• 1
  • 2
2010-12-24, 02:29
Medlem
Vad tänker ni om folk som bor på herrgård? Vad tänker ni om herrgårdar?
Citera
2010-12-24, 02:32
Medlem
Kontrapunktens avatar
Jag hade inte haft något emot att äga en herrgård.
Citera
2010-12-24, 02:50
Medlem
Mr.Deagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrapunkten
Jag hade inte haft något emot att äga en herrgård.

Inte jag heller, fast skulle inte vilja bo på en herrgård med tanke på att de flesta ligger långt ut på vishan...
Citera
2010-12-24, 03:25
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Tänker
jakt
hästar
höst
vår
lera
regn, fukt
vindar, kraftig blåst
whiskey
öppen eld
barbour (http://www.barbour.com/)
john partridge (http://johnpartridge.com/)
kikare
sjöfågeljakt
fasanjakt
handskar
hagelbössa
Citera
2010-12-24, 13:15
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studera
Jag tänker inget särskilt om folk som bor på herrgård, varför skulle man göra det? Min tanke gällande herrgårdar (och alla stora hem för den delen) är att det är förjävla jobbigt att städa själv.
Citera
2010-12-24, 14:34
Medlem
Det som först kommer upp är väl; jakt, Barbour eller andra "lantiga" märken, hund, stövlar, gin & whiskey, brasa, smådisigt, regn och fukt, fasaner...
Citera
2010-12-24, 16:54
Medlem
Napoleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studera

Tänker på två saker faktiskt. Först att det måste vara djävulskt dyrt att värma upp ett så stort hus, sen undrar jag om det finns en elak biskop i huset (Fanny och Alexander)
Citera
2010-12-24, 23:37
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Tänker
jakt
hästar
höst
vår
lera
regn, fukt
vindar, kraftig blåst
whiskey
öppen eld
barbour (http://www.barbour.com/)
john partridge (http://johnpartridge.com/)
kikare
sjöfågeljakt
fasanjakt
handskar
hagelbössa
Mina föräldrar bor på en herrgård. Allt stämmer utom märkeskläderna. Fasaner har dom inte heller

EDIT: Eftersom vi faktiskt är i modeforat kan jag exemplifiera mina föräldrars kläder som dom har på herrgården - tjocka tröjor, termobrallor, raggsockor, goretexkängor eller feta stövlar. Glammigt va
Senast redigerad av Kannan 2010-12-24 kl. 23:41.
Citera
2010-12-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Mina föräldrar bor på en herrgård. Allt stämmer utom märkeskläderna. Fasaner har dom inte heller

EDIT: Eftersom vi faktiskt är i modeforat kan jag exemplifiera mina föräldrars kläder som dom har på herrgården - tjocka tröjor, termobrallor, raggsockor, goretexkängor eller feta stövlar. Glammigt va

Japp det stämmer. Vi har inga termobrallor dock. Är delvis uppvuxen på min fars herrgård.
Citera
2010-12-25, 21:01
Medlem
tryffs avatar
Jag har läst en del om arkitekturen och livet på herrgården. Det är inte som folk tror. Visst finns det en del slott men herrgården är helt enkelt ett större lantbruk. Salen användes till vardags för att karda ull.
Om jag hade möjlighet att välja så skulle jag haft ett modernt hus på landet men lånat salen (6x6 meter och helst 4,5 meter i takhöjd) från herrgården. Lite skog till jakt och ved skulle jag också vilja ha.
Citera
2010-12-26, 10:52
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan

Termobrallor? Bor man på herrgård ska det ju vara knickers, knähöga yllesockor med tofsar, välputsade stövlar, tredeled Harris tweed och flat cap. Gärna ackompanjerad med en Irländsk zetter och en Purdey.
Citera
2010-12-26, 22:02
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Termobrallor? Bor man på herrgård ska det ju vara knickers, knähöga yllesockor med tofsar, välputsade stövlar, tredeled Harris tweed och flat cap. Gärna ackompanjerad med en Irländsk zetter och en Purdey.
Det ska det kanske vara. Men så är det oftast inte. Som någon sa är herrgård en lite finare lantlig byggnad och inget slott. Och visst finns de flesta grejer du nämner på gården - men de används sällan. Inte fan sätter man på sig en tweed med skinnstövlar när man ska ut att skotta snö.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in