Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-01, 22:12
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Det jag själv kan sakna är väl att man inte kan skapa namnge och spara egna EQ-kurvor, och att det i-grunkorna inte kan göras egna justeringar utan bara välja från de medföljande fasta.
*host*

http://data.fuskbugg.se/skalman02/skapa_forinstallning.jpg
Citera
2011-03-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
*host*

http://data.fuskbugg.se/skalman02/skapa_forinstallning.jpg

Ha ha, ta mig fanken. Det hade t o m jag missat....

Det får bli ett bevis på att jag börjar bli lite gammal och senil, och att iTunes trots allt gnäll har det mesta bara man tittar efter..... Och som jag skrev så har jag sällan nåt behov av att ens använda EQ, så man kar ju inte rotat så mycket i det.

Tack för den ytterst diskreta och diplomatiska smällen på fingrarna...

Dr Tinnitus
Citera
2011-03-04, 18:41
Medlem
Apple verkar förhandla med skivbolagen om att få samma regler för nedladdning av musik på iTunes Musik Store som Apple redan har för appar köpta i Mac- eller iTunes- App Store. Alltså att man inte ska behöva betala en gång till för att ladda ner den musik man redan köpt en gång till. Detta kan ju vara väldigt bra om man t ex fått grejorna stulna eller en hårddiskkrasch.

Som det är nu så är den generella regeln att man måste köpa all musik igen om man mist den, och endast i vissa undantag görs från detta efter ansökan och prövning.

Om nu Apple skulle lyckas få till detta så vore det ju väldigt bra.

Här finns lite info om saken.

http://www.tuaw.com/2011/03/04/apple-negotiating-for-unlimited-itunes-music-downloads/

Dr Tinnitus
Citera
2011-04-08, 16:06
Medlem
AgonyBoys avatar
iTunes suger myrsloksdolme!

Fråga från nybliven mac-användare: hur förminskar man iTunes så att det inte ligger över hela fönstret? Och då menar jag om det går att få det i ett "kompakt läge"? dvs inte bara dra det mindre.

Och för att tillföra ämnet nåt: iTunes suger enorm älgballe DÄRFÖR att det by default täcker hela jävla skärmen och ska visa en massa onödig info om låten man spelar som man ändå inte bryr sig om - by default.
I winamp trycker man bara på en knapp så öppnar sig låtarna och man kan välja och lyssna - inte en massa stjärtigt "bearbetar filer" Zzzzz... "bearbetar bildmaterial" Zzzz... "bestämmer kontinuerlig uppspelningsordning"

Visst, det kanske går att ställa in så att det inte görs, men vafan, ska man behöva sitta och googla på manual för iTunes och kolla upp hur man gör det bara för att lyssna på musik?
Senast redigerad av AgonyBoy 2011-04-08 kl. 16:22.
Citera
2011-04-08, 16:45
Medlem
Det enda jag gillar med iTunes (och enda anledningen till att jag använder det) är att det är så förbannat lätt att söka.
Betydligt mycket smidigare än att sitta i mappar och bläddra fram och tillbaka tills man kommit till den låt man vill spela upp eller att söka i t.ex. winamp.
Citera
2011-04-08, 16:53
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgonyBoy
Fråga från nybliven mac-användare: hur förminskar man iTunes så att det inte ligger över hela fönstret? Och då menar jag om det går att få det i ett "kompakt läge"? dvs inte bara dra det mindre.

Och för att tillföra ämnet nåt: iTunes suger enorm älgballe DÄRFÖR att det by default täcker hela jävla skärmen och ska visa en massa onödig info om låten man spelar som man ändå inte bryr sig om - by default.
I winamp trycker man bara på en knapp så öppnar sig låtarna och man kan välja och lyssna - inte en massa stjärtigt "bearbetar filer" Zzzzz... "bearbetar bildmaterial" Zzzz... "bestämmer kontinuerlig uppspelningsordning"

Visst, det kanske går att ställa in så att det inte görs, men vafan, ska man behöva sitta och googla på manual för iTunes och kolla upp hur man gör det bara för att lyssna på musik?
Nej, det täcker inte hela skärmen per default.
För att få iTunes i kompaktläge så trycker du på det gröna plus-tecknet uppe till vänster.
Citera
2011-04-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgonyBoy

ja, du ska läsa manualen, för du verkar ju vara dummar än tåget. Eller ännu bättre gå tillbaka till din dåliga PeeZee istället.
Citera
2011-04-08, 17:28
Medlem
dannywtfs avatar
Fråga ang. iTunes. Jag har laddat ned en skiva via min iPad, men jag hittar den inte i iTunes på min mac. Hur gör jag? Jag hittar själva skivan i affären, men jag har ju redan köpt den och vill kunna ladda ned den till datorn också.
Citera
2011-04-09, 15:58
Medlem
Adam87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Fråga ang. iTunes. Jag har laddat ned en skiva via min iPad, men jag hittar den inte i iTunes på min mac. Hur gör jag? Jag hittar själva skivan i affären, men jag har ju redan köpt den och vill kunna ladda ned den till datorn också.
Affär - Överför inköp vill jag minnas att du ska in på. Orkar inte plugga in min telefon nu för att testa, men där någonstans.
Citera
2011-12-01, 17:27
Medlem
Drumsticks avatar
Avskyr iTunes men har inget annat val nu typ.

Finns det något sätt att markera filer och "dra" och släppa till ett band (exempelvis ifall en låt står på typ "okänd artist"? Samt, något simpelt och enkelt sätt att lägga till albumomslag utan att behöva regga ett jävla itunes-konto eller hur det nu var man måste göra ?
Citera
2011-12-01, 17:31
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
Avskyr iTunes men har inget annat val nu typ.

Finns det något sätt att markera filer och "dra" och släppa till ett band (exempelvis ifall en låt står på typ "okänd artist"? Samt, något simpelt och enkelt sätt att lägga till albumomslag utan att behöva regga ett jävla itunes-konto eller hur det nu var man måste göra ?

Höger klicka på den filen/de filer du vill ändra. Välj visa info.
Där kan du sen modda infon hur du vill. Även bildmaterial.
Citera
2011-12-03, 18:16
Medlem
Fernets avatar
Har alltid tyck iTunes är asbra, men nu påstår Julian Assange att Steve tydligen var medlem i Illuminati, eller hur man nu skall tolka det.
Men det är väl tidens gång.
http://www.appleinsider.com/articles/11/12/02/wikileaks_founder_claims_itunes_flaw_allows_for_co vert_iphone_surveillance.html
Och bor man i Sverige har man ju redan FRA hela vägen upp i röven, 24/7

Så rösta pirat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in