Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-06-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Hjärntvätt är mer om man tillåter sig att göra vad som.

Inga regler, inga principer.

På vilket sätt är det hjärntvätt?
Citera
2016-06-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
På vilket sätt är det hjärntvätt?

Tvättat bort all moral.
Citera
2016-06-03, 00:04
Medlem
Citat:
Tvättat bort all moral.

Hjärntvätt är när någon genom manipulation framtvingar ett förändrat beteende eller en förändrad verklighetsuppfattning.
På vilket sätt kvalar din moraltvätt in? Vem har hjärntvättat? Hur har det gått till? Vem bestämmer vilken moral som gäller för andra? Vad är moral?
Citera
2016-06-03, 07:17
Medlem
Citat:
Hjärntvätt är när någon genom manipulation framtvingar ett förändrat beteende eller en förändrad verklighetsuppfattning.
På vilket sätt kvalar din moraltvätt in? Vem har hjärntvättat? Hur har det gått till? Vem bestämmer vilken moral som gäller för andra? Vad är moral?
Så du menar att vetenskapsmännen har rätt när de säger att ny forskning visar att öl är bra mot Alzheimers? Det är först när de utvecklar demens de börjar minnas alla fyllor i sina tidigare liv. Själv anser jag att hjärntvätt är indoktrinering för oavsett vilket JV du frågar får du alltid samma svar. Så är det inte med dementa. De ställer alltid samma frågor om och om igen. You were saying? ¯\_(ツ)_/¯
Citera
2016-06-03, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Så du menar att vetenskapsmännen har rätt när de säger att ny forskning visar att öl är bra mot Alzheimers? Det är först när de utvecklar demens de börjar minnas alla fyllor i sina tidigare liv. Själv anser jag att hjärntvätt är indoktrinering för oavsett vilket JV du frågar får du alltid samma svar. Så är det inte med dementa. De ställer alltid samma frågor om och om igen. You were saying? ¯\_(ツ)_/¯

Vad i min argumentation tycker du ger stöd för att forskning om att öl skulle vara bra för alzheimers?
Tycker du att min definition av hjärntvätt motsäger din?
Indoktrinering är en form av manipulation, ett sätt att få någon annan att förändra sitt beteende eller världsbild. = hjärntvätt.
Citera
2016-06-03, 11:38
Medlem
Citat:

Just därför är världen så omoralisk och ond.
Citera
2016-06-04, 15:50
Medlem
Citat:

Man behöver kanske vara hjärntvättad för att ha en så negativ inställning? Ungefär därför den här tråden finns.

Lyssna tex lite på Hans Rosling så kan du också få en lite mer nyanserad och korrekt världsbild, inte den bild du indoktrinerats till att se.

Visst det finns en del ont i världen, det håller jag med om. Men inte så att jag kan hålla med dig, det överlägset stora flertalet är goda människor.
Citera
2016-06-04, 21:48
Medlem
Citat:
Man behöver kanske vara hjärntvättad för att ha en så negativ inställning? Ungefär därför den här tråden finns.

Lyssna tex lite på Hans Rosling så kan du också få en lite mer nyanserad och korrekt världsbild, inte den bild du indoktrinerats till att se.

Visst det finns en del ont i världen, det håller jag med om. Men inte så att jag kan hålla med dig, det överlägset stora flertalet är goda människor.

Hålla med mig?
Världsbild, så du ser inte vad som händer?
Vlertalet är goda människor skriver du, kanske det, vad hjälper det mot den globala uppvärmningen t ex.....

https://www.jw.org/sv/publikationer/b%C3%B6cker/livets-stora-fr%C3%A5gor/livets-stora-fr%C3%A5gor/

Till dig personligen:
https://www.jw.org/sv/publikationer/b%C3%B6cker/kom-tillbaka-till-jehova/
Citera
2016-06-04, 22:04
Medlem
Jehovas vittnen är fredliga och de följer svensk lag.
Ägna er frustration åt det som är värre.
Citera
2016-06-04, 22:19
Medlem
Citat:
Hålla med mig?
Världsbild, så du ser inte vad som händer?
Vlertalet är goda människor skriver du, kanske det, vad hjälper det mot den globala uppvärmningen t ex.....

https://www.jw.org/sv/publikationer/b%C3%B6cker/livets-stora-fr%C3%A5gor/livets-stora-fr%C3%A5gor/

Till dig personligen:
https://www.jw.org/sv/publikationer/b%C3%B6cker/kom-tillbaka-till-jehova/

Finns det något som säger att något MÅSTE hjälpa mot den globala uppvärmningen?
Människan försöker så gott den kan, kanske hjälper det, kanske inte. Det har hänt förr i jordens historia att livsbetingelserna ändrats på jorden.
Då pratar jag inte om Noa, för det finns inga som helst belägg för att jorden var helt täckt med vatten för 4000år sedan, det finns dock belägg för att det INTE hände.
Livet på jorden lär inte dö ut för att klimatet blir varmare här. Och skulle det göra det, så gör det det. Ingen kommer i så fall kunna göra nåt åt det. Men jag är mer optimistisk än så!
Tänka sig Benon, det ENDA som har blivit sämre, miljön, DET missade bibelns författare att profetera om. Bibeln är ju väldigt pessimistisk till vad som ska hända, men det den är pessimistisk om, är ju något som hela tiden 'konstigt nog' blir bättre.
Det bevisar för mig att, jag ska tillägga -JV:s tolkning av, vad Bibeln säger om denna tid, är helt diametralt fel. Varför i hela friden skall man lägga sitt liv och energi på att stödja den organisationen? En organisation som inte har ett rätt om någonting väsentligt. Att sukta efter organisationens påhittade framtid som den använder i sin hjärntvätt av dess medlemmar, för att få dem att gå i sina ledband vore bara korkat.

Sedan kan man ju undra om lösningen på den globala uppvärmningen är att Gud dödar alla som inte vill bli hans tjänare? Det har ju liksom inte med saken att göra.
Senast redigerad av Jhwh 2016-06-04 kl. 22:29.
Citera
2016-06-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Jehovas vittnen är fredliga och de följer svensk lag.
Ägna er frustration åt det som är värre.

De överlåter kriget åt Gud, men de stöder en Gud som enligt dem skall döda 99,9% av jordens befolkning.
De spräcker familjeband om någon i familjen inte vill fortsätta vara ett vittne.
De uppmanar sina medlemmar att följa svensk lag, så länge inte organisationen säger annat. Sen är det ibland lite si o så med individernas agerande.
Citera
2016-06-05, 08:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Vilket är ett icke-svar på Jhwh's fråga.

Något som dock på ett inverterat sätt är en indikation på JVs hjärntvätts-syndrom. Ni kan inte svara direkt på besvärande frågor, men slingrar er istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in