Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_med_k
Jag skrev så som jag skrev eftersom du skrev,
det går väl att leva med. Att diskutera iTunes gör jag ju inte för min överlevnad, var så jag menade.
Ok, jag lägger in all musik i iTunesDJ. Där går det inte att söka... yeeaäj! Flytta runt alla låtarna manuellt...yeeaäj! Väljer "spela upp nästa" då flyttar den låten högst upp... yeaäj! Nej, det är oerhört långt ifrån vad jag önskar!
Sen skulle det vara bra att få upp kölistan och kunna flytta runt låtarna i kön, utan att det flyttar runt låtarna i listan.
Finns fler som anser att det saknas
http://lmgtfy.com/?q=queue+itunes
/Bubba
Varför ska du lägga in all musik i DJ?
Du kan ju öppna DJ i ett eget fönster. Söka musik gör du ju i det vanliga biblioteket sen kastar du bara över de låtar du specifikt vill lyssna på. När de är färdigspelade så fortsätter DJ själv med resten av hela ditt bibliotek, du behöver inte lägga till nåt mer om du inte vill.
Om jag fattat det rätt från manualen så ska man kunna flytta om låtarna i DJ, men jag får det inte heller att funka så, och det är ju en brist. Man kan få låtarna att spelas upp direkt genom att dubbelklicka på valfri låt i DJ-listan så hoppar den överst och spelas.
EDIT: Det går faktiskt att flytta om låtarna i DJ, upptäckte jag nu, så att ordningen de ska spelas i blir ändrad mot hur den först var, men det är lite bökigt.
Man kan inte, som jag trodde och testade utan framgång, bara dra dem upp och ned i listan och släppa för att arrangera om dem i spelordningen.
Däremot kan man högerklicka på valfri låt i DJ-listan och välja "Spela upp nästa i DJ" så läggs den låten på första plats efter den som nu spelas.
Väljer man istället "Lägg till i DJ" så hamnar den på plats två, nästa låt på plats tre o s v till man är nöjd.
Det går alltså att arrangera om spelordningen, och är inte så krångligt, men inte lika smidigt som att bara dra låtarna dit man vill och släppa.
Dr Tinnitus