Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-04-10, 19:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Om du vill börja från ruta étt igen om detta, är det bara att ta upp det på tråden "Är biblen sann" (där du senast smet från kommunikationen mellan dig och mig).

Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Smiter inte ifrån kan jag lugnt säga dig,

Ta upp det på tråden "Är bibeln sann".

Citat:
har mer att göra än att läsa allt på internet, måste arbeta också, har inte ålderspension som du.

Prioritera du din tid som du vill ... och ta konsekvenserna.
Citera
2016-04-10, 19:49
Medlem
[quote=Bogomil|56923741]Ta upp det på tråden "Är bibeln sann".
.[/QUO

Svar nej
Citera
2016-04-10, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpestumpen
startar en tråd, vet att det finns en tråd där man vill få fram ett provocerande tal mot jehovas vittnen, men jag undrar bara är det normalt att vittnen hjärntvättar sina barn, känner ett par som har en 3 årig dotter, som springer runt och pratar om djävulen och gud, vad som är bra och dåligt att hon hatar jul, tomtar finns inte osv hon snackar om låtar som är diaboliska och liknande grejer, föräldrarna pratar jämt och ständigt om hur hon ska passa sig att hamna i djävulens fälla, alltså det normala samhället..

Är det bara jag som tycker att detta är sjukt? borde inte barnet få leta sin egna väg? är det ren hjärntvättning eller är det normalt.

Har aldrig gillar jehovas vittnen dom vill i stort sett lura in folk i deras sekt, men som dom håller på med denna unge är ju sjukt?

Så frågan lyder; är detta normalt? vad tycker ni om Vittnen? och borde man inte finnas nåt sätt att hjälpa barnet att försöka klura ut nåt för sig själv, jag menar en 3 årig flicka, borde ju få vara ett barn och inte tänka på diabolik och vad som är dåligt samt demoner?
hjärntvätten är nog snarare i samhället och att folk skulle växa i sin "egen väg" är ju bara tramserier från din sida.

och inte för att jag tvekar att du överdriver när du säger att ungen "springer runt" och pratar om djävulen men man kan ju fråga sig vem som är djävulen egentligen, tomten är ju knappast far till alla barnen.

Jesus sade att vägarna är många till fördärvet men bara få hittar vägen som leder till liv.

Och han sade också;
Citat:
»Låten barnen vara, och förmenen dem icke att komma till mig; ty himmelriket hör sådana till.» Matteus 19:14
Citera
2016-04-10, 20:01
Medlem
Citat:
Vem mer än vi vågar gå ut och predika överallt.

Jesus regerar mitt ibland sina fiender
https://www.jw.org/sv/nyheter/

Om du är så vetgirig, sök svaren själv

http://wol.jw.org/sv/wol/h/r14/lp-z

Det har du rätt i, inte många mer än ni vågar predika på det sätt ni gör. Dock är det ju inget som bevisar någonting annat än att ni som många andra predikar.

Den sidan hittar du inte svaren på mina frågor, kanhända därför du inte svarar?

Om du kikar på den första nyheten du länkade till.... (Där man kunde tro att Jesus regerar mitt ibland oss)
Nyheten är en fantastisk bluff som denna organisation försöker med. Lurar folk att tro att JV blivit tilldelade, utsedda eller har vunnit ett pris.

Dessa Tellyawards som de har "tilldelats", är inget annat än en köpt utmärkelse. Alla som har gjort tex en reklamproduktion eller tv-produktion av tillräckligt bra standard kan köpa en sådan staty, eller utmärkelse. Den kommer med ett diplom.
Helt otroligt faktiskt.
Här kan du läsa lite sanning med bevis för detta uttalande. http://jwsurvey.org/general-information/watchtower-stoops-to-new-low-purchases-telly-awards-statuettes-and-publishes-phony-quote-on-jw-org
Senast redigerad av Jhwh 2016-04-10 kl. 20:22.
Citera
2016-04-10, 20:20
Medlem
Citat:
Att du inte anser Bibeln som Guds ord är ditt val.

Är inte du ett fd vittne.

Det här är vad som gäller för ett Jehovas Vittne, andra dopfrågan:
Citat:
Förstår du att genom ditt överlämnande och dop betraktas du som ett Jehovas vittne förbunden med Guds organisation, som leds av hans ande

Om du hävdar att du följer Bibeln men inte tolkar den som den styrande kretsen gör så blir du utesluten! För organisationen står före Bibeln i prioritetsordning.
Det finns många saker som är enkla att förstå i Bibeln men som JV MÅSTE tro annorlunda. Det hjälper inte att hävda Bibeln som auktoritet när du sitter inför två äldstebröder som har en annan syn på saken, då är du inget JV längre. Det är många som har fått lära sig den erfarenheten Benon. Så tona ner Bibelns vikt en aning.

Vet du tex vad som är avgörande för om du skall dömas som ett får eller som en get av Jesus?
Citera
2016-04-10, 20:36
Bannlyst
"jhwh", känner du något vittne som sett Herren med sina egna ögon?
Citera
2016-04-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
"jhwh", känner du något vittne som sett Herren med sina egna ögon?

Nej, och jag känner många.
Citera
2016-04-10, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Nej, och jag känner många.
vad är det ni har bevittnat då?
Citera
2016-04-10, 21:01
Medlem
Citat:
vad är det ni har bevittnat då?

Vilka vi har bevittnat vad då?
Citera
2016-04-10, 21:03
Bannlyst
Citat:
Vilka vi har bevittnat vad då?

varför kallar du dig ett "jehovas vittne" och vad fick dig att vilja ingå i den gruppen av människor som kallar sig detta?
Citera
2016-04-10, 21:04
Medlem
Citat:
varför kallar du dig ett "jehovas vittne" och vad fick dig att vilja ingå i den gruppen av människor som kallar sig detta?

Aha, jag är inget JV. Fråga Benon!
Citera
2016-04-10, 21:07
Bannlyst
Citat:
Aha, jag är inget JV. Fråga Benon!
ok, nä jag tror min poäng gick fram ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in