Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirNorbagge
Men det er jo ikke unikt for iTunes. Alle program går feil om man ikke vet man gjør. Likevel er iTunes et allround ganske mislikt program blant Windows-brukere.

Nå skrev du noe som eg kan inrømme med, at det gjelder de fleste programmer at mange som klager selv er grunn til problemen sine. Men det hørtes nesten ut som det kun hva iTunes....

Ja, iTunes er ikke like greit på Windows, det kan eg og inrømme. Men, alikevel så er det så at de aller fleste Windows iTunes-brukene og er fornøjde, men som vanleg så er det de missfornøjde som "hyler"høyest og derfor lager mer oppmerksamhet.

Eg kjørte iTunes på Windows i nesten 10 år, og med flere forskjellige maskiner som ikkje kunne kalles råtasser, uten at ha noen problemer at snakke om egentlig. De ting eg hisset me opp over noen gang viste seg hver gang være min feil og ikkje iTunes.

Men, da eg for 1,5 år siden skaffet med min første Mac, en MacBook Pro Unibody 15", så ble jo iTunes ennå et trinn raskere. Opplevde det som raskt nok mine Windows-maskiner, men det ble ennå lit bedre på min MBP.

Dr Tinnitus
Citera
2011-02-07, 15:42
Medlem
++++

Att Itunes fungerar så sjukt enkelt tillsammans med Iphonen, i överföring av musik etc.

Sjukt smidigt att dra över spellistor som man skapat i itunes till iphonen.

smidig sökfunktion, och man har en skön översikt över musikbiblioteket.

-------

Att det inte finns någon kö-funktion, jag har åtminstone inte hittat någon..
Citera
2011-02-07, 15:47
Medlem
Det finns en kö-funktion. Om du inte hittar den, ta och läs manualen eller läs igenom tråden då frågan tagits upp ett antal gånger.
Citera
2011-02-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iMan99
++++

Att Itunes fungerar så sjukt enkelt tillsammans med Iphonen, i överföring av musik etc.

Sjukt smidigt att dra över spellistor som man skapat i itunes till iphonen.

smidig sökfunktion, och man har en skön översikt över musikbiblioteket.

-------

Trevligt att se att det finns fler som kan se och uppleva iTunes fördelar

Bara som ett tips så kan man ju skapa spellistor även direkt i iPhonen om man vill och dessa synkas sen över till iTunes i datorn.

Citat:
Ursprungligen postat av iMan99
Att det inte finns någon kö-funktion, jag har åtminstone inte hittat någon..

Det finns det och det har funnits i flera år, testa att klicka på iTunes Dj....

Dr Tinnitus
Citera
2011-02-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Ja smaken är som baken. Men det skulle ju inte överraska mig om du är jävla en insider från apple.

Varför skulle jag vara det då? Är det helt omöjligt enligt dig, att det kan finnas folk som tycker iTunes är bra och funkar helt OK även om de inte har minsta koppling till Apple?

Dr Tinnitus
Citera
2011-02-07, 17:15
Medlem
SirNorbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nå skrev du noe som eg kan inrømme med, at det gjelder de fleste programmer at mange som klager selv er grunn til problemen sine. Men det hørtes nesten ut som det kun hva iTunes....

Ja, iTunes er ikke like greit på Windows, det kan eg og inrømme. Men, alikevel så er det så at de aller fleste Windows iTunes-brukene og er fornøjde, men som vanleg så er det de missfornøjde som "hyler"høyest og derfor lager mer oppmerksamhet.

Eg kjørte iTunes på Windows i nesten 10 år, og med flere forskjellige maskiner som ikkje kunne kalles råtasser, uten at ha noen problemer at snakke om egentlig. De ting eg hisset me opp over noen gang viste seg hver gang være min feil og ikkje iTunes.

Men, da eg for 1,5 år siden skaffet med min første Mac, en MacBook Pro Unibody 15", så ble jo iTunes ennå et trinn raskere. Opplevde det som raskt nok mine Windows-maskiner, men det ble ennå lit bedre på min MBP.

True that. Bodd i Norge eller? Litt Sogndal-dialekt over dette.
Citera
2011-02-07, 17:28
Medlem
Evilsweetthings avatar
Det suger för att om en spellista försvinner är den borta för alltid och då får man sitta i åratal och göra en ny.
Citera
2011-02-07, 17:38
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varför skulle jag vara det då? Är det helt omöjligt enligt dig, att det kan finnas folk som tycker iTunes är bra och funkar helt OK även om de inte har minsta koppling till Apple?

Dr Tinnitus

Nej inte alls, jag drev bara med dig. Vi värdesätter dessa programvaror olika. Varför jag sedermera tycker somliga människor är rikspuckon är ett irrelevant ämne.
Citera
2011-02-07, 18:10
Medlem
Tullamores avatar
Nån som vet hur man överför mp3-filer från ett usb-minne till iTunes?
Går det inte eller är det jag som är dum?
Citera
2011-02-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Nån som vet hur man överför mp3-filer från ett usb-minne till iTunes?
Går det inte eller är det jag som är dum?

Öppna upp USB-minnet i finder, markera alla MP3-filer och dubbelklicka. Alternativt högerklicka och välj öppna med iTunes om det nu inte skulle vara förvalt.
Eller så drar du bara filerna till iTunesikonen.
Eller klickar cmd+O i itunes, väljer filerna från USB-minnet. (ctrl+o om du har en pc)
Citera
2011-02-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirNorbagge
True that. Bodd i Norge eller? Litt Sogndal-dialekt over dette.

Jobber offshore på plattformene og da lærer man jo lit...

Dr Tinnitus
Citera
2011-02-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilsweetthing
Det suger för att om en spellista försvinner är den borta för alltid och då får man sitta i åratal och göra en ny.

Är det inte du själv som suger då, om du lyckas slarva bort en spellista.

Och det tar väl inte många minuter att markera de låtar man vill ha och göra en ny? Eller har du 1 km lång spellista med 150 000 låtar kanske....?

Jag har kört iTunes i en massa år nu, och har aldrig lyckats slarva bort en enda spellista eller att någon försvunnit bara av sig själv.

Vad händer om du slarvar bort en spellista på andra musikspelarprogram? Är inte den borta då med och du får göra en ny?

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in