Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-10, 20:07
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julistaja
Så här är det: ett barn som inte vill vara med vid mötena, rent ut säger att h*n inte vill ha med Jv att göra mer eller mindre, får bo kvar hemma. Vad som händer är att man diskuterar inte andliga frågor med just det barnet (eller tonåringen vilket jag tror helt klart på att det oftast brukar vara i o m att de har en tendens att blir lite rebelliska i tonåren). Man kastar inte ut ett barn såvida h*n inte uttryckligen säger att "jag vill flytta". Vi är inga monster ju!

Förövrigt så umgås vi helst med liktänkande, ja. Barnen kan umgås med världsliga barn om föräldrarna ger tillåtelse förstås. Du kan PM:a mig fler frågor så svarar jag på dom där!

mvh

Tack!
Citera
2011-06-10, 20:12
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Tjaa, man har kanske inte direkt sagt så, men eftersom man säger att det var förutsagt att Jesu efterföljare skulle bli förföljda, så blir innebörden ju givetvis när man talar om förföljelse av JV att de är de enda, och därmed de enda sanna Jesu efterföljare.

Betyder inte att rötägg inte skulle förfölja andra religioner? Säg någon religion som ingen tycker illa om.
Citera
2011-06-10, 20:14
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Det är ganska känt vid det här laget att JV ser ner på världsliga människor som har på sig vanliga jeans. Även är det känt i öst att JV barn som far illa pga anemi eller cancer och behöver blodtransplantationer lämnas åt sitt öde till att dö. Det är också känt att JV klipper kontakten med sitt kött och blod vilket innebär att offren utsätts för psykiska påfrestelser där vissa även har tagit sitt liv.

Förstår inte varför ni argumenterar med pajaser som Julistaja. Dessa människor måste avrättas snarast då de är direkt farliga för allmänheten.

Låt dem dö i den här onda världen och vakna upp i den nya världsordningen
Citera
2011-06-10, 20:15
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
1+ på det där. Julistaja tycker också att förtryckning av barn är legitimt i guds namn.

1+ på vad? Att han skriver ner påståenden?
Citera
2011-06-10, 20:16
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Nehej, och eftersom JV ofta omtalar just förföjlelse som ett kännetecken på sanna kristna, så betyder det kanske att även andra förföljda är sanna kristna?

Du har citerat det inlägget minst 3 gånger nu. Vi fattar
Citera
2011-06-10, 20:23
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qeub

Jaså inte Jv, nähä, just en snygg syn du har då.

Typiskt Jv och inte alls kristuslikt.
Citera
2011-06-10, 20:33
Medlem
Citat:
Citat:

Du som nu har varit ett JV borde veta bättre än att man bara kan tro. Säg mig, har du varit döpt? Det har väl behövts lite mer än att tro för att bli döpt i så fall?

Jag döpte mig som tonåring och är fortfarande det eftersom jag fortfarande är med i JV.
Vad krävs mer än tro menar du? Så Gud ska alltså ha ihjäl dig i Harmageddon fast du har tro??....men inte gör som Organisationen bestämmer menar du?
Citera
2011-06-10, 20:39
Medlem
Citat:
Minsta möjliga kontakt betyder inte att man måste kasta ut ens egen dotter/son ur hemmet för att han/hon blivit utesluten. För dem flesta föräldrarna är det inte möjligt att "kasta ut sitt barn på gatan" som ni säger.

Visst, jag tycker kanske att det är lite och överdriva(?) när man säger så.

Man får ju umgås hur mycket man vill med världsliga som inte ens är intresserade av JV?
Jag är inte så påläst inom detta så du kan gärna rätta mig med din kunskap.

Klart man som JVförälder inte kastar ut sitt minderåriga barn på gatan. Det blir ju dock en annan femma om ungen är myndig och fortfarande bor hemma.
Och har ungen flyttat ut säger DSK att kontakten ska brytas. Punkt.
De föräldrar som inte gör så följer inte de riktlinjer som deras "Sanna Organisation" ger dem. Varför? För att denna Organisation kanske faktiskt inte är ledd av Gud?? Hm....
Citera
2011-06-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julistaja
På grund av att de följer Kristi mönster, ja. Inte för att de kallar sig kristna.

JV följer endast fariséernas mönster.
Citera
2011-06-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Nu är ju det iof bara ett av kännetecknen på att du är en sann kristen, och JV har aldrig påstått att det bara är vi som skulle bli förföljda.

Däremot om du ser till alla tecken på sanna kristna så är det bara JV som uppfyller dessa

JV brukar ofta hävda att det inte finns ngn annan religiös grupp som är så förföljd som deras. Och det tar de som ngt bra. Ju fler som ogillar dem, desto bättre. De letar efter tecken på ogillande...

"Alla tecken på sanna kristna"? Och vilka tecken är det?
Senast redigerad av Leviticus 2011-06-10 kl. 20:52.
Citera
2011-06-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Vill bara meddela att det vi många JV som går klädda i Jeans, så var du har fått det ifrån vet jag inte.

Och om du nu inte gillar att debattera så varför gör du själv inlägg på detta forum.

Fast det är klart bättre skjuta oss så slipper du argumentera. Där orden tar slut tar nävarna vid osv...

Skulle man komma på ett möte iförd jeans skulle de flesta titta konstigt på en. På möten och sammankomster spelar klädseln större roll än att vara där.
Citera
2011-06-10, 20:49
Medlem
Citat:

JV säger att barndop är fel pga att barnet inte vet vad det handlar om och kan ta ett eget moget beslut.
MEN att låta barnet dö i sann JVanda är helt ok. Då är det ingen som bryr sig om att barnet inte vet vad det handlar om eller kan ta ett eget moget beslut.

Snacka om att sila bort myggan och svälja kamelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in