Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-07, 22:13
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaimin
... att en sådan funktion till iTunes hade varit bra ändå? Med Winamp kan man faktiskt föra över musik från iPod till datorn, något som räddade mig när min dator hade crashat och jag inte hade någon backup på en mängd musik

Det finns appar som ger dig möjligheten att ta ut musik ifrån iPods/iPhones till datorn.
Problem solved ^^

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och det tar väl inte många minuter att markera de låtar man vill ha och göra en ny? Eller har du 1 km lång spellista med 150 000 låtar kanske....?

Jag har spellistor med över 100 låtar i, vissa så långa som nära 200 låtar och jag skulle slita av mitt hår om dom bara försvann en dag.. (om jag inte hade backat upp)
Så jag kan förstå hans frustration om en bara försvann ^^

Citat:
Ursprungligen postat av Evilsweetthing
Det suger för att om en spellista försvinner är den borta för alltid och då får man sitta i åratal och göra en ny.

Hur slaravar man bort en spellista? O_o
Dom försvinner inte av sig själv, och jag vet inte med dig men jag använder Time Machine så för mig är de bara ett knapptryck så är allt som vanligt igen.
Citera
2011-02-08, 16:04
Medlem
Evilsweetthings avatar
Citat:
Är det inte du själv som suger då, om du lyckas slarva bort en spellista.

Och det tar väl inte många minuter att markera de låtar man vill ha och göra en ny? Eller har du 1 km lång spellista med 150 000 låtar kanske....?

Jag har kört iTunes i en massa år nu, och har aldrig lyckats slarva bort en enda spellista eller att någon försvunnit bara av sig själv.

Vad händer om du slarvar bort en spellista på andra musikspelarprogram? Är inte den borta då med och du får göra en ny?

Dr Tinnitus

Lite kanske, men det suger att det ens ska kunna ske! Bara för att jag missade att markera några vid synkroniseringen, då försvann skiten och jag fick göra nya. Och nu när jag bytt dator, fast har samma i-tuneskonto så är man väl tvungen att göra om dem helt igen xP
Jag slarvar inte bort spellistor på andra musikprogram.

Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Det finns appar som ger dig möjligheten att ta ut musik ifrån iPods/iPhones till datorn.
Problem solved ^^

Jag har spellistor med över 100 låtar i, vissa så långa som nära 200 låtar och jag skulle slita av mitt hår om dom bara försvann en dag.. (om jag inte hade backat upp)
Så jag kan förstå hans frustration om en bara försvann ^^

Hur slaravar man bort en spellista? O_o
Dom försvinner inte av sig själv, och jag vet inte med dig men jag använder Time Machine så för mig är de bara ett knapptryck så är allt som vanligt igen.

Jaha, well en sådan app skulle ju vara hemskt användbar.
Var väl cirkus 300 låtar som försvann iaf. Slog några hål i väggen när det hände!
Som sagt så hände något vid synkroniseringen till ipoden, vet inte hur det kunde göra så att allt försvann men det gjorde det. Och nu har jag ny dator så då är spellistorna borta igen.
Citera
2011-02-08, 18:34
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirNorbagge
True that. Bodd i Norge eller? Litt Sogndal-dialekt over dette.

Haha, no shit. Fasen vad fult de snackar i Sogn...
Citera
2011-02-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilsweetthing
Lite kanske, men det suger att det ens ska kunna ske! Bara för att jag missade att markera några vid synkroniseringen, då försvann skiten och jag fick göra nya. Och nu när jag bytt dator, fast har samma i-tuneskonto så är man väl tvungen att göra om dem helt igen xP
Jag slarvar inte bort spellistor på andra musikprogram.

Jaha, well en sådan app skulle ju vara hemskt användbar.
Var väl cirkus 300 låtar som försvann iaf. Slog några hål i väggen när det hände!
Som sagt så hände något vid synkroniseringen till ipoden, vet inte hur det kunde göra så att allt försvann men det gjorde det. Och nu har jag ny dator så då är spellistorna borta igen.

Nja, om det blivit nåt knas så att spellistor plötsligt försvunnit när du synkat din iPod så är det mer sannolikt att du gjort nåt blunder själv än att iTunes skulle ha skulden. Spellistorna ligger ju i iTunes och hur man än synkar så ska se inte försvinna annat än att man själv raderar dem avsiktligt eller av misstag. Spellistor man gör i iPod/iPhone synkas till iTunes på datorn, så de ska inte heller försvinna.

Du säger du att du har ny dator och jag vet inte varför eller hur du gjorde. Men, om man är klar över att man ska byta dator så kan man ju busenkelt bara flytta med hela mappen iTunes Music från den gamla datorn till den nya, så har man ju allt med sig, musiken spellistorna rubbet.

Dr Tinnitus
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2011-02-08 kl. 21:48.
Citera
2011-02-08, 21:39
Medlem
GlassKattens avatar
Dr Tinnitus: Tackar för förklaringen, min motvilja gjorde mig blind för den möjligheten.
Citera
2011-02-09, 13:59
Medlem
SirNorbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Haha, no shit. Fasen vad fult de snackar i Sogn...

Helt forjævlig.
Citera
2011-02-10, 21:33
Medlem
tzjs avatar
Snälla killar håll tonen och var trevliga mot varandra. Det blir så mycket bättre för alla här inne som läser.

Nu har jag raderat lite trams.

/mod.
Citera
2011-03-01, 16:47
Bannlyst
Jag upptäckte precis att iTunes inte klarar av att leverera monoljud. Århundradets skitprogram.
Citera
2011-03-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gultshirt
Jag upptäckte precis att iTunes inte klarar av att leverera monoljud. Århundradets skitprogram.

Ja det är ju verkligen en av de absolut viktigaste funktionerna som majoriteten av världens användare av musikspelarprogram verkligen är i skriande behov av....

Måhända man kan tycka att det är uttalat vilset att kalla ett program för skitprogram för en så "allvarlig" sak, och samtidigt blunda för allt det kan göra och dessutom gör bra, och som de allra flesta användare har mycket mer behov av än mono.....

Därmed inte sagt att det inte vore bra om det hade även mono för de som verkligen behöver det, vilket torde vara väldigt få.

Dr Tinnitus
Citera
2011-03-01, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ja det är ju verkligen en av de absolut viktigaste funktionerna som majoriteten av världens användare av musikspelarprogram verkligen är i skriande behov av....

Måhända man kan tycka att det är uttalat vilset att kalla ett program för skitprogram för en så "allvarlig" sak, och samtidigt blunda för allt det kan göra och dessutom gör bra, och som de allra flesta användare har mycket mer behov av än mono.....

Därmed inte sagt att det inte vore bra om det hade även mono för de som verkligen behöver det, vilket torde vara väldigt få.

Dr Tinnitus
iTunes EQ suger i största allmänhet.
Citera
2011-03-01, 20:09
Medlem
systems avatar
Citat:
Varför begränsa sig till enbart iTunes, då man kan få hela OS X i mono?
http://destroyfx.smartelectronix.com/audiounits.html (Monomaker)
Citera
2011-03-01, 22:05
Medlem
Citat:
iTunes EQ suger i största allmänhet.

Ok, på vilka sätt då? Nyfiken.

Inte för att jag påstår att den är världens bästa, men det den gör funkar rätt hyfsat enligt mig och då är jag rätt kräsen på ljud.

Det jag själv kan sakna är väl att man inte kan skapa namnge och spara egna EQ-kurvor, och att det i-grunkorna inte kan göras egna justeringar utan bara välja från de medföljande fasta.

Å andra sidan så har jag så pass kapabel ljudanläggning hemma att jag ändå inte behöver använda någon EQ utan har allt ställt på OFF eller FLAT/DIRECT både i iTunes och på försteget.

Det enda jag använder är iTunes ljudkontroll för att få all musik att spelas upp med likvärdig volym hemma, vilket normalt funkar bra.

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in