=Julistaja
Citat:
Största anledningen till att jag slutade skriva är för att jag vet av erfarenhet att sådana här diskussioner snabbt urartar och slutar snabbt att vara konstruktiva. Lyder hellre Jehova och följer Kristi fotspår än att sträva efter att "vinna" en meningslös debatt (som ni ändå redan förlorat). Så jag väljer att avsluta trätandet innan det går för långt.
Så ditt bidrag till en konstruktiv diskussion är vad då? Du väljer att svara på det du vill och skiter i att svara på vissa frågor som känns obehagliga.
När svaren tryter så kommer standard svaret: " lyder hellre Jehova, tack för mig!
Citat:
(2 Timoteus 2:23-24) "Avvisa dumma och meningslösa diskussioner; du vet ju att de framkallar stridigheter. 24*Men en Herrens slav bör inte strida, utan bör vara mild och vänlig mot alla, kvalificerad att undervisa, kunna behärska sig under onda förhållanden"
Frågan är ju om du är det?
Citat:
Man ska också undvika meningslösa diskussioner som uppenbarligen inte leder någonvart. Speciellt om man råkat argumentera mot ex-vittnen och andra avfällingar som fullkomligt struntar i vad man än säger eller lägger fram som bevismaterial - klockrena sådana också bör tilläggas - för allt som Jehovas vittnen står för är (uppenbarligen) fel i deras bittra ögon. Man vill så gärna utmåla oss till några känslokalla och robotliknande zombies som inte kan tänka själva. Jag lider verkligen med dom, det är verkligen sorgligt hur Satan har lyckats förblinda dom så till den milda grad att de förlorat greppet om all logik och sunt förnuft.
[/quote]
Avfällningar och förblindad av Satan är vi som inte delar JV åsikter.
Ville bara tydliggöra detta för alla andra läsare. Nej, inte är ni känslokalla inte, ni har verkligen ett fint synsätt på dem som inte är JV. Bra att du visar din sanna sida.
Citat:
Ett troget Jehovas vittne skulle inte bryta Guds lag och gå emot hans ord genom att ge sitt barn blod. Inte under några som helst omständigheter, och detta grundar vi på bibliska principer som vi har fått av Gud Jehova. (Apg 15:28, 29)
Nej, bara lite själlösa fraktioner som bara DSK kan peka ut. Avhålla betyder numera att hålla sig borta med "viss undantag" och allt enligt DSK....eller var det bibliska principer.