Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Nu är det så att jag har många exempel i min egen familj.
En person slängdes faktiskt ut från hemmet efter att h-n hade deklarerat sin ståndpunkt!
En annan person var inte välkommen mer i föräldrahemmet, men de önskade besök av dennes barn.
De avböjde efter något år, "är inte mamma välkommen, så kommer inte vi heller".
Ytterligare ett fall, JV-föräldrar som tagit av stånd från organisationen. Inte ens far-förfäldrar ville ha kontakt med barnen till dessa föräldrar, som hade lämnat JV.
Trots att barnen vid tillfället var i de ynge tonåren.
Jehovas Vittnen är fortfarande människor och människors handlingar är inte alltid rätt.
Läs citatet nedan:
Så här är det: ett barn som inte vill vara med vid mötena, rent ut säger att h*n inte vill ha med Jv att göra mer eller mindre, får bo kvar hemma. Vad som händer är att man diskuterar inte andliga frågor med just det barnet (eller tonåringen vilket jag tror helt klart på att det oftast brukar vara i o m att de har en tendens att blir lite rebelliska i tonåren). Man kastar inte ut ett barn såvida h*n inte uttryckligen säger att "jag vill flytta". Vi är inga monster ju!
Förövrigt så umgås vi helst med liktänkande, ja. Barnen kan umgås med världsliga barn om föräldrarna ger tillåtelse förstås. Du kan PM:a mig fler frågor så svarar jag på dom där!
mvh