Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-04-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
varför kallar du dig ett "jehovas vittne" och vad fick dig att vilja ingå i den gruppen av människor som kallar sig detta?

Jag förstår din poäng, jag tycker också namnet är lite märkligt valt eftersom ingen sett Gud med egna ögon. Följaktligen kan man inte vittna om nåt man inte sett.
Men jag lägger ingen större värdering i det. Det finns värre saker hos dem än namnvalet.
Citera
2016-04-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Det har du rätt i, inte många mer än ni vågar predika på det sätt ni gör. Dock är det ju inget som bevisar någonting annat än att ni som många andra predikar.

Den sidan hittar du inte svaren på mina frågor, kanhända därför du inte svarar?

Om du kikar på den första nyheten du länkade till.... (Där man kunde tro att Jesus regerar mitt ibland oss)
Nyheten är en fantastisk bluff som denna organisation försöker med. Lurar folk att tro att JV blivit tilldelade, utsedda eller har vunnit ett pris.

Dessa Tellyawards som de har "tilldelats", är inget annat än en köpt utmärkelse. Alla som har gjort tex en reklamproduktion eller tv-produktion av tillräckligt bra standard kan köpa en sådan staty, eller utmärkelse. Den kommer med ett diplom.
Helt otroligt faktiskt.
Här kan du läsa lite sanning med bevis för detta uttalande. http://jwsurvey.org/general-information/watchtower-stoops-to-new-low-purchases-telly-awards-statuettes-and-publishes-phony-quote-on-jw-org

Du ser inte hur vi växer mitt ibland våra fiender.
Du ser inte heller hur vi närmar oss den punkt där vi inte klarar av t ex den globala uppvärmningen utan Skaparen.
Klart du inte ser detta.

För att se det som händer måste man vara ärlig, ödmjuk och vara en andlig människa.

Jag svarar på allt seriöst som gäller Bibeln Guds ord
Citera
2016-04-10, 21:12
Medlem
Citat:
Så tona ner Bibelns vikt en aning.

Vet du tex vad som är avgörande för om du skall dömas som ett får eller som en get av Jesus?

Nej, inte en bokstavv

Vad som avgör, hur du reagerar för Jesu goda nyketer.
Senast redigerad av Benon 2016-04-10 kl. 22:00.
Citera
2016-04-10, 21:17
Medlem
Citat:
ok, nä jag tror min poäng gick fram ändå.

Tyvärr förstod jag inte vem som skulle kunna se Jesus.
Citera
2016-04-10, 21:25
Bannlyst
att kalla sig ett vittne till något utan att ha sett det tyder ju på att valet av gruppnamn är mycket villseledande. jag skulle vilja påstå att det visar att människan som ingår i gruppen vill tillhöra en grupp av ljugande människor och förmodligen vill denna person också villseleda andra.

eller så finns andra komplicerade mekanismer inblandade.

Citat:
..ingen sett Gud med egna ögon.
fast du är en lögnare och jag är ett Guds barn. ja, jag har nytt hjärta i Jesu namn och har sett Han som skiner mer än en sol med egna ögon.

jag hör Hans röst från himmelen och Han är med mig för evigt! Amen.
Senast redigerad av saggeliten 2016-04-10 kl. 21:28.
Citera
2016-04-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Vilka är "era fiender"?
Citera
2016-04-10, 21:37
Medlem
Citat:
Du ser inte heller hur vi närmar oss den punkt där vi inte klarar av t ex den globala uppvärmningen utan Skaparen.
Klart du inte ser detta.

För att se det som händer måste man vara ärlig, ödmjuk och vara en andlig människa.

Jag svarar på allt seriöst som gäller Bibeln Guds ord

På vilket sätt var inte mina frågor seriösa?

Jag ser inte hur ni växer nej. All statistik pekar på va 0,1% JV av jordens befolkning. Så har det varit ganska länge.

På vilket sätt har Skapaten lovat att lösa den globala uppvärmningen?
Citera
2016-04-10, 21:44
Medlem
Citat:
att kalla sig ett vittne till något utan att ha sett det tyder ju på att valet av gruppnamn är mycket villseledande. jag skulle vilja påstå att det visar att människan som ingår i gruppen vill tillhöra en grupp av ljugande människor och förmodligen vill denna person också villseleda andra.

eller så finns andra komplicerade mekanismer inblandade.

fast du är en lögnare och jag är ett Guds barn. ja, jag har nytt hjärta i Jesu namn och har sett Han som skiner mer än en sol med egna ögon.

jag hör Hans röst från himmelen och Han är med mig för evigt! Amen.

Så du menar att jag är en lögnare när jag säger att ingen har sett Gud? För att du påstår dig ha sett honom? Har du foliehatt på huvudet också?
Citera
2016-04-10, 21:48
Bannlyst
Citat:
Så du menar att jag är en lögnare när jag säger att ingen har sett Gud? För att du påstår dig ha sett honom? Har du foliehatt på huvudet också?
det är du som får ta på dig foliehatten,

du kan ju inte veta vad "alla" har sett och vad de har gått miste om, eller hur?

jag är som sagt ett Guds barn med nytt och rent hjärta i Jesu namn och Han har lovat att de med rena hjärtan ska få se Gud.

Matteus 5:8
Citera
2016-04-10, 21:49
Medlem
Citat:
Nej, inte en bokstad

Du tror inte att den styrande kretsens publicerade tolkning av Bibeln är viktigare än vad du kan läsa i bibeln?

Eller syftade du på att du inte vet vad som gör dig till får eller get?
Citera
2016-04-10, 21:53
Medlem
Citat:
det är du som får ta på dig foliehatten,

du kan ju inte veta vad "alla" har sett och vad de har gått miste om, eller hur?

jag är som sagt ett Guds barn med nytt och rent hjärta i Jesu namn och Han har lovat att de med rena hjärtan ska få se Gud.

Matteus 5:8

Ojdå jag böjer mig för han som har sett Gud.... Och tar på mig foliehatten.😂
Senast redigerad av Jhwh 2016-04-10 kl. 21:56.
Citera
2016-04-10, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ojdå jag böjer mig för han som har sett Gud.... Och tar på mig foliehatten.
det är jag som ska buga mig för dig.

men hatten passar dig fint. alla lögnare borde skaffa en,.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in