:37
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzan
vet inte om detta e rätt tråd, men iofs, den handlar ju om bortglömda föredettinger så.. ja ja, ja provar iaf..
för massa år sen, typ 15 kanske så gick det en amerikansk serie på tv om en pojke å hans familj som va vampyrer, pojken blev polare me en "vanlig" pojke..
INGEN jag pratat me kommer ihåg denna serie... nån som kan hjälpa mej, me bild el nåt???

Off-topic, men...

Serien är denna:

http://us.imdb.com/title/tt0179585/

Jag vet att det är den, eftersom jag kommer ihåg att Gert Fröbe aka Goldfinger var med i serien.
Citera
2006-06-22, 09:11
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Påkker
Stig Blomkvist?
Jag såg Per Eklund på TV imorse och kom genast att tänka på SB. Vad gör han, Stig Blomkvist idag? Han borde vara ca 65-70 år och hyfsat tät.

SB såg jag senast köra Velodromloppet på Gelleråsen i helgen. Han körde skiten ur en stor vråltrimmad Ford Galaxie. Imponerande att köra med bredställ med det slahskeppet i de snabba kurvorna.
Såg även Karlsson "på taket" sätta den först producerade Saab Sonett i en av sandfållorna. Han kunde tydligen inte låta bli att gasa för mycket på banan.
Gubbstackarn kunde knappt gå, men bil skulle han köra
Citera
2006-06-22, 17:25
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquarello
Lill-Babs är pensionär.
Lill-Babs uppträder på Värmdö i helgen.
Citera
2006-06-25, 17:49
Medlem
[quote=Puffmutti]Ja precis, jag undrar vad det blev av den lustiga figuren som spelade Karlsson på taket ?

Har också alltid funderat på hur gammal han var vid inspelningen av filmen, han ser ju onekligen en smula "speciell" ut den ack så självgode Karlsson.
Var det en gubbe som skulle föreställa ett barn, eller ett barn som skulle föreställa gubbe med tunt hår och plufsig lekamen ?!

Hoppas någon kan hjälpa mig med denna värdsliga fråga

Han mår bra, var fyllchaffis på midsommaraftonen. Påpekade för honom att han är föremål för diskussion i detta forum och han lovade att själv återkomma och beskriva sitt nuvarande leverne.
Citera
2006-06-28, 17:38
Medlem
Supersmurfens avatar
Margareta Falkudd??

Vad hände med Margareta Falkudd? Okej, jag vet att hon kanske inte var en kändis men många med mig ringde till hennes telefonsvarare på 80-talet. Hennes budskap till folket som hon spelat in på telefonsvararen var humor på högsta nivå ! Det kunde handla om att man skulle skicka alla homosexuella, brottslingar och i hennes ögon moraliskt förkastliga människor till en öde ö, så att dem kunde dö där och att Sverige därigenom fick en renare folkstam. Vem var hon? Vilken nu levande svensk är den nya Margareta Falkudd? Ge mig info, please!
Citera
2006-06-28, 17:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Vad hände med Margareta Falkudd? Okej, jag vet att hon kanske inte var en kändis men många med mig ringde till hennes telefonsvarare på 80-talet. Hennes budskap till folket som hon spelat in på telefonsvararen var humor på högsta nivå ! Det kunde handla om att man skulle skicka alla homosexuella, brottslingar och i hennes ögon moraliskt förkastliga människor till en öde ö, så att dem kunde dö där och att Sverige därigenom fick en renare folkstam. Vem var hon? Vilken nu levande svensk är den nya Margareta Falkudd? Ge mig info, please!

Henne har jag aldrig ens hört talats om
Vem i hela världen var hon och varför ringde du till henne?
Citera
2006-06-28, 18:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ja henne minns jag! Ytterst märkligt. Ibland ringde man henne för att höra inspelat dravel om hennes "A-barn" eller sånt som nämns ovan. En gång var jag med om att hon svarade i egen hög person. Har för mig att hon och hennes man bodde i Örebrotrakten. Kommer inte ihåg orten nu. Ungefär 6 träffar på Google, orkar inte kolla det nu.
Citera
2006-06-28, 22:01
Medlem
Zildijans avatar
Margareta Falkudd

En klart läsvärd sida, Sverige är en profil fattigare:

http://www.sunkit.com/magasin/artikl...dd/index.shtml
Citera
2006-06-29, 09:12
Medlem
Heaven/Hells avatar
Citat:
Vad hände med Margareta Falkudd?

Lustigt, jag har bott i Örebro/Närke hela mitt vuxna liv, men aldrig hört talas om detta original. Hoppas någon får fram några inspelningar så man vet vad man missat. En annan telefonkändis dock, som har förgyllt mina dagar många gånger är Anita Wihlborg i Bergkvara (fd Gökalund). Hon är fortfarande aktiv dessutom. Den rösten, de predikningarna...

En gång stod jag tom utanför hennes hus med en blomma (ingen stalker-varning, var på väg till Kalmar, & passerade Bergkvara), men vågade inte ringa på. Hon om någon förtjänar en blomma, har lyssnat på hennes svarare i över 10 års tid. Fick även berättat för mig under bilfärden att orten Bergkvara, böt namn efter att ortens invånare kollektivt krävt det då de inte ville bo i Gökalund!
Citera
2006-06-29, 21:52
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven/Hell
Lustigt, jag har bott i Örebro/Närke hela mitt vuxna liv, men aldrig hört talas om detta original. Hoppas någon får fram några inspelningar så man vet vad man missat. En annan telefonkändis dock, som har förgyllt mina dagar många gånger är Anita Wihlborg i Bergkvara (fd Gökalund). Hon är fortfarande aktiv dessutom. Den rösten, de predikningarna...

En gång stod jag tom utanför hennes hus med en blomma (ingen stalker-varning, var på väg till Kalmar, & passerade Bergkvara), men vågade inte ringa på. Hon om någon förtjänar en blomma, har lyssnat på hennes svarare i över 10 års tid. Fick även berättat för mig under bilfärden att orten Bergkvara, böt namn efter att ortens invånare kollektivt krävt det då de inte ville bo i Gökalund!

Var får ni tag på alla snurriga människor någonstans, henne vet jag ju inte heller vem det är
Citera
2006-06-29, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Är det Lill-Babs barn som götar för hennes uppehälle? Eller tar hon hutlöst betalt för de få framträdanden hon gör?

Jag skulle tro att Lill-Babs tjänar mer än döttrarna. Popularitet och klass betyder goda inkomster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in