Citat:
Ursprungligen postat av Julistaja
Jag gick från arbetslös och var ute i tjänsten 15-30 tim/månad (OBS!!! MIN EGEN FRI VILJA, kunde lika gärna suttit hemma o rullat tummarna), till en hårt arbetande man med bara 5 tim i tjänsten varje månad, och ingen i församlingen varken mina nära vänner eller bröderna blinkade.... du vill så gärna att vi ska vara slavar under våra timmar men snälla... så är det inte, och det VET du. Detta är enkom för att vi ska hålla statistik. Den som känner press och ångest är ju de som INTE vill predika, DVS följa Matteus 28:19, 20 surprise, surprise. Alltså blir detta en sån stor diskussion. I församlingen diskuteras detta inte ens för det finns ingen press.... tack. hej.
Det är inte så konstigt att ingen blinkade.
De flesta JV inser att om man är arbetslös finns det andra alternativ än att antingen göra massa tjänstetimmar eller sitta och rulla tummarna. Söka jobb t.ex.
Jag visste faktiskt inte att så många av JV inte vill predika.
De allra flesta som jag känner har vid ett eller annat tillfälle uttryckt ångest över att ha för dålig rapport eller för att det är i slutet på månaden och de inte har hunnit ut i tjänsten.
Pionjärerna måste vara allra sämst på att vilja predika. Det är klassiskt att pionjärerna brukar vara pressade av att hinna få ihop timmarna.
Det det med statistiken kan du försöka lura i nån annan.
Det behövs inga personliga rapporter för det. Försök med nåt bättre.