Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qeub
Du har citerat det inlägget minst 3 gånger nu. Vi fattar

Ser du frågetecknet i slutet av inlägget? Om du svarar kanske man inte behöver upprepa sig?
Citera
2011-06-10, 20:50
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Nu är det så att jag har många exempel i min egen familj.
En person slängdes faktiskt ut från hemmet efter att h-n hade deklarerat sin ståndpunkt!
En annan person var inte välkommen mer i föräldrahemmet, men de önskade besök av dennes barn.
De avböjde efter något år, "är inte mamma välkommen, så kommer inte vi heller".
Ytterligare ett fall, JV-föräldrar som tagit av stånd från organisationen. Inte ens far-förfäldrar ville ha kontakt med barnen till dessa föräldrar, som hade lämnat JV.
Trots att barnen vid tillfället var i de ynge tonåren.

Jehovas Vittnen är fortfarande människor och människors handlingar är inte alltid rätt.

Läs citatet nedan:

Så här är det: ett barn som inte vill vara med vid mötena, rent ut säger att h*n inte vill ha med Jv att göra mer eller mindre, får bo kvar hemma. Vad som händer är att man diskuterar inte andliga frågor med just det barnet (eller tonåringen vilket jag tror helt klart på att det oftast brukar vara i o m att de har en tendens att blir lite rebelliska i tonåren). Man kastar inte ut ett barn såvida h*n inte uttryckligen säger att "jag vill flytta". Vi är inga monster ju!

Förövrigt så umgås vi helst med liktänkande, ja. Barnen kan umgås med världsliga barn om föräldrarna ger tillåtelse förstås. Du kan PM:a mig fler frågor så svarar jag på dom där!

mvh
Citera
2011-06-10, 20:51
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag döpte mig som tonåring och är fortfarande det eftersom jag fortfarande är med i JV.
Vad krävs mer än tro menar du? Så Gud ska alltså ha ihjäl dig i Harmageddon fast du har tro??....men inte gör som Organisationen bestämmer menar du?

Exakt
Citera
2011-06-10, 20:53
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Jehovas Vittnen är fortfarande människor och människors handlingar är inte alltid rätt.

Läs citatet nedan:

Så här är det: ett barn som inte vill vara med vid mötena, rent ut säger att h*n inte vill ha med Jv att göra mer eller mindre, får bo kvar hemma. Vad som händer är att man diskuterar inte andliga frågor med just det barnet (eller tonåringen vilket jag tror helt klart på att det oftast brukar vara i o m att de har en tendens att blir lite rebelliska i tonåren). Man kastar inte ut ett barn såvida h*n inte uttryckligen säger att "jag vill flytta". Vi är inga monster ju!

Förövrigt så umgås vi helst med liktänkande, ja. Barnen kan umgås med världsliga barn om föräldrarna ger tillåtelse förstås. Du kan PM:a mig fler frågor så svarar jag på dom där!

mvh

Intressant, hade du inga egna tankar om detta, utan var tvungen att kopiera Julistajas inlägg?
Citera
2011-06-10, 20:54
Medlem
Citat:
Exakt

Så av det kan jag förstå att Organisationen går före Gud för JV. Ok.
Citera
2011-06-10, 20:54
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ser du frågetecknet i slutet av inlägget? Om du svarar kanske man inte behöver upprepa sig?

Jag brukar i alla fall inte ställa samma fråga 3 gånger till samma person. Men jag kanske bara är nåt inavel som har fått för sig att man inte gör så.
Citera
2011-06-10, 20:57
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Jaså inte Jv, nähä, just en snygg syn du har då.

Typiskt Jv och inte alls kristuslikt.

Nej jag är inte JV. Och IDontGiveAFuck vad du tycker är typiskt JV i och med att jag inte är JV?
Citera
2011-06-10, 20:58
Medlem
Citat:
Jag brukar i alla fall inte ställa samma fråga 3 gånger till samma person. Men jag kanske bara är nåt inavel som har fått för sig att man inte gör så.

Och du brukar inte hoppa in och svara heller märker jag. Däremot kan du ödsla energi på att påpeka antalet ggr frågan är ställd.
Citera
2011-06-10, 20:59
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Intressant, hade du inga egna tankar om detta, utan var tvungen att kopiera Julistajas inlägg?

Jag kopierade inte jag skrev av allting . Men seriöst! Var du klyftig nu? Det han skrev kunde inte bli mer tydligt. Men nästa gång kan jag ju tänka på att byta plats på orden lite här och där så jag helt plötsligt har egna tankar om detta.
Citera
2011-06-10, 21:00
Medlem
Citat:
Nej jag är inte JV. Och IDontGiveAFuck vad du tycker är typiskt JV i och med att jag inte är JV?

Du kanske inte ÄR ett JV men du är helt klart ett JVämne.
Citera
2011-06-10, 21:01
Medlem
Qeub...har du ngn kommentar till mitt inlägg nr #1152?
Citera
2011-06-10, 21:01
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Och du brukar inte hoppa in och svara heller märker jag. Däremot kan du ödsla energi på att påpeka antalet ggr frågan är ställd.

Aa det kan jag. Det var en idiotfråga för det första. För det andra så ställde han inte frågan till mig och jag vet att han som fick frågan kan svara mycket mer utförligt än mig (:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in